LowCost Race aneb stopem přes Evropu

LowCost Race aneb stopem přes Evropu

Jaké to asi je, za 12 dní zažít něco, co většina lidí nepozná za celý život? Tohle je LowCost Race. S týmem projedeš Evropu. Máte 2500 Kč na hlavu a je na Tobě, jestli pojedeš stopem nebo poletíš. Jestli si na jídlo vyděláš, nebo ho nasbíráš v lese. Kdo projede nejvíc míst a utratí přitom nejmíň peněz, vyhrává!

V čem je závod LowCost Race odlišný, co na účastníky čeká i jaká je cena pro vítěze prozradil organizátor závodu Milan Škoda.

Kde se vůbec vzala myšlenka závodu Lowcost race?

Řekněme, že jsem se nechal inspirovat vloni svojí neúčastí na výzvě CanYouMakeIt od výrobce nápoje, který prý dává křídla. Soutěž mi přišla úžasná až na několik detailů. Zaprvé se mohly účastnit jenom 2 týmy z ČR. Kvůli tomu jsem se do soutěže sám i přes slušné úsilí nedostal. Zadruhé veškerá činnost v soutěži byla propagací značky, což mi taky tolik nesedělo. A zatřetí rád dělám věci podle sebe, takže jsem překopal i zbytek pravidel…a to už nebylo CanYouMakeIt. V tu chvíli se zrodilo LowCost Race.

Prohlédněte si další fotografie k článku…

V čem je tento závod odlišný? Co na týmy čeká?

Existují různé stopovací výzvy, některé jsou i dost populární. LowCost Race funguje jinak. Jde o to ve 2-3 lidech projet co nejvíc z 25 checkpointů po Evropě, za co nejmíň peněz (maximálně 2500 Kč na hlavu). Čili nemusíš nutně stopovat. Například jako účastníci z minula.

V Amsterdamu vyhráli volné jízdenky na vlak. Jiný tým v centru Splitu hrál na housle, díky čemuž sehnali parádní ubytování. Na rozdíl od 99% všech závodů navíc prakticky není reálné, aby různé týmy projely totožnou trasu. Je nekonečně možností, jak bude závod vypadat z pohledu různých týmů. Chce to taktizovat, improvizovat a u toho umět šetřit. Vítěz vyhraje částku, kterou za celou cestu utratí, takže to bude mít celé gratis.

Z čeho výhru zaplatíte?

Z účastnických poplatků v hodnotě přibližně 5 piv v Rakousku. To je 450Kč na tým. Jiné příjmy závod zatím nemá, ale přemýšlím o sponzorovi.

Můžete alespoň naznačit, kam všude se podívají, nebo je to zatím tajemství?

To nemůžu. Ale prozradím, že něco z toho bude vrchol pořádného kopce a něco v centru města. Hodnocení cesty vychází z deníku a fotoreportů, které obsahují kompletní záznam cesty. Takže aby byly spravedlivé výchozí podmínky, checkpointy budou zveřejněny až 3 dny před startem. Tím pádem nikdo nestihne půlku checkpointů projet už před závodem 🙂

Jedná se už o druhý ročník, čekají na závodníky letos nějaké novinky?

Jasně. Poučení přicházela ze všech stran. Smekám před účastníky pilotního ročníku. S trochou dramatičnosti nikdo nemohl tušit, do čeho vlastně jdou 🙂 Hlavní rozdíl je v tom, že je závod delší. Bude na 12 dní, což zvýšilo i maximální utracenou částku na hlavu. A taky tým nemusí nutně cestovat celých 12 dní. Minulý rok se totiž jeden tým po 4 dnech deště rozhodl to vzdát, čímž byl vyřazen, přestože získal body. Letos to vzdát můžou a jejich získané body jsou pořád ve hře.

Co přinese budoucnost? Máte v plánu závod třeba rozšířit i za hranice Evropy?

Chtěl bych to rozšířit mezi lidi při udržení LowCost charakteru závodu. Například dát možnost veřejnosti sledovat online příběhy jednotlivých skupin v průběhu závodu. Pěkně vypadající společný start v centru Prahy i vyhlášení se společnou oslavou a možností si zážitky mezi sebou sdílet a vytvářet komunitu cestovatelů. To vyžaduje finance, které jsou pochopitelně náročné získat pro závod, který cílí na nízkorozpočtové cestovatele. Ale vize tu je. Šíření mimo Evropu zatím neplánuji…ačkoliv..no, vlastně mi to nezní jako špatný nápad. Díky za něj. Uvidíme 🙂

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: