Dobrý den,
chtěl bych poprosit o radu co se týče cestování po vietnamu, vím že jsou možnosti vnitrostátních levných letů či zapůjčení motorky nebo cestovat levně busem nebo vlakem vše jsem pečlivě pročítal a studoval. Osobně se mi nejvíce líbí varianta koupě motorky, jestli to půjde, ale nechci za ni platit cca 300 dolarů jak jsem někde četl navíc jezdit s batohem po vietnamu na motorce také nepovažuji za nejšťastnější. Proto jsem se chtěl zeptat zda se dá ve vietnamu někde za dobrou cenu půjčit auto na cca měsíc, chtěl jsem být jakkoliv nezávislý na autobusech a vlacích proto tato varianta by byla nejlepší.
Děkuji mockrát za názor a pomoc!!
My po Vietnamu cestovali busem, koupili jsme si v Hanoi za 50 dolarů na osobu otevřenou jízdenku, kterou jsme cestovali po celém Vietnamu až do Saigonu, jednalo se buď o normální busy nebo i lůžkové. Rezervovat si radši musíš místo v buse předem v agentuře, která je ve všech městech, zůstat na jednom místě můžeš až měsíc a pak pokračovat dál. Motorku jsme si půjčili jen jednou, v celý Asii jsem neviděla něco podobnýho jako ve Vietnamu, davy tisíců motorek, není to nic příjemnýho.
Ahoj,
aut je ve Vietnamu velky nedostatek a nikdo ti ho nepujci. Pujcovny na auta tam proste neexistuji. Jako cizinec nesmis ve Vietnamu auto vubec ridit. I na motorku na severu potrebujes povoleni od policie, na jihu lze motorku vypujcit bez problemu.
Ahoj,
jen pro upresneni – rizeni motorovych vozidel na uzemi Vietnamu bez vietnamskeho RP je ilegalni ma a v pripade havarie velmi vazne dusledky!
Na motorku je mozne vyridit za poplatek docasny vietnamsky ridicak (napriklad v Ha Noi, pokud clovek predlozi cesky a mezinarodni ridicak).
Ridicak na auto je mozne ziskat pouze, pokud je clovek ve Vietnamu rezidentem.
na pozicanie auta vo vietname zabudni, motorku ti pozicaju vsade bez problemov, ak s nou nemas skusenosti tak by som sa pre zaciatok Hanoi a Saigon urcite vyhol, v mensich mestach je to v pohode, policajti ta maju vsade na haku pokial budes mat prilbu za ktoru zastavuju kazdeho aj lokalov, havaria kdekolvek (v azii) ma vazne dosledky takze strasit tu nou povazujem za nezmyselne, samozrejme ze cloveku polezie do vreciek, takze odporucam neburat 🙂
na prepravu po Vietname su OK busy za smiesne ceny castokrat s vyzdvihnutim z ubytka ze sa netreba trepat nikam na stanicu, staci si obist par cestoviek a najst tu najlacnejsiu, bus pride vsetkym ten isty rozdiel v cene moze byt kludne 50-100% za tvoju lenivost. na nocne presuny sa vyhni busom, su otrasne, jednoznacne sa oplati priplatit par dolarov za pohodlny vlak bez trubenia, smradu a s normalnym rovnym lozkom, na denne presuny su busy OK. neodporucam kupu open bus ticketu, kedze si potom viazany na bus a nemozes kombinovat bus a vlak, navyse cely open bus ticket je velky odrb kedze uplne rovnako ta vyjdu aj samostatne kupene listky (samozrejme nekupovat v ubytku na recepcii a hned prvej cestovke kde vojdes ale spravit si prieskum cien), takze opat vacsia flexibilita
motorky sa daju kupit od cca 200USD, hlavne minsky ale aj ine, tych for/stranok o jazdeni na motorke vo VN je x, pouzi google. ze by ta nejake pozicanie auta len pre teba vyslo lacnejsie si nechaj zdat, inak si mozes najat sofera s autom co by nemuselo byt tiez az take drahe ak sa bojis motorky (z mne neznamych dovodov). dalsou alternativou su easy rideri, kde sa vezies ako pasazier so skusenym motorkarom ktory ta povozi kludne aj cez cely vietnam
Markoff
http://www.markoff.biz
Dobrý den,
nebjím se jízdy na motorce jen nechci dávat ze startu 200 dolarů za koupi motorky, kdoví jestli ji potom prodám. Navíc si nedokážu představit že budu jezdit s batohem na nějakém mopedu vzdálenosti 300 km atd. připadlo mi logičtější auto což je ale pasév tomto případě jak čtu.
Koncem mesice jsme se vrattili z Virtnamu da se projet z Hanoe az po Saigon bez problemu v cestovce si koupit jizdenku na vlak nebo bus a nahlasit hotel odvoz je v cene zajisten hotely od 10 do 15US dvouluzakk s klima,TV,Socialnim zazemim vsude internet jen moc nedoporucji k vyletum cestovni agentury je to prilis komercni,ale nekdy se tomu nevyhne vzdy zkoumat ceny v hotelu je vse drazsi na recepci nekupovat ani jizdenky ani zajezdy.Smlouvat a smlouvat o vse i o pecivo co beloch to bohac mororka,kolo lze kdekoliv pujcit kolo 1 az 2 US na den.Na 22 dnu nam pohodlne stacilo 400US vcetne darku domu.Je nam nad 60 let a vubec se neni ceho bat setkavali jsme se denne s mnohem starsimi cestovateli z celho sveta Vietnam zato stoji Olga Pleskova
Dobrý den paní Pleskotová,
můžete mi,prosím,zaslat Vaši e-adresu.Rád bych procestoval Vietam spojený s výjedem do Thajska.Budu rád mohu-li s Vámi v této rovině konzultovat.Děkuji.Karel
Můj obdiv paní Pleskotová. Nám je 58 a 56 a když jsme letos v lednu dělali po prvé s batohy celý Vietnam od severu k jihu, tak jsem si říkal, že jsme dost odvázaný na ty roky co nám je. Ale zalíbilo se nám to takto s batohy na zádech cestovat tak letos na 2 měsíce Thajsko,Laos a Kambodžu.Pokud by z Vaší strany byl zájem můžeme napříště něco podniknout společně. Napište na můj email.Děkuji Vašek a Dana
Dobrý den,pokud by jste někoho přibrali,rád bych se přidal.Hezké Vánoce.Karel
Proc ne napiste neco o sobe a co vas laka urcite pristi rok opet nekam vse zalezi na cene letenek a odkud jste jak jste na tom casove a tak hezky Novy rok Olga P.
Omluva aaz dnes jsem se dostala diky navsteve na hedvabnou stezku zatim jsem odpovidala na dotazy z emailu.Urcite opet neco pristi rok podniknem cekam na veletrh v Brne Cestovniho ruchu a letenky levne je dobre kupovat s velkym predstihem v unoru budou Valenstynske slevy na Mikulas ejediny den byly o 50 procent letenky levnejsi ale jen do do brezna.Rada bych navstivila NY a k tomu Boston,Waschington NY znam jen letiste.V USA jsem byla dvakrat a ve vychodni kanade jednou ale chci se tam opet podivat.Tez jizni Amerika laka vse zalezi na cenach letenek napiste odkud jste ja jsem z Noveho Jicina a muj spolucestovatel tez.Hezky Novy rok a hodne cest v dalsim roce preje Olga P.
Dobrý den, jeslti pojedete do jihovýchodní Asie, tak je skvělý zdroj informací server http://www.Asean.cz Píší tam lidé, kteří v oblasti dlouhodobě žijí…
Omlouvam se, ze az nyni pisi ptejte se na cokoliv a kam se chystate a kdy rada si neco prectu od vas hodne zazitku z cest Olga P.
Dobrý den, paní Olgo,
moc bychom chtěli požádat o radu. Dne 25.7.2012 se chystáme s manželem a ještě dvěma kamarády jet do Vietnamu. Cestujeme poměrně dost, ale do VN poprvé. Náš plán je ( teoreticky): již máme koupené letenky od Student agency do Saigonu na 23dní.. A TEĎ! Asi bychom chtěli pár dní být v Saigonu, lze najít slušné bydlení ( popřípadě typ na hotel, prosím)? Dále pak nějakou skvělou oblast na odpočinek, nejlépe s hotelem na pláži ( dá se a za kolik něco sehnat případně na místě a jakou oblast byste doporučili, tam bychom asi dojeli busem…),nebo je lepší raději rezervovat hotel např. od německé cestovky dopředu? No, a zbytek času se válet na nějakém úžasném místě s pohodlím ( nepotřebujeme luxus) a vyjíždět zřejmě lokálním busem na různá zajímavá místa. Taková válečka, ale s doprovodným programem, třeba i dvoudenním. Nebo stále přemýšlíme , že bychom třeba dali takovou cestu ze Saigonu do Hanoje ( či někam blíže), využili přitom prý dobře fungující služby zakoupení jízdenky Saigon- Hanoi a můžete prý nastupovat a vystupovat během cesty, jak chcete( prý to není drahé ani komplikované, tak nevím) nebo se prý vyplatí koupit motorku a pak ji prodat. No, a pak cca 7 dní válečka někde v příjemném hotýlku na pláži ( netušíme, zda i v hotelech tohoto typu, tedy na pláži, je možné koupit pobyt přímo na místě v recepci hotelu a jak je to cenově, např. německá TUI prodává pobyt na 3 týdny v 3hvězdě v Mui Ne za cca 20000 Kč pro dvě osoby). Moc prosím o radu a předem děkujeme.
B.Hlavničková
Rad bych se zeptal na jmeno agentury a ne spolecnostici web kde je mozno si zakoupuuit tuto jizdenku na bus a nebo vlak.dekuji
zdravim, auto bych asi nedoporučoval, je to hodně drahý a navíc ve městech se tam nikam nedostaneš, navíc na hodně super míst vede jen prašná nebo blátivá cesta – takže bys musel mít off road. Motorka je ok, i koupit ji můžeš, ale jestli chceš třeba do Sapy nebo někam do hor – tak zase, musel bys mít nějakou crossku. Myslím, že ideální je do měst se dopravit letadlem nebo autobusem a na místě si půjčit motorku a pak to tam procestovat. Tak hodně zdraru. měj se. přídávám inspiraci :
http://oldrichstepanek.blog.idnes.cz/
Dobrý den, jsem čech a žiji společně s vietnamskou manželkou v Hanoji. Rád bych Vám tímto nabídnul levné cestování i pobyt ve Vietnamu. V případě zájmu nebo více dotazů se podívejte na moje stránky http://www.cestovani-vietnamem.cz
mrkol som tie ceny a su dost sialene, 3-dnovy vylet do Halong Bay za 140USD, nad tym zostava rozum stat asi kazdemu kto bol kedy v Hanoi a videl tamojsie ceny v cestovkach (1d tour od 14USD (bral som tento, v buse skoncili so mnou ludia co zaplatili aj dvojnasobok), 2d od 29USD, 3d cca 40USD a ak si myslite ze ked zaplatite viac dostanete ine tour tak snivajte dalej, nakoniec vsetci bez ohladu na cenu skoncia v rovnakom buse, na rovnakej lodi a v rovnakom hoteli, rozdiel je len v tom ktoreho blbca ako natiahnu), aj polovicna cena by bola dost predrazena, tak asi tolko k „levnemu“ cestovani prip. 1-dnovy Hanoi tour za 90USD je este vacsia sialenost, realna cena tak max. stvrtinova (u private tour povedzme polovicna), v Saigon som mal 3-dnovy Delta Mekong tour vr. 2 noci v slusnom hoteli (cisto, TV, sprcha) to cele vyslo na nejakych 29USD
takze dopredu by som rozhodne vo Vietname nic nebookoval, tam o cestovky zakopavate kazdych 5 metrov s velmi konkurencnymi cenami a ponukami, no ponuky su vlastne na jedno brdo, akurat ceny dost odlisne, ak si zabookujete nieco takto cez net pre vietnam budete si neskor akurat trieskat hlavu o stenu aki ste boli blbi a o kolko ste to preplatili
Markoff
dobrý den souhlasím s Vámi, že ceny jsou oproti Vaši minulé návštěvě možná šílené. Záleží kdy jste byl ve Vietnamu naposledy podle vašeho blogu to bylo někdy září 2010. Možná by Vás zajímalo, jak se ceny ve Vietnamu zvedají (oproti roku 2010 – elektrika 59%, benzín 45%, to se projevuje i na cenách potravin a cestování)už ani to pivko za 3k vnd není. Pokud narážíte na určité tour jako Halong Bay nebo Hanoi Tour tak je samozřejmě rozdíl zda jedete samostatná skupinka s českým průvodcem a naším autem nebo skupinově s cestovkou, u kterých v dnešní dny se ceny pohybují řádově za 3d trip právě kolem 180 dolarů za osobu (a přesto jedete jako skupina s lidmi co neznáte – pokud jedete jako skupina jsou ceny nižší)musíte se však řídit programem cestovky a né volně tam kde se chcete chvíli zdržet atd. U Hanoi Tour jsem to opravdu špatně napsal je to tam za osobu a né ceny za více osob mimochodem cestovky nabízejí Hanoj za 80 USD s anglickým průvodcem přesným programem a skupiny po 24 lidech. Nechci nějak oponovat ale ceny šly ve Vietnamu hodně nahoru a bylo těžké kalkulovat srovnatelné ceny s jinýma cestovkama. Švagr (vietnamec) provozuje ve VN cestovní agenturu 8. rokem, máme 7 vlastních aut a sám musí jít s cenama pronájmů aut pro ostatní kanceláře pořád navrh. Je mi líto ale i pro ty co mají tu odvahu jet do VN na vlastní pěst to nebudou mít jak před rokem a půl. Jinak přejí šťastný Nový rok.
jo jasne, tour co stal pred rokom 40USD stoji terz 180USD a ja zeriem seno…
schvalne som pozeral pred napisanim prispevku kolko stoja PREDRAZENE cestovky s webstrankami a vsade mali hanoi tour pre jedneho cloveka so sprievodcom bez akejkolvek skupiny za 90USD, u 2 ludi to uz slo na 55-60USD, co bolo individualne tour, ziadne skupiny po 24 a pod. rozpravky, u takych tour to stoji radovo do 10-30USD, nezaujimal som sa o to vtedy
kolegyna ide do Vietnamu o par dni, tak tu ked tak mozno updatenem tie nezmysly ktore tu su schopni podaktori tvrdit
ja na tom rozhodne nic nezarabam a preto kazdemu odporucam pred Vietnamom naozaj nic nebookovat, je to turisticky najrozvinutejsia krajina juhovychodnej Azie, blbuvzdornejsia nez thajsko s vacsou hustotou cestoviek a tour nez v Thajsku
Markoff
http://www.markoff.biz
S tímhle pak souhlasím, tyhle ceny jsou přepálené… Ha Noi tour za 25USD ani nahodou…
http://www.about.me/garykiller
Nejsi náhodou brácha Zajíce http://www.vietnamtravel.cz? což by pak ty šílené ceny vysvětlovalo, jinak absolutní souhlas s Markoff!!!!
No my tu teď jsme a zas tak draho teda ve Vietnamu není, a cestování doporučuju na motorce /pokud tu jste déle/.) Vyplatí se to.
Sin tao 🙂
z vietnamu jsme se vratili na konci unora a jak rikaji ostatni, ceny se tu opravdu dost zmenili…neni to nic draheho, ale co si clovek precte v cestopisech (napr.lonely planet) casto nesedi.
My procestovali vietnam od severu k jihu, vcetne navstevy Sapy. Tam doporucuju jet nocnim soft-sleep vlakem (8 hodin/cca 50Otis.VND), mezi mesty jsme jinak dost jezdili busem. Je to jednoduchy, dosli jsme jen na autobusak, rekli kam chceme a jeli jsme… nejsme priznivci organizovanych zajezdu, tak jsme to zvolili takto. Jako nejlepsi dopravce se nam jevila spolecnost Main Linh – dobry bus, ridici nejezdi jak sileni, stavi na pul hodky, dostanete piti a podobne. A cenove nejsou o moc drazsi nez normalne.
A kdo muze, doporucuju pujcit si motorku na den (cca 100-120 tis.VND bez benzinu, ten vyje plna nadrz tak 60-80tis.VND) a projizdet okoli.
jinak co se tyce vyletu od cestovek, vyuzili jsme to je dvakrat – a to na tunely Cu chi a pak na ostrove Cat ba, kdyz jsme chteli navstivit narodni park a v cene byl pruvodce, obed, cesta zpet lodickou po zatoce do mesta Cat ba. Tenhle vylet byl daleko hezci nez s turistickymi lodemi, co vyjizsdi z halongu. Cestou vidite nejen zatoku, ale i treba obydli lidi a jejich zivot. Takze jen doporucuji ostrov navstivit. Ale pokud sem chcete jet, je lepsi dojet z hanoje do Hai phongu a odtud rychlolodi na ostrov cat ba, kde ceka bus a ten vas odveze i do mesta. Nas bohuzel bus vyhodil v Halongu a my museli jet vyletni lodi (taky to nebylo spatne) ktera nas vyhodila na severnim konci ostrova Cat ba, kde cekaji minimbusy s predrazenym jizdnym. (to byla ale jen jedina spatna zkusenost). Vyletni lode uz totiz ostrov neobjizdeji a nestavi v cat be, jak tomu bylo drive.
Takze kdyz to jde, zaridte si presuny sami, vyjde to levneji, je to docela sranda a hlavne se nemusite vazat na ostatni turisty
Nechystá se někdo do Vietnamu v době 15. září až 2.října? Máme letenky do Hanoje.
Ahoj,
já letím 13.9. do 3.10. také do Hanoje. Letím sama, přes Moskvu, ve Vietnamu na mě čeká kámoška, tak bych určitě uvítala někoho kdo by se mnou sdílel minimálně cestu tam :). Pak to chceme projet ze severu na jih a letadlem se vrátit do hanoje..
Škoda, my letíme 15.9. také přes Moskvu a domů odlétáme 2.10. Plán cesty máme podobný-zatím :-)) ještě to není jisté, ale uvažujeme o tom samém i s tím přeletem.
Nápodobně! My letíme 18.9. přes Moskvu a zpátky 4.10., akorát teda zpět letíme ze Saigonu, abychom se nemuseli vracet zpět do Hanoje.
Nevíte náhodou někdo, jak je to teď s cestama na Con Dao? Jestli se létá denně nebo pořád jen cca 3x týdně, příp. kde sehnat letenky za dobrou cenu? Děkuju!
ahoj taky bych chtěla jet v tu samou dobu do viet mám ho chi min city kámošku u které bych se ráda stavila a taky projela celou zem od jihu k severu, mohla bych letět klidně s tebou pod podmínkou, že bych se k vám přidala kdyby to nevadilo 😀 napiš ma facebook Karolina Jeschke nebo email:
Ka****************@se****.cz
nevite nekdo ceny kempu s vlastnim stanem v caorle,jedem autem 4 dospeli,na 2 noci,a chcem do kempu v caorle,prosim o radu kdo mate zkusenost,diky,monika.
Nie je Caorle na severe Talianska? A nie je toto diskusia o Vietname? Nic sa nedeje, len ze ak sa pytas na nespravnom mieste a moc sa toho nedozvies.
Tu je nejaka CK, ktora sa specializuje na tuto oblast. Skus im zavolat, mozno budu vediet http://www.ckevasulcova.cz/Categories/286-caorle-nabidka-2012.aspx
Zdravim,
Leti nekdo do Vietnam 17.prosinec (Praha-Moskva-Hanoi)?
Diky
pr****@em***.cz
Muze nekdo poradit jak je to s vizy pri priletu v Hanoi?
Agentury sprostredkuji za 10us elekronicky zvaci dopis + 25us poplatek na letisti.
Jinak pres ambasadu je to mnohem drazsi
Dekuji za odpoved
pr****@em***.cz
objednate z webu, zaplatite tech 10usd a dostanete do 3 dnu zvaci dopis, ktery vytisknete… ten ukazte na letisti, pokud se vas budou ptat na vizum… na miste dopis odevzdejte + pas + fotky + zaplatite tech 25usd, vyplnite jejich formular, odevzdate a za par minut budou volat vase jmeno s vizem 🙂
ambasadu ne, oni si vymysleji ceny jak se jim zalibi a hazi klacky pod nohy i soukmenovcum
To by mě zájímalo, kde platíte 10 USD poplatek agentuře za e-víza, možná 20 USD by bylo správně.
Dobry den, letim za mesic do Vietnamu. Pred tremi tydny jsem se zacal zajimat o vizum, trvalo mi to zhruba 15 minut prohlizeni internetu, nakonec jsem zakoupil zvaci dopis, vysledna cena pro dve osoby byla 12 dolaru. Na letisti zaplatim dalsich 50 (25 za osobu) a tim je to vyrizene. Ale samozrejme muzete zakoupit viza i za 20 dolaru/osoba, kazdeho vec jak naklada se svymi prostredky.
http://www.vietnamvisapro.com/ tady… uz to mam provereny a fungovalo to
fakt ten web http://www.vietnamvisapro.com je overeny a nie je to podvod? lebo o chvilu ideme riesit viza do vietnamu a tie ceny su zatial najlepsie co som nasiel. takze je to ok stranka?
http://www.cestovani-vietnamem.cz/Online-visa.html
za 9 USD
budte bez obav, mam to proverene, letos jsem kupoval 5ti kamaradum do vietnamu a zadny problem 🙂
Ahoj,
chtěla bych se zeptat, jak to vypadá na Vietnamském letišti? nečeká se tam moc dlouho na to vízum?
Díky
Š.
Ahoj,
za dva dny budu ve Vietnamu a budu tak 3 týdny, pojedu ze severu na jih, tak se můžeme někde po cestě sejít.
vi*********@gm***.com
Vítek
Důkaz místo slibů. Dej sem link kde jsi sehnal zvací dopis za 6 USD. A máš ho už?
Ahoj,
od 10.11. do 26.11 letím do VN,přílet do Hanoje 11.11. Pokud by se někdo chtěl přidat, tak napište a můžeme se domluvit na společné ceste 🙂
Díky
Ivett
Ahojte,
ja a sestra sa chystame do Vietnamu, odlietame 15.11. Boli sme tam už obe dvakrát, pretože náš otec je Vietnamec. Náš plán by bol asi takýto. V Hanoi máme rodinu ostaneme tam pár dni. Odtial by sme chceli pocestovať do Cat Ba, tzv. dračie ostrovy, odtiaľ do Saigon,(Hočiminovo mesto). Máme urobené viacvstupové víza, s tým že by sme chceli navštíviť aj Kambodžu. A to je ten problem. Chceli by sme sa zo Saigonu dopraviť do Phnom Pehn (Cambodia) vlakom. Vedel by nám niekto poradiť?
Dobrý den,
zaujal mě dopis paní B.Hlavničkové pro paní Olgu Pleskovou z 19.2.2012. Protože též plánujeme cestu do Vietnamu a protože mám obdobné dotazy jako paní Hlavničková, chtěl bych požádat paní Olgu Pleskovou
o přeposlání odpovědí na její dopis.
Předem děkuji. Aleš Marcín
Dobrý den v únoru 2014 se chystáme do vietnamu. Poraďte nám kde je dobré se ubytovat. Nehledáme luxus, ale taky nechceme dovolenou s batůžkem na zádech. Hledáme oblast kde jsou hezké pláže a dá se někam podívat na motorkách. Děkuji. Můžete psát i na
Si*********@se****.cz
Ahoj všichni,
Jedeme v dubnu na jih Vietnamu a mimo jiné, chceme strávit pár dní u moře, nebo na ostrově, bez diskoték, barů a turistického kolotoče, ale s co nejzachovalejší přírodou. Máme pár typů, ale víc hlav víc ví. Poraďte. Dík Lenka
Ahoj Lenko,
klidný ostrov a super pláže najdete v souostroví Con Đao JV od Saigonu. Pokud si půjčíte motorku, tak i na Phu Quocu.
Tomáš
Dík, vyhrál to Phu Quoc. Je větší a údajě je zde více k vidění, co se týká přírody. Člověk si prý může vybrat, jak podle kapsy, tak podle zájmů. Jsem na to zvědavá. Před 2 lety jsme projeli sever a pořád mám pocit, že tam nebudem letos naposledy. Díky.
Ahoj všem,
chystám se do Vietnamu v červnu 2013. Budu první dva týdny pobývat v Dalatu, takže projedu hlavně okolí, ale v druhé půlce června bych chtěl projet celý jižní Vietnam + navštívit krátce Kambodžu. Nevím, jestli mi vyjde čas i na sever, přecijen je to do Hanoie hrozně daleko (možná místní leteckou přepravou by to šlo).
Nepotkám se tam s někým náhodou?
PS: kdybyste chtěli psát mail, doplňte místo závorek zavináč 😉
Ahoj ahoj, na přelomu března / dubna se chystám bohužel jen na dva týdny do Vietnamu. Letím do Saigonu, ale počítám s přeletem do Hanoi kvůli Halong Bay a Sa Pa. Chci se zeptat, stojí Sa Pa za to? Nebo máte někdo tip na jinou vesnici na severu, ne tak “ profláknutou “ jako SaPa? A co na jihu, nějaký tipy? Nemusíme moc velká města a památky, raději přírodu a poznávaní místního “ obyčejného “ života. Na pár dní se chystáme na Phu Quoc. Na jaké straně ostrova je asi nejlepší se ubytovat? Budu moc ráda za všechny Vaše poznatky, tipy a triky :-)Díky moc
Podle mě Sapa za to určitě stojí. Pokud chceš vidět hory a spoustu rýžových teras, tak v Sapě fakt nezapomenutelný zážitek. Nejlepší je si půjčit motorku a všechno si tam pěkně projet.
Díky moc za odpověď, jdu teda hledat na netu noční vlaky z Hanoi do Sapy 🙂 Kdyby si měla jiné typy na zajímavá místa, budu moc ráda, když napíšeš. Děkuju
Jinak na Phu Quocu se ubytuj v hlavním městě a okolí (na západě). Nikde jinde moc na výběr není a když tak je to drahý nebo hnusný…Například slavná pláž Bai Sao na jihovýchodě nabízí takové ubytování, že bych se styděl to někomu vůbec ukazovat:-) Ale jinak Phu Quoc = dobrá volba.)
Vrátili jsme se po třech týdnech ze Saigonu-všechny varuji-něco otřesného se vším všudy,špína,neochota,nejraději by vás všichni okradly-je to pořád bolševický stát-již nikdy více!!!!!
Kazdy to muze vnimat trochu jinak, osobne jsem videla velky rozdil v chovani lidi jih versus sever. Mohlo to byt i tim ze na severu jsem byla mimo sezonu na jihu v sezone. A kdyz se Vietnamec rozhodne ze z tebe ty penize dostane, tak je z tebe dostane, nic ve zlem. Jsou to tvrdi obchodnici a nekdy i dost tvrdi co se tyce vyjednavani. Zalezi na tom jetli ti to stoji za to aby jsi si tim kazil dovolenou. Spina je relativni kazdy ji vnima jinak. Konktretne o Saigonu se rika ze je to mesto s nejvetsi kriminalitou ve Vietnamu. Ale zase zalezi, me nikdo nechtel okrast a ani neokradl myslim tim loupez, ne napalene ceny. Me uchvatila delta Mekongu a urcite bych neodrazovala ostatni tim ze je tam spina a spatna nalada. Ono kdyz tam nekdo se spatnou naladou jede tak ti ostatni mu ji jenom zrcadli zpet. A taky nema smysl byt nastvany ze to vypada jinak nez byly me predstavy.
pro pavla zumana jsi jeden z mala co se ti v saigonu nelibilo je to užasne mesto plne života a dobrych lidi jen se mezi nimi neumiš pohybovat tak bud přište doma a nech se okrast od o d čechu, je videt že do azie nepatřiš!!! řekl bych že jsi klasicky frajirek z Prahy
Nie je dobré ak niekto nedáva správne informácie. Saigon je ďaleko kultúrnejší ako Hanoj
Iste aj v Saigone sú nejakí zlodeji, ale paušalizovať Saigon ako mesto zlodejov je prejav nekultúrnosti a zaujatosti. Taký človek by mal spokojne sedieť doma.
no moj nazor je taky ze Saigon je jedno krasne a kultivovane mesto v porvnani napr. s Hanoi.
Hanoi je komunisticka diera, kde v podnikoch nemaju ani zachody ale toto vsetko su veci co si netreba pripustat, Vietnam je krasny, treba ho pocestovat a neriesit niektorych domacich.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zde je v Hanoji a Saigonu pouze jedno letiště jak na mezinárodní tak na vnitrostátní lety, nebo zda se na ty vnitrostátní lety (Vietjetair) musíme přesunout na jiné letiště? popřípadě jak jsou od sebe vzdálený a dostupný? Děkuji
je to jednoduché, jedno letiště v každém městě. Vietnam je vůbec dost jednoduchý a každý Vietnamec ti cokoliv zařídí.
Ahoj Jarko, odlítám 4.12.2013, návrat 2.1.2014, kdy letíš Ty?
Ahoj. Chci se zeptat, zda jsou ve Vietnamu nějaké památky na Vietnamskou válku. Dík.
Vojta
Dobre je Muzeum valky v Saigonu, dobre udelane s valecnymi fotografiemi. V Hanoji je take valecne muzeum. Z Saigonu muzete do tunelu Vietkongu. Podobne v DMZ . Dobre je taky muzeum v My Lai.
http://vietnam.asean.cz/fotogalerie/401-vietnam-pamatnik-v-my-lai
Cestovat po Vietnamu na motorce je Ok,ale jen mimo města,tam je to o život.Celkem pohodový způsob je bus, dražší (spešl jízdenka pro cizince:(,ale pohodlnější způsob je vlak.Dá se i stop,ale většinou narazíte opět na motorku a tak torchu mi stačily preventivní fotky před policejní stanici,které jsem si prohlížel.Zapůsobily:)
Nemáte někdo zkušenost s dobrým a ne drahým ubytováním v Saigonu a na ostrově Phu Quoc v prosinci? Dík
SAIGON: Pokud přijedeš BUsem, měl by stavět jižně od kruháče s tržnicí, poblíž TNK travel, mezi ul. Pham Ngu Lao a Bui Vien, okolo De Tham. Pokud projdeš uličky v této lokalitě, určitě najdeš pokoj za cca 10 USD, ale i za 7. Třeba smlouvat, hedat, podle kvality.
Zdravím! Nemohl by mi někdo poradit, jestli se dá dostat z ze Sapy (Lao Cai) do Cao Bang bez toho abychom se vraceli do Hanoje?? A pokud ano, jak by se to mělo pohybovat cenově?
Neda se tam primo dostat je to rychlejsi pres Hanoi. A pokud to chces zkusit pres Ha Giang tak tak jsou tam sesuvy v horach a bus nejede a tak mesic a vice nic moc. Minuly tyden jsme zustali v Meo Vac a na Cao Bang jsme se nedostali. Je to tam pres leto bezne tak mesic az dva.
Ahoj, neplánujete někdo Vietnam na vánoční svátky? Po 21.12.2013 tam a nejpozději 11.1.2014 zpět…
my máme zpáteční letenky do hanoje 26.12.13 – 10.1.14,tak případně napiš na mail.
ahoj, koukám , že už je to sice starší příspěvek…ale taky sháním někoho na spolucestu do Vietnamu kolem vánoc…dyztak se ozvi,hm?
Ahojda,já sháním parťáka na leden,únor…..kdyby jsis to náhodou rozmyslel-la.Zuzka
ahoj, jedeme s přítelkyní taky na Vánoce, byl jsem už loni na tři týdny. Nebráníme se společnému cestování, klidně napište na
to************@ce*****.cz
a uvidíme 😉
Ahoj Peťo
Dorazím do Hanoje 27.12. 2013. Budu sám, takže jestli pořád ještě sháníš parťáka, můžeme kus cesty projet spolu. Chtěl bych vidět Sapu, Halong Bay, Demilitarizovanou zonu, Hue, My son, a Mekong. Budu cestovat směrem na jih. 11.1. Odlétám ze Saigonu.
Martin
Ahoj letíme, do Hanoje 30 ledna a budeme tam 18 dní. Jsme zvyklí cestovat se stanem a tím se tak nevázat na ubytování v civilizaci. Rozdělat si někde oheň uvařit jídlo apod.Nevíte jak je možné se tam tímto způsobem na severu pohybovat? Nevadí to místním? Procestovali sme takhle Peru a Indii a vždycky to bylo v pohodě tak bysme chtěli vědět co nás čeká jestli pruda nebo pohoda. Díky
Já bych do VN stan netahal, rovina je tam pouze v rýžovém poli, rozhodně ne v džungli, navíc VN je hustě osídlen, na tu nudli 83 mil., takže žádné pusté místo tam nenajdete i v džungli je to samá usedlost, pokud se vám podaří stan někde postavit, nikomu to vadit nebude, pojem soukromí tam moc neznají, ale bude vás pořád někdo očumovat a do toho stanu vám i vlezou, na pokec. Problém bude ho usušit, ne že by tam tolik pršelo, ale hodně vlhko a jasná obloha se tam moc nevidí. Pokud chcete ušetřit, musíte se vyhnout profláknutým místům a spěte u domorodců, normálně jim vlezte do chatrče, anglicky se nedomluvíte, ale spát a jíst pochopí. Když jim dáte 100 000 VND na osobu, máte to i s jídlem a poznáte jinou kulturu, jak žijí, co jedí, mě to přišlo zajímavější Ha Long, Hue, Sa Pa apod. Byli rádi, že si mohou přivydělat, jídlo pro ně nepředstavuje žádný problém, vše si vypěstují, peníze jsou něco navíc, těch moc nemají. Stan jsou jen zbytečná kila navíc.
Ok sme rádi, že nám někdo poradil! Díky moc. Určitě se během cestování nebudeme řídit Lonely Planet, protože to je první věc kterou si turista bere sebou a jede po jejich ose. Hledáme místa, kde jsou jen zemědělci a malý vesnice takže to co říkáš se nám opravdu hodí. Kdybys měl náhodou nějaký tip na dramatickou krajinu na severu mimo větší města s malýma vesnicema tak budeme jen rádi. Nejde nám o to abysme ušetřili peníze, ale abysme zažili skutečný život v krajině, města nás nezajímají. Po našich zkušenostech sme zjistili, že toho je nejvíc k vidění vysoko v horách, kde se lidi opravdu živí jen tím co si vypěstují a chovají a do měst scházejí jen za čas, aby něco prodali. Motorku ani jeden z nás neřídí tak sme zvědavý jak moc sme schopni se od měst do horských vesnic dostat.
Mika – motorka je uplne najlepsi sposob dopravy vo Vietname. Ak sa vies bicyklovat tak budes vediet riadit motorku, vo Vietname na to nepotrebujes ani ziadny vodicak, jazdia tam na tom 10 rocne decka.
Hlavne by si prisla o kopec krasnych oblasti kde uvidis to co hladas. Pre mna osobne boli najkrajsie casti Vietnamu tie ktore sme nasli ked sme sa len tak tulali po dedinach na motorke.
Inak Lonely planet by som zase nezatracoval, v niecom ta knizka vie pomoct a hlavne sa tam da aj dost precitat o historii niektorych miest atd….samozrejme netreba sa riadnit striktne podla nej a obiehat vsetky turisticke trhaky…
Jestli nikdy neřídili motorku, není dobrý nápad začínat zrovna ve VN, vzhledem k tomu, jak se tam jezdí. Typy na místa na severu bych měl, jen v lednu tam asi nebude úplně příjemně. Pokud myslíš hory s výškou okolo 2000 m n.m., zajímavá je provincie Ha Giang, moc turistů tam v zimě určitě nebude, to tam není ani v létě, ale v 9. roce chtěli povolení ke vstupu, to platí obecně pro VN pohybujete-li se u hranic, zvlášť s Čínou, ale platí to i pro Laos. Vystavuje se v Ha Giang, dá se i bez toho, pokud chcete riskovat mírné komplikace, hlavně si nenechte vnutit terénní auto a průvodce, obojí je k ničemu a drahé. Situace se v tomto mění k lepšímu (povolení), nevím jaká je aktuální situace. Dalším pěkným místem v horách je Mu Cang Chai u Nghia Lo, charakteristické terasovitými rýžovišti ve strmých svazích, ale v lednu bude sklizeno. Pěkná oblast je tzv. Viet Bac, provincie Bac Kan a Cao Bang, hory tam nejsou nijak vysoké, ale strmé úzké silničky umocňují dojem z hor max. 1000 m vysokých. Zjistěte si ceny autobus, Vietnamci rádi nasazují vyšší ceny i místním, na bílého turistu to jistě zkusí až o 100% zvednout. Dosti často to mají správně napsané na dveřích autobusu, to jim však nebrání v tom, chtít 2x tolik. Záměrně jsem vynechal Sa Pu, pokud hledáte něco autenticky vietnamského, tam nenajdete nic, ale hory jsou tam hezké. Ve městech opravdu není co vidět, jen dopravní chaos, i když nelze jim upřít jistou atmosféru, tu ale dělají výhradně pouliční vyvařovny a tržiště, památky jsou o ničem.
ahoj, mohl bys mi prosim poradit kdy je vhodne pocasi pro navstevu severu Vietnamu destinaci jako Ha Giang a pod. Pripadne nejake tipy jak tona severu chodi v mene turistickych oblastech a zda se da dostat do nich i bez znalosti jazyka. diky moc
Jak to funguje s open tickets na bus? Koupím lístek přes net třeba tady https://www.thesinhtourist.vn/busschedule 24hod před odjezdem musím potvrdit v kanceláři cestovky, je to tak? A co když nemá tato konkrétní cestovka ve městě svojí kancelář, můžu potvrdit v jiné cestovní kanceláři? Nebo stačí potvrdit i po mejlu? A kde je třeba nástup v Saigonu, aby to nebylo zase kdesi 20km za městem … Kdyby náhodou někdo věděl, zajímají mě tyto města Saigon, Mui ne, Dalat.
Urcite ho kupis namieste. Ja by som to na Tvojom mieste zvazila. Napriklad v takom sleepingtrain sa uplne v pohode vyspis, su velmi pohodlne, a mozes dalsi den nornalne fungovat – sli sme tak dvakrat – Ninh Binh – Hue a Danang – Nha Trang. Kazda z tych ciest stala okolo 500 dongov. Busy su sice lacnejsie, ale na co to je ked si po nich uplne k.o. Myslim spacie, denne su ok. Sli sme jednym z Dalatu do HCMC, pretoze okrem lietadla nie je ina moznost a bol to des. Celu cestu mi bolo spatne, nespala som ani sekundu, takze nasledujuci den bol uplne o nicom. Na tom clovek fakt neusetri, pretoze tym zabijes nasledujuci den dospavanim. Ber to ako moj nazor, mozno niekto ma s tym ine skusenosti a nevadilo mu to. My sme boli dvaja a never more 🙂 Inak vyuzit bus pre miestnych na kratsie vzdialenosti je tiez celkom fajn zazitok, patri to k celkovemu dojmu – sli sme tak z HCMC do Mekongu aj s kohutom a najhlasnejsim muzikalom v telke ever a teraz si na to radi spominame 🙂
na kupovanie cez net vopred sa vykasli. listky kupis na mieste od stoviek CK a isto lacnejsie. oni ti povedia kde mas datumy potvrdit, ale zbezne tak kde stoji bus, tam je aj dany office
Ahoj všem,
taky bych se velice rád podíval do Vietnamu…ale chtěl bych tam pracovně a pak ho procestovat.
Jsem instruktorem potápění, tak bych tam taky rád našel uplatnění jako instruktor.
Neznáte nějaké lidi co tam už fungují a a nebo potápěčské centra co hledají nového instruktora?
předem dík za informace… .)
Max
Ahojda,chci se zeptat,jestl už jsi ve Vietnamu byla…taky se tam chystám a nemám parťáka..ne že by mi to vadilo,ale ve dvouch je to lepší.Zuzka.
zdravím,
chtěl bych se zeptat, jaký doklad kromě pasu by postačil k zapůjčení motorky, stačil by jiný průkaz s fotografií a totožnými údaji, které jsou v pase? nechce se mi dávat pas z ruky.
Benjamin Franklin (x*100$) by mělo stačit.
k pozicaniu motorky treba pas, bez pasu ti ju tazko niekto pozicia, jedine snad takz a depozit v cene motorky, v zasade sa pas nechava bezne aj v hoteloch vo vietname asi ako jedinej krajine SEA, ze si nechas pas a niekomu cmajznes ci naburas motorku na nejaky studentsky preukaz to si snad myslis ze su vietnamci uplne blbi…
A toš po nás nechtěli nic a ještě nám přidal majitel 2 mapy, které nám mooooc pomohly – na My Son a Mramorové hory. Bylo to Hoi An. Moto se během cesty pokazilo, zavolali jsme mu, a za 20 min. jsme měli moto a s plnou nádrží jiné znovu. Zírali jsme a bylo to fajn.
