Cestovatelské weby a časopisy: údaje o čtenosti

Cestovatelské weby a časopisy: údaje o čtenosti

Zde je přehled webů zaměřených na sportovní, exotické a aktivní cestování. Weby o cestování po ČR nebo zaměřené na masové turistické destinace zde nesledujeme. Web Počet unikátních čtenářů(únor 2012) Počet shlédnutých stránek(únor 2012) HedvabnaStezka.cz* 89 232 561 175 Cestovatel.cz* 30 000 (cca) 130 000 (cca) Lideazeme.cz 24 698 53 178 * Dle Google Analytics, ostatní dle NetMonitoru. Pozn.: oba nástroje používají trochu odlišnou metodiku a zejména v počtu unikátních čtenářů se mohou výsledky lišit.

časopisProdaný nákladPoznámka
National Geographic38 000auditované údaje ABC; XII/2011
Koktejl33 750auditované údaje ABC; XII/2011
Lidé a země?Tištěný náklad 52 000, časopis není auditován standardním měřením ABC, jehož výsledky jsou veřejně dostupné, ale firmou Deloitte Touche.
Travel FocusNení dostupný v prodejní síti. Neexistují auditované údaje o nákladu a prodaném nákladu.Velké procento „předplatitelů“ dostalo předplatné darem, v soutěži apod.
Travel DigestNeexistují auditované údaje o nákladu a prodaném nákladu.„Předplatitelé“ obvykle získávají při nákupu jiného zboží předplatné jako dárek (nebo naopak). Nový majitel od 2012.
CestopisyNeexistují auditované údaje o nákladu a prodaném nákladu. V roce 2011 přestal vycházet, ale pak zase začal 🙂
Vlastní udávaný náklad 18 000.

Pozn.: uvádíme poslední dostupné ověřené nebo nám známé údaje.

POZOR U ČASOPISŮ

Při inzerci v časopisech si dejte pozor na žonglování s údaji. Tištěný náklad je něco jiného než prodaný náklad. Neprodaný náklad často končí ve sběrnách surovin (!!) a v lepším případě se rozdá v různých čekárnách.

Dále: „prodaný náklad“ někdy zahrnuje i lidi, kteří dostali předplatné časopisu zadarmo třeba jako cenu v soutěži nebo bonus za to, že se zúčastnili nějakého veletrhu apod. Takových lidí mohou být stovky i tisíce a je otázkou, nakolik vůbec časopis čtou a chtějí.

Podobně údaj o „předplatitelích“ také často zahrnuje ty, kdo časopis dostávají zadarmo.

POZNÁMKY A KOMENTÁŘE

Cestovatel.cz

Cestovatelský web party brněnských nadšenců. Návštěvností daleko před webem National Geographicu a časopisu Lidé a země. To je úspěch, ne? Na druhou stranu, dosti podprůměrná délka pobytu na webu a matoucí obsah sahající od „Průvodce pražskými zahradami“ až po „Jak jsem stopoval do Indie“.

Lideazeme.cz

Stejně jako donedávna web National Geographicu je web časopisu Lidé a země zatím z hlediska svého obsahu, grafiky a návštěvnosti dost daleko za úrovní tištěné verze.

Web Lideazeme.cz je majetkově i funkčně propojen s mnohem větším Orbion.cz, který se zaměřuje na prodej zájezdů a ubytování, ale snaží se také vytvořit komunitu turistů a generovat vlastní obsah (vzhledem k propojení na prodej zájezdů a ubytování se zaměřuje zejména na klasické turistické destinace.)

Cestování na všeobecných portálech

Své sekce o cestování mají také idnes.cz, novinky.cz, ihned.cz a lidovky.cz (sem dodává velkou část obsahu HedvabnaStezka.cz) a také – v docela tragické podobě – aktualne.cz. Můžete inzerovat pouze na cestovatelských sekcích těchto portálů, ale neočekávejte zrovna individuální přístup, pokud nejste opravdu velký zadavatel. Díky síle mateřských stránek jsou však obě cestovatelské sekce hodně navštěvované, nevýhodou může být fakt, že zahrnují články (a tedy i čtenáře) o cestování o ČR, Chorvatsku a třeba i Antarktidě.

Menší cestovatelské weby a weby okrajově související

Bushmanfilm.com – specializovaný web shromažďující amatérské outdoorové filmy (skutečné filmy, nikoliv nějaké mobilem natočené dvouminutové záběry)

Další cestovatelské webíky: Kalimera.cz (dlouhodobě neaktivní), Dalky.cz, Asmat.cz (dlouhodobě neaktivní) atd. atd.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: