Thajsko, Barma, Kambodža, Laos a Vietnam

Let s Aeroflot – Vietnam

Phuong

Ahoj, letím po novém roce (kolem 1.1 – 4.1.2013) do Vietnamu. Podle ceny a délky letu mi docela hodně sedla společnost Aeroflot. Nemusím se u této společnosti bát (když to takhle napíšu) spadnutí letadla ? Totiž, poletím poprvé v životě, nemám žádné zkušenosti, taky se moc nevyznám v létání, v letadlech apod. Cenově je to pro mě velice dostupné a ta plánovaná délka letu (14h10min) je pro mě velice přípustná. Jenom si nejsem jistá tou cenou. Jednosměrná letenka Praha – Vietnam(SGN) s přestupem v Moskvě (1h55min na přestup) mě stojí něco málo přes 12tisíc ?!
Co můžu za tuto cenu čekat ? Nemusím se dnes obávat toho, že skončím někde v moři ? 🙂

Zkušenosti čtenářů

pavel

Bože můj, tak jeď po zemi. Nezlob se na mě, ale to je jako se ptát, jestli je bezpečný jet autem z Brna do Prahy.

Phuong
pavel:

Ptám se proto, jelikož teď když mám čas, dívám se jaké mají typy letadel a s jakými bych letěla já. Je to docela důležitá věc, abych se cítila bezpečně. Možná to zní trochu paranoidně, ale je to tak. Raději se zeptám, kdo s tím má jaké zkušenosti a zda-li se nemusím bát toho, když je výrobní rok letadel kolem roku 1988 😉 Mám známé, kteří si na tohle hodně potrpí. Dívají se především na to jakým typem poletí a pokud je to starší letadlo, prostě to nerisknou.
Mně by to za tu cenu a dobu letu stálo, ale mám mírné obavy. Nic víc.

pavel

dobře, aeroflot má momentálně velmi moderní flotilu, absolvoval jsem s nima 4 segmenty praha-moskva-dillí a zpět a kromě jídla, které za nic nestálo, se jednalo o příjemný let. Letadla byla Airbusy A330 a A320, registrace VQ BIV, VQ BBQ, VQ BBE, VP BKC. Tyto stroje byly v pořádku a nespadnul jsem 🙂
Jinak takový Concord byl považován za letadlo budoucnosti a jak dopadl/spadl. Prostě vždy existuje riziko, že letadlo spadne, že letiště přepadnou teroristi, že tě srazí autobus…

Phuong
pavel:

Fajn 🙂 To jsem chtěla vědět. Děkuju. 😀

aleš
Phuong:

Ta odpověď je pravdivá jen zčásti. Ano, Aeroflot do značné míry obměnil flotilu, ale posuzovat aerolinku podle průměrného věku letadla je dost povrchní. Tabulkové stáří letadla vám nic neřekně o kultuře bezpečnosti v dané společnosti a ta je v Aeroflotu (a v Rusku obecně) stejně problematická, jako byla za dob SSSR. Výsledkem jsou katastrofy protože v kokpitu sedí lidé kteří nemají ani na daný typ certifikaci (Aeroflot-Nord), nebo jsou to namistrovaní hazardéři (SSJ v Jakartě) nebo prostě dělají naprosto elementární chyby (Jaroslavl).
Někdo tady zmiňoval Air France… to srovnání je velmi trefné nejen proto že Francouzi jsou v mnoha ohledech takoví Rusáci západu, ale také protože že v Air France je taky něco špatně co se vnitrofiremní kultury bezpečnosti týče a aerolinka přišla za deset let o tři velká dopravní letadla.

Radek

Letost jsem taky letěl s aeroflotem do Vietnamu a v pohodě v moři rozhodně neskončíš neboj spíše aby jsi neskončila přejetá motorkou na ulicích Saigonu to je větší pravděpodobnost užij si Vietnam je naprosto super

Markoff

aeroflot ma modernejsie lietadla nez zapadne aerolinky, osobne by som sa viac bal letiet s Air France ci Alitalia nez s Aeroflot/Aerosvit, obe tieto spolocnosti pouzivaju na dialkovych letoch Boeing/Airbus a nic ruske do coho by som si letenku nekupil

btw. vek lietadla nehra rolu, ale to ako je udrziavane a rozhodne by si sa mala viac bat cesty na letisko ci z letiska kde je daleko vacsia pravdepodobnost umrtia nez v lietadle akejkolvek z menovanych spolocnosti

u aeroflot sa nanajvys priprav (z pocutia) na nevrly personal, nevzhladne letusky, zafajcene WC a Sheremetovo (ak to tam zrovna nebucha), no a co by ma iritovalo asi najviac by bol zmeskany ci prebookovany let, co je specialita aeroflot o ktorej som pocul od takeho mnozstva ludi co s nimi leteli ze to povazujem uz za standard Aeroflot ocakavat ze clovek pri lete do/z destinacie si musi nechat rezervu aspon +1 den kedze pravdepodobne stravi noc eskortovany zdarma do ruskeho hotela kde sa moze vyckat a pockat na let na druhy den, inak by som sa ale Aeroflot nebal ak ti nevadi ze priletis o den neskor a znesies tych par hodin ruske obycaje

