Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak dlouho trvá jeden termín a na náklady. Děkuji :)
Dobry den, chtel jsem se zeptat jestli je moznost pridat se v nahodny termin na kratkou chvili? Planuji byt v Indonesii nekdy kolem kvetna, cervna ale zatim neznam presny cas kdy se tam budu nachazet... dekuji :)
(už jsem napsal i Brontosaurům)
Dobrý den. Zaujala mě vaše nabídka. Je mi 40 a rád bych se zúčastnil jako dobrovolník práce v HELP CAMP INDIE-LADAKH 2015 nebo i v jiné oblasti. Bohužel jsem bez kvalifikace a moje jazykové schopnosti jsou omezené na minimální znalost Španělštiny a částečnou znalost Ruštiny. Věřím však, že pro prostou manuální práci to není rozhodující překážka.
levné letenky jsou hlavně ekologický průšvih, lidé létají i tam, kam se dá úplně v pohodě dojet vlakem nebo busem. A to nemluvím o možnosti cestovat nějak “dobrodružněji”, jako je třeba stop. Jasně, na spousty míst by se člověk neletecky dostával dlouho a hodně komplikovaně, kór mimo Evropu. Letět ale třeba do Berlína? Nebo do Paříže? Říma? Proč, když existuje tolik jiných způsobů dopravy? Úplný extrém jsou eurovíkendy, které mnohdy slouží jen jako výlety za nákupy... osobně se mi tahle kultura létání hodně příčí. Souvisí to i s touhou vidět toho co nejvíc a co nejrychleji, jako by snad cestování bylo nějaké chytání pokémonů a lá “navštívit je všechny”.
Hmmm... Valí se na nás dost velký průšvih a my ještě přitápíme pod kotel. Letecká doprava je neudržitelná a ještě k tomu nesmyslně dotovaná. Už nějakou dobu pobíhá debata o možném zdanění letecké dopravy a začlenění letectví do systému obchodování s emisemi, aby se zajistilo zohlednění celkových externích nákladů letecké dopravy. To by samozřejmě znamenalo krach nízkonákladovek... A bylo by to asi jen dobře. To v článku chybí...
Dobrý deň,
myslíte, že koncom júna 2025 je možné kúpiť výlety v Grónsku v Ilullisate a v Nuuku - napr. plavba k ľadovcu Eqi alebo výlety loďou na pozorovanie veľrýb... - priamo v agentúrach v týchto 2 mestách, alebo je potrebné rezervovať vopred?
S pozdravom,Stanislav Kaľavský
P.S. Zajimave, vlozila jsem sem prispevek, ale kde nic tu nic, utekl, nebo se nelibil, ze jsem dodala, ze ve meste Touba se nesmi kourit a ze jsem mela zapadni obleceni stejne, plus tedy sal pres rameno a hlavu kdyz jsem byla v mesite?
Mozna i tenhle utece nekam nenavratne? LOL
Ja bych jen chtela pridat poznamky k mestu Touba. Lenka zpomnela se zminit o tom, ze v celem meste je zakaz koureni.
Co se tyce zapadniho obleceni, tak uplne pravda to neni, kdyz jsem tam byla, tak jsem mela me zapadni obleceni, tedy dlouho sukni, terou nosim tedy normalne stale nejradeji a halenku s raminky. Logicky jsem mela sal pres ramena a kdyz jsem sla to mesity tak jsem ji mela i pres hlavu. Ale jak rikam, zapadni obleceni jsem mela a nemusela jsem tedy mit neco tamniho.
Aspoň človek hneď skokom do hlbokej zistí, či v Indií vie (alebo chce) plávať.
https://marushka.sk/bombaj/
Bombaj je špakocinka ;)
Správně česky = Bombaj:
https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?hledej=Hledat&heslo=Bombaj&sti=EMPTY&where=hesla&hsubstr=no
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bombaj
Souhlasím s Petrem. Nečekal bych, že ještě dnes bude někdo propagovat Sapu a okolí. Procestoval jsem v předchozích 2 letech téměř celou JV Asii (a velkou část východní Asie) a Sapa a turistická vesnice Tavan na JV od Sapy bylo asi to nejhorší z turistických i neturistických míst JV Asie. Četl jsem mnohá varování, ale měl jsem to blízko přechodu Lao Cai, odkud jsem přijel z Číny a chtěl jsem si trochu odpočinout (třeba i v turistickém místě). Raději jsem ale odjel dříve a odpočinul jsem si po výletě v Ha Giang až na ostrově Cat Ba. Zbytek Vietnamu (dále Ninh Binh a střední Vietnam) se mi líbil (Hanoji jsem se raději vyhnul) a předčil má očekávání, ale Sapa i přes nízká očekávání propadla.
Když už do Sapy a okolí (protože máte nedostatek času a chcete vidět rychle a pohodlně rýžové terasy), tak jedině v době, kdy jsou rýžová pole s rýží, což je asi od května nebo června do září (na rozdíl od některých jiných míst mají jen 1 úrodu ročně), ale to je zároveň období dešťů (aspoň je ale méně turistů). Já tam byl začátkem října, kdy tam byla strniště jako v září a říjnu u nás a ještě občas slámu v bezvětří pálili. A podobně jako autorka to chce jít do odlehlejších vesnic a tam si najmout průvodce, protože jinak jsou pěší výlety předražené (zvlášť na vietnamské poměry) a většinu zisku shrábne prodejce (obvykle ubytování v Sapě či Tavanu). Já jsem šel na párhodinový výlet nad Tavan sám, což bylo pěkné (stihnul jsem nahoře závěr sklizně), ale na delší treky to chce průvodce.
Jezdit na kole ve vietnamských městech nebo turistických oblastech nedoporučuju. Pro zkušené je nejlepší skútr a když to není daleko tak pěšky. Jinak bus (pokud jezdí) nebo taxi, které je ale v okolí Sapy dost drahé.
Článek taky doporučuje turistický balíček do Ha Long Bay z Hanoje, před čímž zkušení varují, protože pak se obvykle dostanete do těch nejpřeplněněnjších míst na rozdíl od výletu lodí z Cat Ba. Vhodný je jen pro lidi, kteří si na tuto oblast vyhradí ke své škodě pouhé 2 dny (ani 3-denní plavba nemusí být lepší, známí už 3. den nic nového neviděli, byl jen odpočinek a návrat), ale měli by jet do trochu vzdálenější klidnější Bai Tu Long Bay. Doporučuju jet na ostrov Cat Ba a strávit tam další dny kromě výletu lodí projetím ostrova na skútru s návštěvou NP nebo procházkou po pobřeží u města včetně koupání na plážích (kromě zimy).
Ještě musím polemizovat s větou o Hanoji v úvodu: "Tak jako ve většině asijských velkoměst i tady je šílená doprava bez pravidel..." To určitě neplatí o vyspělých nebo vyspělejších zemích jako Japonsko, Malajsie, Čína, ale dokonce i třetí největší vietnamské město Danang působí poměrně civilizovaně (projížděl jsem ho celé po hlavním tahu na skútru ve všední den v podvečerní dopravní špiččce). Hanoj a Ho Či Minovo Město mají srovnání v JV Asii v příšerné dopravní situaci snad jen v indonéských městech.
Škoda že se neustále propagují ty stejná místa, toto jsou ty top turistická a ne vždy dobrá místa na severu, doporučuji se zaměřit i na jiná místa. Cestovky sem jezdí protože to je snadno dostupné a jsou tu služby, to je ale tak vše.
Na KoChangu jsem byl před 20ti lety. Bydleli jsme s kamarádem v osadě Bao Bang Bao, nebo tak nějak se jmenovala, na jihozápadě. To místo tam teď už není. Dostal jsem "skvělý" nápad přejít ostrov na druhou stranu přes džungli. A že kamarád na mě počká v kempu ten den dva, než to přejdu. Postup 500m za hodinu nebyl nic moc, a tak jsem šel tam kde džungle byla světlejší. Jenomže tam byly kameny a pak skály, takové šikmé. Tak jsem na to vylezl a zjistil jsem že spátky už to nejde. Na ten strach si pamatuji.. Vylezl jsem to nahoru a přešel kopec. To už se ztmívalo, tak jsem si rozdělal celtu nad vodopádem.V noci mě furt něco žralo, a já měl strach aby nezačalo pršet, aby mě to nespláchlo. Ráno jsem si tu krásu ani neuměl vychutnat, když jsem si uvědomil že to budu muset lézt dolů. A že tudy nikdy nikdo nešel a nejspíš ani nepůjde, takovým terénem, a nikdo ani nenajde, kdyby něco. Takže strach... Bylo to něco jako vodopády ve Slovenském Ráji, akorát že ty žebříky tam nikdo nenachystal. Naštěstí kolem byla vegetace, které se dalo držet. Když sem tu hrůzu slezl tak mi bylo jasný že z přechodu ostrova nic nebude. Byl jsem rád že jsem u potoka, Že mě potok dovede spátky, což se také stalo. Takže jsem se večer dostal k pobřeží a autobusem přijel do kempu. Pak jsme to oslavilo. Nevím jak to tam vypadá teď, ale bojím bojím, že kdybych tam jel, že budu zklamanej.
no... bol som v Thajsku po 20 rokoch, a musim skonstatovat, ze stary Land of Smile je uz prec. Preludnene turistami, prespikovane hotelmi, zdivocela komercia, stratila sa thajska nevinnost a zvedavost z turistov. Ostali len krasne spomienky a fotky na papieri Kodak. :-)