Potápění na Similanských a Surinských ostrovech

Ráno jsme se vzbudili na Similanských ostrovech, po bouřce ani stopy. Obeplouvali jsme podmořskou horu, potápěči dole, my nad jejím vrcholkem. Skály vypadaly ve vodě dramaticky a byla tam spousta pestrobarevných ryb.

Po ponoru jsme člunem zajeli k pláži, kde bylo centrum pro odchov želv. Na pláži byl jemný bílý písek a azurově modrá voda, takovou jsem ještě neviděl.

Pozor na mořského hada!

Následoval druhý ponor, který byl ve velké hloubce, tak jsme se ho neúčastnili, protože bychom při šnorchlování nic neviděli a navíc tam byl silný proud. Potom se podával oběd a zatímco potápěči oddechovali, šnorchlovali jsme poblíž pláže, u které jsme po obědě zakotvili. Pěkné, i když tady byly korály trochu poničené. Třetí ponor a naše šnorchlování zase o kus dál byly nejlepší. Viděl jsem strmé podmořské suky obrostlé korálem se spoustou ryb, mořského hada, kterého jsem se dost vyděsil, protože je jedovatý a želvu poblíž lodi. Čtvrtý ponor byl po setmění a my se ho neúčastnili. Bylo ale zajímavé pozorovat světýlka potápěčů, jak brousí po dně sem a tam.

Ko Bon a Ko Tachai

Další den jsme se přesunuli na Ko Bon, který leží na půl cesty mezi Similanskými a Surinskými ostrovy. Tady jsem šnorchloval spolu s potápěči. Útes šel dost rychle do hloubky, takže jsem viděl korály poměrně z dálky. Pozoroval jsem tedy potápěče pod sebou a honil jejich bubliny.

Navečer jsme se přesuli ke Ko Tachai, opět o něco blíž k Surinským ostrovům, kde jsme zakotvili v překrásné zátoce plné korálů, které při západu slunce hrály těmi nejneuvěřitelnějšími barvami. Zkusil jsem si tu noční šnorchlování. Moc jsem toho neviděl, protože baterka, co jsem vyfasoval, nijak zvlášť nesvítila. Nejlepší to proto bylo u lodi, která silnými reflektory ozařovala moře pod sebou a nalákala tak spousty ryb.

První ponor další den byl poblíž Ko Tachai na místě, kde se nedalo šnorchlovat. Pak jsme přejeli k Richelieu Rock, hoře uprostřed moře, která je považována za nejlepší místo na potápění v Thajsku a jedno z nejlepších míst na potápění na světě. U Richelieu Rock byli další tři ponory. Tady se šnorchlovat dalo a bylo to nádherné. Hlavně poslední šnorchlování večer. Viděl jsem želvu, několik murén a neuvěřitelná hejna pestrobarevných ryb.

Barevné korály a spousta ryb

Ráno byl opět budíček v sedm a první ranní ponor v 7.30, tentokrát z druhé strany ostrova Ko Tachai. My s Kájou šli šnorchlovat a bylo to snad nejlepší šnorchlování z celého výletu. Viděli jsme máčku skvrnitou, spousty barevných korálů blízko hladiny a spousty ryb. Další ponor byl u Ko Bon, na stejném místě jako minule. Byl ale silný proud, takže mě to zaneslo od útesu do hloubky, kde jsem nic zvláštního neviděl. Po obědě se loď vypravila nazpátek k pevnině, do přístavu poblíž Khao Lak.

Phuket Divers a barbecue party

Dorazili jsme tam v půl páté a Phuket Divers nás ještě přetransportovali do vlastního Khao Laku. Našli jsme si ubytování na jiném místě než minule, tentokrát za 450 B. Na místě, kde jsme bydleli minule, bylo plno, i když jsme si tam před odjezdem na výlet zamluvili nocleh. Měli jsme to asi předem zaplatit. Když jsme se ubytovali, zašli jsme na internet, vysprchovali se a v 8.30 se vydali na barbecue party s jídlem zdarma (na druhou stranu pití dost natáhli), kde dva potápěčští průvodci z lodi slavili zkoušky na potápěče – instruktora, které během našeho výletu složili.

Ráno jsme chytli autobus do Surat Thani (90 B). Jeli jsme přes národní park Khao Sok, což byla moc hezká cesta kolem strmých vápencových skal. Do Surat Thani jsme dorazili kolem druhé a omylem jsme vystoupili na špatném autobusovém nádraží mimo centrum, tak jsme si museli vzít za 20 B na osobu sběrné taxi a nechat se převézt na správné autobusové nádraží v centru. Tam jsme hned chytli autobus do Chumphonu. Cestou se sice rozbil (něco z něj teklo), ale řidič ho briskně opravil. Do Chumphonu jsme dorazili v sedm a po chvilce hledání našli ubytování za 150 B.

Nethajsky vypadající Hua Hin

Ráno jsme vstali v osm, nasnídali se a s jedním rychlým přestupem, který zorganizoval řidič autobusu (zatroubil na autobus, který jel správným směrem, oba zastavili a navzájem si nás předali), odjeli do Hua Hin. Do Hua Hin jsme dorazili kolem druhé, celkem rychle našli ubytování za 300 B a vyrazili na pláž. Tam jsme si dali jídlo a okoupali se. Pláž nebyla nic moc, se spoustou balvanů, voda celkem kalná. Pak jsme si prošli město a místní trhy. Hua Hin vypadá celkem nethajsky, všude spousty turistů. Je to taková druhá Pathaya.

Zpět do Bangkoku

Ráno jsme vstali v osm, nasnídali se a do půl jedné seděli na pláži a naposledy si užívali moře.V půl jedné jsme chytli autobus do Bangkoku, kam jsme dorazili kolem půl páté. Vystoupili jsme poblíž jižního autobusového nádraží a hned jsme chytli městský autobus, který nás vyhodil poblíž Khao San Road. Rychle jsme se ubytovali (na stejném místě, jako minule), zašli na pivo, na internet a na večeři.

V noci se špatně spalo kvůli vedru a také nás kousaly nějaké blechy či co. Celý den jsme obráželi trhy v okolí Khao San Road a nakupovali dárky domů. Skoro vůbec jsem nespal kvůli horku a cestovní horečce. Také nás zase kousaly blechy. Mikrobus nás vyzvedl v osm a za slabou hodinku jsme byli na letišti. Naposledy jsme zamávali Bangkoku, odbavili se a v půl dvanácté vzlétli směr Moskva. Tím se skončil náš asijský výlet.

Nejširší nabídku průvodců a map Thajska (turistických, cyklistických, horolezeckých a jiných) najdete v prodejně v pražském Klubu cestovatelů nebo v eshopu KnihyNaHory.cz

KamSsa1

Toto léto plánujeme vyrazit s přítelkyní do jihovýchodní asie hlavně kvůli tomu abychom si vyzkoušeli potápění, takže jsme se to samozřejmě chtěli naučit dříve než až na místě. Na https://potapeni.seawolf.cz/ jsme si proto našli kurz potápění, který nám v tom doufám pomůže.