My k pujceni motorky take nic nepotrebovali.Koukli na moji obcanku koutkem oka a jinak nezajem. Ridicak nechteli videt uz vubec. Pas zasadne nedavam z ruky a to ani v hotelech, natoz nejake pujcovne motorek.
zažil jsem ve vietnamu (myslím že to bylo v hue) situaci,kdy jsme se procházeli městem, a okolo jedoucí se nás zeptal ,nechceme-li půjčit skútr.bylo vedro,pěšky ujdete sotva pár kilometrů a už vás to nebaví a tak jsem souhlasil. odvezl mě na své motorce k jakési paní do zapadlé uličky ,která mi pujčila motorku,zeptali se mě ,jestli umím řídit a jestli ji opravdu vrátím do večera . neměli na mě jediný kontakt,pas ,nevěděli ani ve kterém hotelu bydlím .nakonec mi dalo ještě hodně práce najít onu uličku abych jim motorku vrátil a zaplatil půjčovné. tak si říkám,že možná i jim trochu cvakalo u zadku ,jestli stroj ještě nědy uvidí. jedno je ale jistý,bez skůtru to prostě nejde, ale nesmí se přihodit žádná nehoda……
Ahoj lidi, plánujeme s přítelkyní a kamarády cestu do Vietnamu. Plán je prostý – přiletět do Hanoie – asi vyrazit nasever so Sapy a pak cestovat dolů najih … Budu rád za jakékoliv tipy a rady. Co bychom si neměli nechat ujít, jaké jsou nejaktuálnější ceny základních potravin a ubytování apod … Samozřejmě chceme cestovat na chlastní pěst … Klidně pište i rovnou na mail. díky Honza
ahoj, kdy jedete? my v uterý a mame zhruba stejny plan, nechcete se potkat? Nikola
Doporucuju projet poradne sever na ukor jihu. Sever jeste neni tolik turisticky a je fakt kouzelny!
čuaves, my odlítáme 23.3. ve Vietnamu pak budem od 25. (HANOI) a hned Sapa, má někdo podobnou cestu kolem tohoto data?
My letíme 27.3. do Sajgonu 😉
Tak se čas naplnil a zítra letíme přes BKK do Siem Reapu a pak do Hanoie, kde hned chceme nasednout na vlak směr Sapa – to by mělo být 25. odjezd z Hanoje. Budem radi za případné setkání. PS beru Božkov a slivku, bude zábava 😀
Před necelým měsícem jsme se vrátili z Vietnamu. Cestovali jsme měsíc a půl od severu na jih. Cestopis je tady na mém blogu, nutno číst od spoda 🙂
http://netrpeliva.blogspot.cz/search/label/Vietnam?updated-max=2013-12-17T16:52:00%2B01:00&max-results=20&start=26&by-date=false
Rozhodně časově nejúspornější je letecká doprava.
Dobrý den,
Jmenuji se Nguyen Thi Huong Giang a jsem studentkou 3. ročníku oboru cestovní ruch na Vysoké škole obchodní v Praze. V rámci mé bakalářské práce na téma Průzkum zájmu českých občanů o cesty/zájezdy do destinace Vietnam, bych Vás ráda poprosila o vyplnění následujícího online dotazníku o zhruba 30 otázkách viz link : http://www.mojeanketa.cz/pruzkum/226026179/.
Mockrát Vám děkuji za pomoc a za Váš čas
S přáním krásného dne
Nguyen Thi Huong Giang
Ahoj všichni,s kamarády letíme 17.6 do Saigonu,Chceme projet Jih Vietnamu plus navštívit Kambodžu a Laos.Kdyby se chtěl někdo přidat nebo se někde sejít,napište.
Roman 🙂
Ahoj. Mohl by mi nekdo poradit? Chceme jet do Vietnamu na prelomu zari/rijen, jak je to s obdobim destu? Je vhodne tam v tuto dobu jet? Dekuji za rady
Ahoj, 28.6 opouštím Čínu a letím do 8.7 do Vietnamu, konkrétně do Hanoje. Chtěla bych se dostat až dolů do delty Mekong. Nechystáte se taky někdo v tomto termínu do Vietnamu a nehledáte společnost?
Ahojte,
chtěla bych se zeptat, jak je to s oblastí Sapa koncem listopadu/začátkem prosince?
Podle všeho je tam zima a o krásných zelených scenériích s rýžovými teráskami si můžeme nechat jen zdát…Chceme především fotit, takže je asi zbytečné v tomto období Sapa navštívit?
Případně co byste doporučili v té době ve Vietnamu vidět? Určitě chci Halong, Hanoi asi nějak v rychlosti, Phu Quoc na relax, možná Mui Ne (tam se mi moc líbilo), taky přemýšlíme nad Hoi An, Hue (ale tam tou dobou asi celkem prší?) a Mekong Delta..jinak určitě chceme odskočit do Kambodže (Angkor wat) a možná na skok do Singapuru 😀 – každopádně to vše chceme stihnout tak za 2-3 týdny, takže plánujeme na hlavních trasách leteckou přepravu..
Případně máte nějaký tip na ubytko na Phu Quoc? Byla jsem ve Viet Thanh na Long Bay loni a bylo to v pohodě, ani bordel tam nebyl…nicméně úžasné recenze jsou na Peppercorn Beach Resort, ale je to úplně na severu a nevím, jaké jsou tam pláže, jaké je to tam s výskytem meduz, jezku,…a jak moc spatne se tam dostava napriklad v noci z Night Marketu..
Diky moc za jakekoliv tipy a postrehy a pokud tam nekdo tou dobou taky budete, dejte vedet 🙂
Joo a ještě, kdybyste někdo měli tip na nějakou dobrou tour na Halong, tim myslim bezpečnou, kvalitní (lod, jidlo), tak sem s nim 🙂 Docetla jsem se ruzne po netu, ze ty levne casto stoji za prd, nemaji bezpecnostni prvky a tak…a o tech levnych mluvili v ramci 100USD 😀 tak budu rada za jakekoli postrehy a tipy, diky moc
Tento vikend jedu s nasi firmou na Halong, tak muzu dat echo jaka je ta spolecnost, s kterou jedem. Jinak kamarad jel s pani ‚Mrs. Moon‘ z moon travel a pry ok.
Ahoj, za kazdy postreh budu rada, tak sem s nim 🙂 diky
Koncen ledna začatkem unora 2015chceme navštivit vietnam cca3tydny nechysta se tam nekdo v tento datu radi se připojime.Jak je to z vizy do vietnamu musi se na ambasadu nebo přimo na letišti?
Na letišti vízum pouze se zvacím dopisem – Approval letter bez něho tě nepustí a vízum ti neudělají. Zvací dopis si můžeš vyřídit online.
podrobný návod na víza je zde:
http://cechvevietnamu.cz/nejlevnejsi-viza-do-vietnamu
Ahoj, jestli stále hledáte parťáky, tak se rád připojím s přítelkyní… napiš na
vi***@se****.cz
Ahojte ja by som si rada prešla Vietnam, Kambodžu, Thajsko Laos je to bezpečné pre ženu keď cestuje sama v týchto krajinách? A dajú sa víza vybaviť vždy jednoducho na hraniciach? Alebo ich niekde treba vybavovať vopred?
Thajsko bez viza, Laos a Kambodža visum na hranicích, Vietnam approval letter. Podívej se na http://www.pocernice.eu. Bezpečné to je, ale pokud jedeš sama, dedukuji z tvého dotazu, že nemáš moc zkušeností. Vezmi si menší sousto. Na tuto cestu pokud má mít smysl, by jsi potřebovala minimálně tři měsíce. Nejprve bych ti doporučil Vietnam nebo Thajsko. Do Kambodži, pokud nechceš jenom do profláknutých míst jako Siem Reap, ale skutečně poznat zemi, to zase procházka není. A podobně džungle v Laosu.
Pokud cestuješ do Vietnamu po zemi (busem), musíš si nechat vystavit vízum na jakékoliv ambasádě (vietnamské). Třeba v Laosu, Thajsku nebo Kambodže. Stojí cca 70 USD a vystaví ho do druhého dne. Nebo v Praze nebo Bratislavě na ambasádě za 120 USD a trvá to týden.
Pokud do Vietnamu přiletíš, tak můžeš použít visa on arrival (8 + 45 USD). Podrobný návod je zde:
http://cechvevietnamu.cz/nejlevnejsi-viza-do-vietnamu
Pokud pojedeš pouze na Phu Quoc (ostrov ve Vietnamu), tak vízum na 30 dní pobytu nepotřebuješ.
Do Kambodže ti vystaví vízum na letišti, stojí 30 USD. Pokud pojedeš busem, tak ho vystaví i na hranicích a může to zajistit autobusová společnost za5 USD navíc.
Do Thajska vízum potřebuješ, ale je zdarma na 30 dní. Ovšem stále platí ostatní vízové povinnosti.
Všechny země jsou velmi bezpečné. Srovnatelné s Evropou. I kdyz bych řekl, že mnohdy bezpečnější. Jediné jsou drobné krádeže na ulici z motorek. Rychle projede a vytrhnou ti třeba mobil nebo foťák. Stává se to hlavně ve velkých městech, ale není to časté.
Když budeš chtít něco k Vietnamu, pošli mi mail. Kontakt je na http://www.cechvevietnamu.cz. Rád pomůžu.
Pokud budete potřebovat průvodce v SaPa, volejte Ka na tel+84 127 524 6324. Ka je mladá žena z kmene Černých Hmongů, umí anglicky. Pomůžete tím přímo komunitě, ušetříte protože vynecháte zprosředkovatele. Může vás zavést i mimo profláklé turistické „chodníčky“.
Přidávám se k Ivanovi, průvodkyně v Sapě s dobrou angličtinou, nepracuje pro žádnou komerční agenturu či cestovku ale jen na sebe – Cha (01635444074). Nepodporujte mafiánskej vietnamskej byznys,tím myslím agenturu či cestovku a jděte sami s lokálním průvodcem, podpoříte přímo tyto lidi.
Fotky s Cha a z treku můžete vidět na mým fb: https://www.facebook.com/Milo.Chovanec/media_set?set=a.598651646934589.1073741897.100003692776913&type=1&pnref=story
Kdyby někdo potřeboval spolehlivou místní průvodkyni v Sapě, může se obrátit na Sue (místní hmong dívka), domluvíte se v pohodě anglicky, ukáže vám zajímavá místa, zvyky, atd…
kontakt zde:
Email:
su******@gm***.com
Tel: 01676714397
http://suesapa.wix.com/sapa-trekking
Ahoj Honzo, jedeme ve čtyřech v březnu do Saigonu a chceme tam procestovat s baťohem celý jižní Vietnam. Budeme rozhodně rádi za tipy, rady a informace. Chceme deltu Mekongu, na motorce někam a asi i Kambodžu. Moc díky. J.
Jirko, začni zde, toto je mnoha lidmy projetý výlet na motorkách:
Cestopis – biketrip po jižním Vietnamu
Fotky z tohoto tripu jsou zde:
Fotky – biketrip po jižním Vietnamu
Pro víc info ohledně jižního Vietnamu mi pošli mail.
Druhý odkaz je správně zde:
Fotky – biketrip jižní Vietnam
Ahoj, nechcete se někdo přidat 12.3. – 6.4.2015 na trip do Vietnamu? Vyrážíme ve dvou s kamarádem, uvítáme společnost. 🙂 Přílet máme do Hanoje a odlet ze Saigonu.
Dobry kontakt na mistni pruvodce http://www.vietnamista.cz
Kdyby někdo potřeboval spolehlivou místní průvodkyni v Sapě, může se obrátit na Sue (místní hmong dívka), domluvíte se v pohodě anglicky, ukáže vám zajímavá místa, zvyky, atd…
kontakt zde:
Email:
su******@gm***.com
Tel: 01676714397
http://suesapa.wix.com/sapa-trekking
Ahoj ..
omlouvám se, jestli to bude blbý dotaz ..
Chystám se letos v prosinci poprvé do Vietnamu ..čas budu mít cca 14 dní (je to málo, ale klidně dám jen část a vrátím se znovu) ..Teď jsem našla dobrou letenku ale za tu cenu je termín jen na 10 dní ..Vyplatí se to, nebo mám počkat ..je to za 15.100,-
Za 15100 to není nijak skvělá cena, kvůli které se vyplatí jet do Vietnamu na 10 dní, pokud ti není hodnota peněz ukradená. Řekl bych, že to je dost standardní cena. za dobrou bych považoval někde okolo 12000. Hodně dobrá je okolo 9000.
Navíc se dá sehnat letenka za 9 tis do Bangkoku (zrovna zítra kamarád odlétá na tuto letenku) a odtamtud se za 1000 dostaneš do Saigonu. Náklady navíc nulové, protože vízum do Thajska je bezplatné a přesun mezi letišti je taky zdarma.
Návod na nejlevnější víza do Vietnamu najdeš zde: Nejlevnější víza do Vietnamu
—-
Čech ve Vietnamu – praktické rady na cestování po Vietnamu
Rozhodla jsem se počkat, třeba se něco na prosinec objeví ..co se těch akcí na letenky týče, tak já mám ale většinou smůlu, protože si nemůžu vzít volno jen tak během roku ..ale 3 týdny v tahu v létě a 2 týdny v zimě ..takže akce jdou většinou tak nějak mimo …
My se ted vratili z Vietnamu a letenka nas stala 13000,- ale treba Emirates meli akci a lidi sehnali letenku do Saigonu za 8500,-… Ale je pravda, ze kurz koruny vuci dolaru se dost zhorsil, takze je to otazka no…
Počkám a uvidím …stejně ještě hledám parťáka, tak bych i ráda, abychom pak letenky koupili společně ..
Kdyby se objevila nějaká pecka kolem 10.000 nebo i Bangkok levnější ..tak bych asi neváhala …
Vyplati se vzdy ale je to skoda. Podivej se na aeroflot. Dva tisice uz take v celem nakladu tolik nejsou podstatne. Prave zacala pani Mai organizovat dobry homestay ve zcela neturisticke oblasi. Podivej se http://www.vietnamista.cz
Ahoj, s mužem letíme 26.4.2015 do Vietnamu do Saigonu a plánujeme přelet na sever a pak se dostávat zpět do Saigonu.
Uvítáme, jakoukoliv radu co se týká ubytování. Na co si dávat pozor atd.
hl******@se****.cz
Docela dobý cestopis mezi Hmongy Severní Vietnam a pár velmi dobrý rad
http://www.vietnamista.cz/cestopisy/cesta-mezi-hmongy-uplne-jinak/
A zde jeden cestopis včetně hromady tipů na Saigon:
Saigon – výživný návod
Auto ve Vietnamu není dobrý nápad. Ideální je letět přímo tam, kam se chceš dostat a pak jezdit místní hromadnou dopravou. Při nehodě riskuješ průšvih. Český mezinárodní řidičák není zrovna důvěryhodný dokument :-D. Na krátký vzdálenosti bych se motorky nebál. Na dlouhý vzdálenosti je ale pohodlnější vzít nějaký lepší autobus nebo vnitrostátní letenku. Ušetří to čas i starosti. Jen ta volnost, no … chápu.
Petře, Petříčku reklam v diskuzích je více a ty reaguješ jen na některé, proč? Jestlipak ty pod jiným anonymním nickem, tady také nedáváš nějakou tu reklamu a nedokážeš překousnout to, že je i nějaká ta konkurence. Myslím si, že je tu od toho admin, aby zhodnotil, zda se jedná o nekorektní reklamu nebo ne a smazal ji z diskuze. Přestaň tady lidem nadávat do volů. Kromě toho, že tu lidi urážíš, obviňuješ je, že se snaží vydělávat miliony tím, že zde kvalitně odpovídají a občas odkážou na svůj osobní web, kde je spousta dalších užitečných informací co zde nenajdou, tak se raději snaž někdy v něčem poradit. A jestli se ti nelíbí tato diskuze, tak ji nečti.
Honzo Pokorný, nedávno ti někdo smazal stejnou reklamu, tak tady asi neměla co dělat. Proč ji opět spamuješ a proč takto zbytečně přiděláváš adminovi práci?! Buď tak laskav a reklamu si zaplať, nebo se zde zaregistruj a dej si tu reklamu do informací v profilu a hlavně přestaň tady spamovat jedno a to samé!
Mír
Hele a proč mu nezavoláš a neřekneš mu to po telefonu? Telefon na něj máš v inzerátu.
Ahoj, chystám se s kamarádem na naší první cestu do Vietnamu na3 týdny (odlet 15.10 2015 do Hanoi).
Chci se zeptat jesti 20 000 kč je dostačující častka pro 1 osobu?
Chceme cestovat po vlasní ose a videt a zažít co nejvíc.
Budu rád za jakékoli rady.
Díky
Za 20 tis na 3 týdny bez letenky je částka vysoká. Já osobně utratím při mých cestách ve Vietnamu o dost méně. A nejvíce závisí na osobě, na zkušenostech. Ale někdo si může i myslet, že to není možné.
Náklad závisí hlavně na tom, kam pojedeš. Např. HaLong, Sapa, HoiAn,… jsou cenově výrazně výše. Turistická místa jsou dražší. A závisí jak pojedeš, autobusem nebo na mopedech, motorkách, po řece,… Zda budeš používat spíše luxusní dálkové autobusy nebo místní. Můžeš mí pokoj v hotelu pro dva za 8 USD ale i za 60 USD.
Určitě nejlevnější je odjet do vesnic, do hor, tam si půjčit kola případně mopedy a tam poznávat Vietnam. To osobně považuji i za nejkrásnější, mezi minoritami, ,…. Je to o prožitku, HaLong je o koukání.
Otázka je, co to je vidět nejvíce. Zda navštívit co nejvíce míst a vidět významné turistické atrakce. Nebo jet do vesnic.
in**@vi*********.cz
Je to bez letenky, tu máme za14 000 přes Moskvu. Samozřejme jsem četl spoustu článku o Vietnamu, ale radši chci mít trošku jistotu co se financí týká.
Rádi bychom určite radši místa bez turistu a zbytečnýho shonu, vesnice, hory. Já osobne mám zkušenost jen s Balkánem, kamarád Srí Lanka.
Co se dopravy týká by jsme rádi autobus, lod, kolo i mopedy za co nejlevnejší ceny, nehledáme luxus.
Ale HaLong videt chceme.
Je možné za3týdny Vietnam projet a né profrčet jako blázen? Asi víme, že ho neprojedem celý, ale zhruba do Da Nang by jsme rádi. Přílet i odlet z Hanoi.
Díky za odpoved
Lukáši, já mám osobně také nejraději severní Vietnam. Procestoval jsem celý Vietnam mnohokrát a jednoznačně nejvíce se mně líbí na severu v okolí NghiaLo, odtud směr sever, jih případně Ha Giang.
Podívej se na některé z mých cest, například http://www.vietnamista.cz/cestopisy/cesta-na-sever/ případně na cestu mezi Hmongy http://www.vietnamista.cz/cestopisy/cesta-mezi-hmongy-uplne-jinak/ Při mých cestách nejvíce využívám tu Vietnamku co je na webu, bydlím u jejích rodičů a odtud dělám výlety. O turistu tam nezavadím. Dá se tam také zastavit jenom na dva, tři dny a jet dále, směr HaGiang nebo Sapa. Je to daleko lepší nežli oficiální homestay v Sapě nebo MaiChau, kde je relativně draho. Umí dobře poradit s cestou. Hlavně se s Vietnamcem se dostanete tam, kam by jste sami neměli šanci se dostat, případně to najít. Přitom to není cestovka. Sám není problém do Sapa, Ha Giang, BaBe MaiChau, ..vše co je známé. Ale úměrně dražší a jednoznačně turistické.
in**@vi*********.cz
Pobalim jsem podle http://www.cestovani-vietnamem.cz/menu/vietnam/rady-a-tipy/co-s-sebou-do-vietnamu.htm?scrollto=skok a http://www.vietnamista.cz/co-sebou/
Ve Čt. odlétám, moc se tešim, jen lehkej strach z letadla.
Díky.
20 tisíc je opravdu dostatečné na 3 týdny pokud chceš jet low-costově. Ale jde to utratit i za jeden večer. Takový je Vietnam. Zhruba náklady
za jídlo dáš za den do 150 Kč,
ubytování seženeš v pohodě i za 150 až 300 Kč/noc/dvoulůžák. Kde a jak, přečti si bod č. 2 v tomto článku 22 tipů na snadné a levné cestování po Vietnamu
půjčení motorek je tak 100 až 150 Kč/den
náklady na benzín zhruba 0,5 Kč/km, každý den ujedeš max 150 km
autobusy zhruba stojí 0,5 Kč/km, vlaky zhruba dvojnásobek (soft bed), soft seat je stejný zhruba jako autobus, více info k dopravě včetně slovíček a způsobů, kde a jak koupit najdeš v článku na Saigon, je tam celá kapitola na dopravu ve Vietnamu
Z destinací na severu bych doporučil Ha Giang, Lang Son, Cao Bang. Ale jako Evropanovi se ti bude líbit všude. Projet jednu provincii je zhruba tak 4 dny na pohodu. Kvalitní blogy na různé cesty po Vietnamu (hlavně sever) najdeš v článku Cestování na motorce – kompletní návod. Mimochodem ten článek si důkladně přečti, hlavně kvůli bezpečnosti na silnici.
Pokud bys chtěl vidět Ha Long, dojeďte na ostrov Cat Ba, skočte si na vyhlídku a v přístavu lze usmlouvat loď na prohlídku Ha Long bay. I ostrov Cat Ba je moc pěkný. Vyhnete se turistickým davům, které míří do zátoky ze severní části.
Pokud jde o Danang, tak na motorce je pěkný trip skrze Ho Chi Minh Road, to je silnice, která vede paralelně s Highway 1, ale vede skrze hory, kdežto Highway 1 vede po pobřeží. Začíná to u Danangu a vede to skrze hory na sever. Teoreticky tam lze udělat okruh Danang, Hue přes Hai Van pass po pobřeží (mnohdy se dá vyhnout hlavnímu tahu Highway 1), pak Dong Ha, bývalé demilitarizované pásmo a hranice mezi severním a jižním Vietnamem, pak Phong Nga Ke Bang a zajít do jeskyní, pak zpět do Danangu skrze hory a Ho Chi Minh Road.
Další varainta je z Cat Ba dojet do provincie Ninh Binh, která je nádherá a ještě ne moc turistická, navíc to není zas tak daleko. Při plánování počtej s tím, že víc jak 150 km za den neuděláš, abys něco viděl. Dá se ujet i 250 km za den, ale to budeš sedět na motorce celou dobu.
Moc díky za rady.
Pobalim jsem podle http://www.cestovani-vietnamem.cz/menu/vietnam/rady-a-tipy/co-s-sebou-do-vietnamu.htm?scrollto=skok a http://www.vietnamista.cz/co-sebou/
Ve Čt. odlétám, moc se tešim, jen lehkej strach z letadla.
Díky.
Lukáš
Ahojte,
jedeme s kamarádem do Vietnamu a chtěli bychom vidět i pláže, zaplavat si atd..ne zrovna v nějak zvlášt turistických, jak je to vnímáno? Můžeme být v klidu v plavkách?Popřípadě, můžu chodit v kraťasích či sukních?? Díky za odpověď..
caues, urcite kratasy, sukne, triko a plavky su v pohode. a po par kilakoch na skutru najdes x prazdnych plazi, takze niekde aj bez 😀 tiez mam rad casti sveta kde sa do vody nenosia cierne habity 🙂
Ahoj, ve Vietnamu na plážích na turistických místech bikiny jsou zcela běžné. V bikinách se již objevují i Vietnamky, i když stále poměrně málo. Nemusíte se jakkoliv stydět nebo omezovat. K turistům jsou velice tolerantní.
Na druhou stranu je slušností dodržovat místní zvyky v neturistických oblastech, jednoznačně u minorit. Stejně v pagodách. Nikdo nic neřekne, ani nenaznačí, ale je to neuctivé. Chlapi bez trička by neměli chodit do hospody ani v Evropě. S výjimkou přímo na písku, pláži. Vietnamci, Asijci obecně, nemají rádi intimnosti na veřejnosti, ani držení za ruku. Pro zajímavost, Vietnamská mentalita http://www.vietnamista.cz/vietnamska-mentalita/
Děkuji za informacei 🙂
vietnamci niesu tak pruderni, chalani casto chodia do krcmi bez tricka minimalne do bia hoi na severe, aj priamo v hanoi. u minorit je bezne vidiet nahate baby (ok, mozno nejaka zastera okolo pasu) kupat sa podvecer vo vodopade alebo v potoku na kraji dediny, nemaju inu moznost sa umyt, a nijak zvlast sa neskryvaju. zviazanost nabozenstvom v porovnani s ostatnou jv aziou je minimalna ale do pagody by som v plavkach nelozil, ale to ani do kostola v europe. chce to tak nejak „s citem pro vec“ 🙂
Souhlasím s tím, že to je hlavně o citu. To, že třeba starší ženy minority Bahnar běžně chodí odhalené do půl těla neznamená, že turistka se může ve vesnici v jezeru BaBe koupat v bikinách. Ve Vietnamu běžně ženy kojí na veřejnosti, vesničanky se při mytí v řece svléknou. A to vede k tomu, že turista si myslí, že může všechno. Viděl jsem poloslečené vesničanky prát v řece prádlo a vedle se začala opalovat turistka bikinách. Hulváti jsou ale i chlapi. Neumějí se chovat ani u nás a jdou k jídlu bez trička do půl těla, prostě křupani. http://www.vietnamista.cz
Ještě pozn – společenské chování není o tom, co je dovoleno nebo zakázáno. Ale o zvycích. Nám se také nelíbí, když migranti mění kulturu, zvyky. Na zkoušky máme chodit hezky oblečení, do divadla v šatech, do kostela bez čepice. Když to nedodržíme, nikdo nám za to hlavu neutrhne ale je to hezké, slušné. Nemáme to dělat z důvodu „co by na to řekli, mysleli si ostatní“. Děláme to sami pro sebe.
A chování turistů ve Vietnamu má často povahu arogance, já platím, já si mohou dovolit co chci, co se mi líbí. Pouze turistické pláže, které jsou prakticky výhradně pro turisty, jsou tak trochu Evropou v Asii. Tam místní nejsou, nežijí, tak je nemusíme ani respektovat a mít naše zvyky.
Jako neodhazujeme ani ve Vietnamu odpadky s tím, že ten jeden papírek v množství ostatních odpadků se ztratí. Navíc se ve Vietnamu se nemusíme obávat co si o tom myslí ostatní. Ale z respektu, z úcty, z úcty k přírodě.
problem je ten, ze niekde tu hlavu utrhnu doslova a do pismena. vietnamci su v tomto ohlade slobodomyselni, pragmatici a obchodnici, su velmi civilizovani v tom, ze vzdy hladaju sposoby, aby sa vlk nazral a koza zostala cela. oni sami sa zvacsa chovaju podla miestnych noriem, cudzincom ale vela veci prepacia, alebo sa budu tvarit ze ich nevidia a nevnimaju. kazdopadne mas pravdu s tym respektom, na vietname sa mi paci ze sa od nich da niecomu priucit a aj oni sami su pristupni novym veciam. samozrejme fura veci vo vietname je z nasho pohladu katastroficka (zivotne prostredie, korupcia) ale dolezita je absencia fundamentalizmu
Souhlas, to je samozřejmě pravda, Vietnam je spolu s Českou republikou jedna z nejateističtějších zemí na světě. Pomalu se to ale mění. A zemím, kde je téměř 100% věřících (Barma, Indie, Bangladéš,.. ) víra spoustu věcí zakazuje, vytváří nepsané zákony. Pak je samozřejmě nejenom slušné, ale často nutné dodržovat místní zvyky. To ve Vietnamu není. Ale udělal jsem už několik faux pas za které jsem byl kritizován. ..dal jsem kalhoty na stůl, sedl jsem si v pagodě zády k Buddhovi, natáhl nohy na zemi proti sedící paní …
Pěkně to píšeš, Zdenku, zvláště tu předposlední reakci.
Je sice fakt, že to, že si nemáš sedat zády k Budhovi by si měl každý přečíst než tam jede (je ten internet), ale tak poučil ses, a to je dobře.
Horší je to s těmi odpadky. V Asii jsem strávil několik (dost) let, a chvilku trvá, než zjistíš, že odpadky z koše kam je hodíš, se vždy vysypou do nejbližší řeky, lesa nebo moře. Dokonve i Malajsii, jediná vyjímka je Sigapore. nejlepší je odpadky neprodukovat – já vždycky jen nevěřícně koukám, jak turisti pijí balenou vodu, několik denně, to jsou desítky miliónů zbytečných flašek denně. S filtrem jsem ještě nepotkal nikoho, já s ním jezdím stále, ale je fakt, že moc nejsem v místech, kde jsou turisti a voda ve flaškách.
Jinak ta arogance je úděsná. kam chodím, tam nadávám, protože se to nedá.
Několikrát jsem turisy upozorňoval (přátelsky), zase třeba v Malajsii (kde většinu cest a expedic začínám i končím), že jsou v muslimské zemi, a měli by tudíž zemi a lidi respektovat, a nenosit ramínka a minisukně. Většinou mi odbřekli, že jsou na dovolené, a nikdo jim nebude říkat, jak se mají chovat.
Spojte si to s množstvím, a faktem, že kde před pohými 10-15 lety byly nádherné pláže nebo nedotčená džungle, jsou dnes diskotéky, hotely a Mc Donaldy…………..a desítky tisíc divných bytostí, co lítají bezcílně a zbytečně po světě, jen proto že to jde, a protože jim to řekli v televizi…………..
Jirko 100% souhlas – Není problém když někdo neví nebo se splete (O tom, že se nestojí a nesedí zády k Buddhovi samozřejmě dávno vím, to se stalo když u nás letos v NgiaLo, kde obvykle pobývám, otevírali novou pagodu, plno lidí, jedli jsme přímo v pagodě na zemi,.. prostě stane se)
Ale špatné je, když někdo to dělá úmyslně, záměrně nerespektuje zvyky.
Současná mediální masáž u nás způsobuje, že mnoho Čechů ztrácí respekt k ostatním kulturám, což je vidět zvlášť v muslimské Malajasii a Indonésii. A sami sobě si to všelijak zdůvodňují,…když prý oni tak my,… Pak jim doporučuji, nejezděte tam. http://www.vietnamista.cz
Tak to jsem rád 🙂 Velmi zajímavé stránky, určitě se k nim vrátím.
Není to často, že se na HS dá s někým shodnout. Jen tak dál, šíření trochu „normálna“ je velmi potřebné.
Historka na závěr – tak jako ty máš Vietnam, tak já znám Indonésii – a už docela dlouho si na expedice jezdím přebalovat na Bali. Stejný hotel, stejný majitel – poprvé stál pokoj dolar, o 7 let později 4 dolary, pak 6, pak deset, a ve 2013 už chtěl 20 EUR. To jsem mu nedal. Nutno dodat, že poprvé jsem tam potkal asi pět cestovatelů s batohama, naposledy několik tisíc řvoucích turistú, všichni jedoucí motorovými čluny s kuframa na dobrodružnou výpravu na Gili Air (malinký ostrůvek bez vody), protože všichni chtějí být na nádherné pláži bez turistů……..
Ale zpátky k hotýlku – protože majitele znám mnoho let (velmi málokdo řekne v Asii turistovi pravdu, v 99.9% se turista dozví to, co chce slyšet), tak jsem se zeptal, proč každý rok zdvojnásobuje ceny.
Odpověděl mi upřímně: když ten strašný (a každý rok několikanásobně větší) je tak neuvěřitelně tupý a hloupý (a mají strašně moc peněz), nic nerespektují…………..a platí takové ceny, tak proč prostě ne……
http://vanishingworldphotography.com/cs-index.html
Zdravím,
přes Vánoce a Nový rok budeme ve Vietnamu, celková doba pobytu je 14 dnů. Chtěl bych se Vás zeptat, jak je dobré cestovat ze Saigonu na sever a zpět tak, abychom viděli i jih. Dále co bychom měli vidět a nevynechat a popř. další doporučení. Předem děkuji.
Doporučení a názorů je asi nekonečně. Můj názor, je, že pokud se dopře naplánuje program, tak je možné vidět sever i jih, ale zásadně letět a na jihu pouze Saigon a delta. Větší čas strávit na severu. Na experimenty čas není, na severu si koupit výlet Halong, na jihu Delta.
K tomu kratší okruh na severu busem, vlakem, případně na motorce. Protože jedete prvně moc neturistické oblasti se vám nepodaří, ani bych to nedoporučoval. Ale program závisí na nátuře, někdo je pohodlnější, někdo má raději pagody, někdo hory,… 12 způsobů cesty do Vietnamu:
http://www.vietnamista.cz/rady-na-cestu/a12-zpusobu-cestovani-po-vietnamu/
Drazí přátelé,
konečně se mi povedlo dopsat blog o březnové návštěvě Vietnamu:
zuztravel.blogspot.cz
Dost ubohý skript, který filtruje jakési „nepřípustné“ výrazy, aniž by věděl, co vlastně znamenají. V jiných slovanských jazycích jsou naopak významově zasazeny úplně jinam. OK – profesionální cestovatelský příspěvěk a rady z dlouhodobých cest budeme publikovat jinde…
Nejede někdo v období od 19 – 22.10.2016 do Hanoje? Chystám se tam v tomto termínu odletět a pak tam cestováním strávit dva měsíce. Chtěl bych se tady taky poptat kolik stojí letenka z Hanoje do Hočiminu případně koli stojí lístek na vlak.
Ahoj Martine ne nejedu, ale téměř vše podstatné na tvůj 2.dotaz je napsané tady: Jak se dostat z Hanoje do Saigonu?
Letenky s viet.aerolinkami kolem 1000-1200 Kč za jednosměrný let. Vlaky od 600 – 1400 Kč (záleží na typu sedadla, lůžka…). Milan
Ahoj Milane, díky za užitečné informace, asi poletím, je to přeci jenom rozdíl pár hodin v letadle nebo pár desítek hodin ve vlaku.
Měj se fajn Martin
Zdravím ze severu Vietnamu. Jak nejlépe do Vietnamu je přehledně zde. http://www.vietnamista.cz/rady-na-cestu/a12-zpusobu-cestovani-po-vietnamu/
Hlavně vám nedoporučuji se snažit poznat Vietnam cestou Hanoi – Saigon, to je se snažit jako poznat Československo cesotu Praha- Bratislava
Devět dní, šest nocí, dvě nejturističtější místa, z 40.000,– Copak myslíte, že jsou všichni na hlavu: Navíc Hedvábná stezka není pro reklamu zadarmo.
Za 50 tisíc jsme procestovali ve dvou lidech tři týdny v „Rockies“ v Kanadě – Banff, Jasper, Waterton Lakes (jedny z nejdražších místa v Kanadě vůbec…) a mnohé další parky plus Yellowstone v USA. To co tahle cestovka nabízí a za takové peníze mi přijde šílené… 🙁
Tomáši za 40 000+ máš Vietnam na vlastní pěst minimálně na 1 měsíc a uvidíš toho daleko více než jen kolem těchto turistických míst jako je Hoi An a Hue. Letenku seženeš za cca 16 000, vízum na letišti za 600,- (se schvalovacím dopisem) a 24 000,- ti zbyde na tvoje cesty. Máš cca 800,- na 1 den a Vietnam je pro cestovatele zatím stále relativně levnou zemí.
Nemáte někdo zkušenost s výstupem na FANSIPAN bez průvodce?
To spíš nedoporučuji, navíc před pár měsíci se tam zabil turista z ciziny (spadl do nějakého příkopu) takže se dá očekávat že to bude ještě více kontrolované. Nicméně slyšel jsem o pár lidech, kteří tam šli sami a chodí, ale je to samozřejmě na vlastní riziko. Na nějakém cizím blogu jsem četl že pokuta může být i 100 USD, pokud nemáš průvodce.
Minulý rok jsem viděl dva cizince tam jít sami, nevím jak je pustili ale zásadně to dovolené není. Je to národní park přísně kontrolovaný. Na jiné kopce můžete ale jít jak chcete. Naopak daleko lepší protože tam nejsou turisté. http://www.vietnamista.cz/products/vystupy-na-fansipan-a-dalsi-hory/ navíc dnes na Fansipan pod lanovkou, nic moc
Myslíte, že by bylo možné něco podobného, jako je toto, uskuitečnit na vlastní pěst? Nechce se mi platit za cestovky a navíc, chci si řídit program sám. Vůbec, jakou máte zkušenost s cestováním po Vietnamu na vlastní pěst a jaké řeky jste sjížděli?? Díky předem :))
Ronalde Vietnam je samozřejmě ideální pro cestování na vlastní pěst. Byl jsem tam sám a bylo to parádní. Nepotřebuješ žádné cestovky a průvodce, všichni se tam o tebe poperou, hlavně na turistických místech. Na taková turistická místa co tam jsou vypsaná se dostaneš i snadno sám. Ale spíš se přikláním navštívit neturistická místa, kde jsou turisti, je často odrb, rýžovna peněz a také trochu jiní lidé než na vesnicích mimo města. Občas musíš improvizovat, ptát se lidí, ale do Vietnamu jezdí hlavně batužkáři za dobrodružným cestováním, často na motorce, tot můj názor. Průvodce ti může ušetřit i čas, ale budeš mít přesně nalajnovaný program, většinou na zaběhlá snadno dostupná místa. Ale krása Vietnamu je hlavně mimo turistické spoty.
Otázka průvodce je čistě jenom o penězích. Ve Vietnamu není problém cestovat bez průvodce, mezi turistickými místy zcela bez problémů. Dobrý průvodce je ale dobrý i v Praze, Paříži, nejlepší je místní kamarád. Ve Vietnamu do oblastí daleko od turistů bez někoho znalých místních poměrů je obtížné. Já byl ve Vietnamu mnohokrát, téměř vždy cestuji s Vietnamci. Bez průvodce totiž jenom koukám. S průvodcem ale prožívám, s jeho pomocí komunikuji s domorodci, dozvím se spoustu informací, dostanu se tam, kam bych sám neměl šanci. Zde je např. moje cesta k vodopádům. http://www.vietnamista.cz/cestopisy/cesta-k-vodopadu-hang-te-cho/ Potvrzuji ale, že není problém jet sám, bez průvodce, jenom ale ne s cestovkou.
Ještě pozn. k plavbě po řece. Toto je jediná plavba ne řece co se mi podařila (neuvažuji turistické plavby po Mekongu) http://www.vietnamista.cz/news/dil-7-shanime-lod/ Snažím se ještě dostat na divokou vodu. Pracuji na tom.
Teď jsme se vrátili z 3 týdenní cesty po jižním Vietnamu, pokud chceš cestu po deltě Mekongu neturisticky, tak skoč přímo do přístavu, je tam spousta „řidičů“ lodí jak si říkají a domluv se přímo s nimi, přes cestovku je to drahé. Ve 3 lidech jsme platili za dva dny na malé lodi pouze pro nás 2.100.000 VND + 51 USD za homestay včetně jídla a pití, v ceně byla i kola na místě
Vietnam plánuje účtovat cizincům příplatek za hotelové pobyty
http://e.vnexpress.net/news/travel-life/vietnam-plans-to-charge-foreigners-extra-fee-for-hotel-stays-3548544.html
Už dnes se spousta hotelů přejmenovala na guesthouse ve Vietnamu jenom proto, aby platili menší daň, i když úroveň mají stejnou. Navíc by to mělo být max. 20 korun u dražších hotelů. Myslím, že na normálního českého turistu to bude mít naštěstí nulový dopad. Info o ubytování zde http://www.vietnamista.cz/ubytovani/ Hlavně doporučuji, vždy ve Vietnamu řešit ubytování na místě (pokud neplánujeme příjezd v noci nebo pozdě večer) A jet bez cestovky. Ve Vietnamu je jednodušší cestování jak v Evropě
Tip měsíce: Etiopie
Mezi vlky a vrcholy: výprava do jedinečné přírody Bale Mountains
Cesta časem: Kmeny a tradice Údolí řeky Omo
Prořezané rty, skarifikace i deformování lebek. Význam tělesných modifikací u etiopských Mursiů
Knižní tipy
SOUTĚŽ: Co je nového v JOTA, aneb cestování s knihou. UKONČENO
Časopis Travel Life píší cestovatelé pro cestovatele, tak CESTUJ!
Nové články
Kino Brasil – poznejte skrze film, že Brazílie je mnohem víc než jen samba, karneval a fotbal
Do Španělska za historií, vínem a dobrým jídlem
Švýcarsko s dětmi. Trek po loukách a chatách nad údolím Nendaz
Vybavení na cesty
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru