HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz
Thajsko, Barma, Kambodža, Laos a Vietnam

KAMBODŽA

Ali

Sháním informace ohledně dopravy na ostrov KOH RONG a ubytování na tomto ostrově.Může někdo poradit zda jet na tento ostrov tak (4.dny) anebo podnikat jednodenní výlety z Sihanoukville. Může ještě někdo poradit, zda stačí na Angor Wat jeden den, anebo raději zůstat déle. Díky za odpovědi. Ali

Jenda

čeče sem nebyl, ale co sem slyšál, tak Angkor raději na víc..ostatně nabízej vícedenní vstupné, což vyděleno, vychází výhodněji.

Pepa2

Koh Rong: Jeď tam na blind, pokud se bude líbit tak zůstaneš, jinak se vrátíš do S’villu. Lodě plující na ostrovy nebude problém najít. Info najdeš na googlu inteligentním zadáním klíčových slov, podobné dotazy se vyskytují ve forech LP Thorntree forum, Tripadvisor forum. Spousta lidí dělá jen denní výlety na ostrovy a k večeru se vrací na pevninu. Pláže v Kambodži nejsou tak pěkné jako v Thajsku, ale beru fakt, že každý to hodnotí jinak.
Angkor: Jeden den je jak z rychlíku, určitě to vzít s průvodcem a s ním hlavní trasu (malý okruh), nejsou drazí cca do 30 dolarů i s tuktukem na celý den. Já tam byl na 3 dny a to nejsem milovník chrámů a kostelů 🙂 první den malý okruh, druhý den velký okruh, třetí den výběr těch nejlepších míst co jsem viděl v předchozích 2 dnech 🙂 vše na kole lážo plážo, průvodcem byla kniha a audio.

Martin

Angkor určitě ty tři dny (a stejně neuvidíš všechno), co píše kolega o patro výš, plus možná ještě není špatný si nechat půl den a ze Siem Reapu je to kousek k vodě a dá se mrknout na plovoucí vesnice, taky není úplně špatný. Myslím, že se dá loďka dobře sehnat v Sihanoukville na Ochheuteal beach, ale za stejný kačky taky v každém druhém obchodě či hospodě. Pecka země.

Jirka
Martin:

Na Angkor Wat nám musel stačit jeden den. Taxikář, co nás vezl z letiště se nabídnul, že nás povozí. V roce 2005 nás to stálo dvacet dolarů. Ráno stál s autem před hotelem (vzorně vyleštěné), vždy nás dovezl na příslušný místo v Angkoru, nosil balenou vodu, počkal, až se naobědváme. Přímo v areálu Angkoru je výborná restaurace. Stihli jsme kromě jednotlivých částí Angkoru (Bayond, Angkor, Sloní terasa atd.)i ještě další příslušející chrámy (jejich jména si už nepamatuji, musel bych se podívat)a dokonce navštívit i vzdálenější kambodžskou vesnici ( to bylo naše přání ) a v podvečer jsme se projeli po jezeře Tonle Sap a prohlédli si plovoucí vietnamské vesnice. Druhý den nás hodil za pět dolarů na letiště. Krásný výlet.

Kaci

Angkor radší víc než den, myslím, že cena může být i o něco nižší (a je dobrý si vohlídat, jestli tuktukář dobře chápe, na jaké trase jste se domluvili, a že i různé domluvené „zajížďky“ jsou v ceně). K jezeru Tonle Sap jsme se nechali zavést tuktukářem, maj tam takový dost organizovaný výlet na jezeru mezi plovoucími vesnicemi, trochu divný, nevim, jestli se nedá zajet někam, kde to není jak v zoo… nevíte někdo?

David

Ahoj,
podle mě stačí na Anghor jeden den(20USD).Měl jsem půjčené kolo a objel tak to nejdůležitější.U jednoho chrámu se mi dokonce kolo pokusili ukrást!Celý den po památkách(od6h do 18h)mě úplně stačil.Ke konci jsem byl dost unavený a prakticky bez zájmu.Jak někdo výše psal,je dobré zaplatit si tuk-tuk a nachat se převážet.
Ještě se dá koupit třídenní(40USD) a sedmidenní (60USD)vstupenka,ale problém je ten,že mezi dny se nedá udělat pauza.Myslím si,že sedm dní by nikoho běhat po ruinách nebavilo,přestože jsou chrámy fascinující.
Rozhodně stojí za návštěvu chrámy,které jsou mimo hlavní zájem.Mě se u jednoho ujmuli mniši a dělali mi průvodce.Pak jsem jim dal pár peněz na provoz školy.Navíc si člověk vychutná okolní přírodu a vyhne se turistům.
Jinak Siem Reap nemá se skutečnou Kambodžou nic společného.Anghor je zlatý důl.
V Sihanoukville se ubytuj v Green Mood u pláže Victoria.Vedou to tam příjemní Italové.Ostrov jsem nenavštívil,ale pláže opravdu pěkné nejsou.

Pepa2
David:

od července 2009 prodávají taky pasy, které lze přerušovat, 3denní platný týden a týdenní platný měsíc! pass má fotku, nelze ho jen tak prodat někomu jinému, možná tak stejně vypadající osobě 🙂 doufám, že ty starý pasy zruší, aby tam nebyl zmatek jako vloni, někdo se u kasy zpětně domáhal změny consecutive 3day pasu na ten přerušovaný

Jana

Ahoj,

Ja bych rekla, ze opravdu zalezi na tobe jak moc chces Anghor videt a jake mas preference. Da se to asi stihnou i za jeden den, ale je to masakr a tezko rict jak moc si to uzijes. Nicmene zvladnout se to da. Byt tam od 6-18h v tom vedru to bych asi nedala My tam stravili 2 cele dny (meli jsme 3denni pas). Stejne jsme ale nestihli vsechno – jeli jsme ale na pohodu. V Siem Repu jsme hned prvni vecer „potkali“ (resp. si nasel on nas) jednoho Tuktukare, ktery se nas pak drzel jako kliste a vozil nas po Anghor Watu kde jsme chteli. Byli jsme 3 a za celej den jezdeni si bral 8USD/osoba. Jinak doporucuju taky zkusit vetsi okruh na chramy, ktere nejsou tak zname jako Anghor.To ale pokud se rozhodnes stravit tam vice dnu.
V Siem Reap doporucuju jidlo venku – maj tam stolecky primo na ulici – za dolar mas beef,chicken nebo pork noodles, ktere pripravi primo pred tebou. Muzete vecer na tom jejich trhu zkusit Fish Massage (ci jak tomu rikaj – uz si nepamatuju). 15min za 5USD – male rybicky ti okusujou zhrublou kuzi na chodidlech. Pokud si lechtivy (jako napr ja) tak je to celkem challenge, ale zabava a hlavne prima zazitek.
V Sihanoukville jsme stravili jen jeden den neb nam prisel strasne turisticky – spousta cizincu, kteri si to davaj jako jeden spot pri ceste kolem sveta.
My se rozhodli pro Bamboo Island(malicky ostruvek) – muzes si zaplatit ze Sihanoukville denni trip, ktery tento ostrov zahrnuje (tusim ze to bylo za 15USD). My se s nima dohodli pri zakoupeni, ze si jej koupime, ale na Bamboo Island par dni zustanem. Nejakej Brit si tam poridil par bungalovu – ale zadny luxus – elektrina jen par hodin denne, v chatce jen postel s moskitierou. Za cenu mensiho nepodli jsme ale meli moznost tam potkat i par mistnich lidi a o tom nas slo. Hlavne ten klid, kdyz vzdy ve 14:00 odjeli vsicni turiste denniho vyletu. Na ostrove nas do druheho rana bylo tak 20. Prazdna piscita plaz – rano more jen pro tebe. Proste parada.Valeni se v houpaci siti s pivkem v ruce…
Jinak my projeli Kambodzu (Siem Reap – Phom Penh -Sihanouville – Bamboo Island) s anglickym Lonely Planet a nemeli jsme sebemensi problem. Pokud umis anglicky tak taky doporucuju taky tyhle webovky: http://www.talesofasia.com/cambodia-faq-tour.htm
Psal to nejaky typek, co tam uz leta zije a krome velmi dobrych rad jde i o zabavne poctenicko.
Toz preju krasnou dovolenou. Kambodzu si urcite uzijete!

Soňa

Prodám úplně nového průvodce Rough guide – kambodža. Z důvodu změny cesty. Dobrá cena