Markoff
azia.markoff.biz

Renáta

Měla jsem podobné dilema. Alem musím říct, že jsem byla s Aerofl. i Aerosv. naprosto spokojená a příjemně překvapená. Moderní letadla, kvalitní jídlo i pití, klidně si řekni během letu o co budeš chtít, nalijí ti. Vše fungovalo a letělo na čas.

martin

Letos jsem s nima letěl poprvé a za tu cenu(12200 kč)jsem si nestěžoval.Snad jen nepříliš pohodlné sedačky,ale místa pro nohy dostatek-mám 192cm.Na přestup v Moskvě jsme měli 90 min a stihli jsme to v pohodě-asi 20 min času.Oproti minulým cestám,kdy jsme na letišti čekali i 12 hod nám tak ta cesta pěkně uběhla.Letadla byla nová,jídlo dobré až výborné(mohlo by ho být více).Oproti jiným letům se mi zdálo klesání před přistáním ostřejší.Turbulence srovnatelné s jinými lety.Přestože jsem se s nima bál letět,dal jsem na doporučení strejdy,který s nima lítá často a nelitoval jsem.Užijte si Vietnam,hned bych jel taky.

Pavel K.

Vloni jsme taky letěli s Aeroflotem do Vietnamu a v pohodě.Bál jsem se necelých dvou hodin na přestup, ale všechno dopadlo dobře.

longsleeper
Pavel K.:

Ahoj.Taky letíme v prosinci na 3 týdny do Vietnamu s Aeroflotem a rád bych se zeptal,kdy,jak a jestli vůbec jdou zarezervovat u této společnosti sedadla.Letenky sem koupil u pelikána a při kliknutí na volbu sedadla mi vyskočí tabulka ERROR.Na infolince mi slečna řekla,že by to mělo jít den před odletem,ale neříkala to moc jistě.Sem vyššího vzrůstu a nikdy sem tak daleko neletěl,tak bych si rád vybral aspoň místo do uličky.Dík předem za info.

Petr

Ahoj…právě jsem se vrátil z Vietnamu a obě cesty jsem absolvoval s Aeroflotem. Vše bylo parádní a A-330 je parádní letadlo. Jen ty letušky některé jsou staršího ročníku 😛 :)))))

Renáta
Petr:

A letěl jsi někdy s Deltou ? To byl teprve klub důchodkyň. Ale – profi ženské, úsměvavé, milé, ochotné,šarmantní, nic pro ně nebyl problém.

pavel

přes jejich web to nejde? dělal jsem si seating u aeroflotu asi měsíc předem a vše OK. případně zkus osobu, která ti letenku vystavovala na pelikánovi.

longsleeper
pavel:

Pavle:Jako přímo přes webovky aeroflotu ?…to můžu udělat,když sem koupil letenky na pelikan.cz ?

pavel
longsleeper:

mrkni na:

http://www.aeroflot.com/cms/en/before_and_after_flight/check_the_reservation

az se tam dostanes, zkus se podivat, zda tam jde nekde vybrat seating.

longsleeper
pavel:

Dík za link,píšou tam že pro výběr sedadla je potřeba udělat check-in,ale ten mají ještě zakázanej.Budu to průběžně zkoušet.

pavel
longsleeper:

Nebo přijď na letiště o něco dřív a jakmile otevřou check in, požádej tam o seating, udělají ti ho i na segment z Moskvy do Saigonu.

Nikola

Melo by to jit kdyz budes delat online check in 24 hodin pred odletem pres jejich web 😉

Karel

Já budu mít na přestup při cestě nazpátek jenom 70 minut……což se mně ani trochu nelíbí!

Lucka
Karel:

Já se z Vietnamu vrátila před pár dny. Taky s Aeroflotem a taky jsem se bála. Všichni mě strašili..letadla stará, piloti špatní.. Ale nakonec vše v pohodě, letadla pěkná, super servis-jídlo mňam.. Takže bych se s nimi nebála.
A pro Karla- na přestup stačí asi 10-15 min pomalou chůzí, vše je super značené. Já měla tam tři hodiny a nazpátek 2 hodiny a bylo to zbytečně moc.

pavel
Lucka:

10-15 minut? uz nedelaji bezpecnostni prohlidky i na tranzitu? zkusenost z 10/2011.

Karel
Lucka:

Já v Šeremtjevu přestupoval, když jsem letěl z Mongolska a trvalo to asi čtyřicet minut a to velmi rychlou chůzí, s třemi bezpečnostními kontrolami (kde hrozilo, že v tom zmatku něco zapomenu) a do letadla přišla naše skupinka uplně mezi posledníma, když všichni seděli.
V podstatě celou dobu nás vedla asistentka……a kdybbych tu skupinku ztratil, tak bych měl VELKÝ PROBLÉM!

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: