HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz
Thajsko, Barma, Kambodža, Laos a Vietnam

Air Asia – negativní zkušenost

MartinT.

Od roku 2004, kdy jsem poprvé letěl s tehdy de facto začínající společností Air Asia, propaguji tuhle společnost jako výhodnou formu cestování po regionu i v rámci jednotlivých států. Dosud téměř všechny lety letěly (+- půlhodina až hodina) na čas a díky naplánování návazností jsem nikdy neměl problémy. Dosud jsem s touto společností a její indonéskou dceřinou spol. letěl cca 15-20x. V tomto roce jsem měl však tu čest se zákaznickým servisem, který se skrývá za vysokou, neproniknutelnou zdí automatizovaných telefonních linek a webových formulářů. V srpnu 2010 mi byl „přerezervován“ let Jakarta-Yogyakarta o 3 hodiny DŘÍVE, následně přislíbena refundace. Na tu už čekám 3 měsíce a v mezidobí jsem dostal pouze pár emailů (cca 2), ať na refundaci čekám. Během října byla zrušena doposud existující adresa malaysia-support@airasia.com, bez toho, aby byla oznámena jakákoliv nová.

To mne svádí k domněnce, že Air Asia je společnost, která odvede dobré služby jen ve „standardním případě“ a nepřipouští jakoukoliv zpětnou vazbu. V poslední době se například u indonéských linech událo mnoho rušení a letových řádů spojů a Air Asia zřejmě kalkuluje, že lidé se svých zaplacených prostředků prostě vzdají. Pokud by někdo znal přímý kontakt na Air Asia, případně na ekvivalent sdružení ochrany spotřebitelů v Indonésii (či Malajsii), uvítám tuto zpětnou vazbu. Jde mi sice pouze o refundaci cca 1500-2000 Kč, ale též o princip. Všechny potenciální návštěvníky JV Asie varuji, že levné letenky jsou ve většině případů opravdu levné a služby dostačující, ale za cenu téměř nulových práv pasažéra, pokud nastane „zádrhel“. Po 6 leté expanzi se společnost podle mého názoru dostala do stádia, že jí nezajímají existující zákazníci, protože těch nových je pořád více než těch, které svým přístupem poškodí a odradí (téměř přístup klasického přístupu podvodníků). Takže ani nevím, zda bude případná nová přímá linka Praha – Kuala Lumpur pro české zákazníky nějakou velkou výhrou.

Zkušenosti čtenářů

John

Ahoj, ja ziju v Malajsii uz dlouho a s AK litam pomalu obtyden. Kamos je tu sefem bezpecnosti letiste Langkawi, treba ti pomuze, AK tu ma pobocku s zivymi lidmi… Napis mi podrobnosti na muj mail. John

MartinT.
John:

Díky, Johne, mail už je na cestě, za příslib pomoci děkuji. Každopádně to na mém varování ostatním nic nemění…ne každý má známého v Air Asia. Asi jsi nalétal více než já, nicméně nevím, zda jsi jejich zákaznický servis někdy potřeboval – možná pouze štěstí. Z diskusí na Internetu vyplývá, že řada zákazníků na refundaci za zrušené lety marně čeká celé měsíce a stejně jako mně se jim nepodaří mluvit s někým „živým“, případně je prodejci letenek v kancelářích AK/QZ atd. odkáží na „hluchá“ telefonní čísla nebo webový formulář.

internet
www.asean.cz

tady jsou telefony na Air Asia v Malajsii a Indonesii, v Indonesii jsem se napodruhe dovolal, poprve jsem cekal na spojeni asi dvacet minut, ale zato jsem si dukladne zapamatoval webovou stranku air asia, maji take, pokud se zaregistrujes live chat, tam jsem to vzdal po peti hodinach. v podstate to bude tak, jak pises, dostavate, co zaplatite a je vas hodne, vic nez si myslite – do letoska uz celkem 100 milionu pasazeru

Malaysia +603 2171 9333 (Self Help Menu)
Operating Hours : 8am – 9pm (GMT+8)
600 85 9999 (Premium Customer Service Line)
Operating Hours: 7am – 7pm
Available from Malaysian telco – Telekom, Celcom, Maxis & DiGi
Charge: RM 1.95 per minute
For any feedback on our premium line, please email to plfeedback@airasia.com
Indonesia +62 21 50 50 50 88
Operating Hours : 8am – 9pm (GMT+7)

birkus

s AA mam zatim dobre zkusenosti byl mi presunut let londyn kuala…s tim ze jsem nestihal navazny let do australie. Ihned me informovali a bez poplatku dalsi let pro me presunuli….

Ja jsem s aa zatim spokojen

Honza

Letos o prázdninách jsem letěl s AA asi 10x a vše přesně podle let. řádu, zahraniční lety měly odlet ještě dříve, než bylo na letence. Na základě tohoto článku jsem přebukoval let Brunei-Kuala Lumpur-Singapur, neboť jsme měli je 90 min. na přestup a zbytečně, vše by se v pohodě stihlo!

Markoff
Honza:

to ja som z troch letov s Air Asia mal normalnu skusenost len raz, u prvych dvoch letov ma vytocili, pri jednom ziadostou na checkine nech im ukazem spiatocnu letenku z Indonezie ktoru samozrejme v Indonezii na imigracii nikto neziada a rovnako ani ine aerolinky, ale holt AA chce v casovej nudzi donutit ludi kupit si od nich letenku, kedze dalsia volba je uz len neletiet, druhykrat ked som odlietal z Indonezie mi pre zmenu normalne z ruky ukradli boarding pass s tym ktory som si vytlacil sam u kiosku, ze si ho mam vytlacit znova a neskor pre zmenu este odmietli predat nalepku s departure tax, tak ze som musel cakat kym zacne dalsia smena aby som mohol spravit checkin a kupit si nalepku

po tychto skusenostiach som mal kupene dalsie dve letenky do Barmy a von z Barmy, kedy ma uz pred odletom do Barmy nezabudli upozornit ze let bude mat meskanie niekolko hodin, Barma nakoniec padla a letel som s AA tretikrat do HKG kedy to uz prebehlo vynimocne bez problemov

z 5 leteniek teda celkovo 3 s problemami (2x problem s checkin/boarding, 1x oznameny vyrazne meskajuci let), 1 bez problemov a 1 sla cisto len do smetiaka takze sa tam nestihli problemy objavit

kazdemu kto moze odporucam s Air Asia neletiet ak ma konkurencia ceny naozaj len nepatrne vyssie (ci nebodaj rovnake), preto som s nimi mal v plane letiet aj do/z Barmy, kedze tam nikto s porovnatelnou cenou nelieta a ked som sa uz tesil ze s tymi hajzlami do HKG nebudem letiet tak mi zrovna uz zmizla zo systemu letenka Emirates ktory som mal rozbookovanu a neskor bola uz vyrazne drahsia, naozaj katastrofalne aerolinky, s takymi (spomeniem len nizkonakladovky) Cebu pacific, Tiger Airways, Air Arabia ci Aerosvit ziadne problemy (teda aerosvit mal meskanie, ale na prestup na ich nadvazujuci let bol beztak dostatok casu, takze tam to nijako neoyvplnilo konecny prilet)

usetrite si nervy a zvolte radsej konkurenciu ak sa jedna fakt o par eur. navyse ako ocenenie dovery klientov zrovna o necele dva tyzdne Air Asia zavadza novy poplatok za klasicky checkin vo vyske ekvivalentu 2.5EUR pre tych co sa neodbavia sami cez web ci v kiosku, o dovod viac preco s tymito spinami nelietat

Markoff
http://www.markoff.biz

Radek
Markoff:

Ahoj, mohl bys mi prosím poradit nějakou dobrou let. společnost na vnitrostátní let v Thajskku (z BKK do Phuket/Krabi)?

Markoff
Radek:

tu mas prehlad:
http://markoff.biz/pivot/entry.php?id=1332

Markoff

Dáša

Ahoj, můžete mi někdo poradit,kde zajistit nejlevnější letenku do Indonézie, Bali – Denpasar?

Marcela

ahoj jsou low care stará letadla nebo normální? A můžou tuto letenku změnit čas nebo je jistý čas co je na letence

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: