Ahoj. Všimli jsme si, že máš zapnutý AdBlock. Prosím, pozastav si pro HedvabnaStezka.cz blokování reklamy. Díky tomu můžeme zajistit více zajímavých článků o zemích světa, cestopisy, reportáže. Navíc se snažíme zobrazovat jen reklamy s cestovatelskou tématikou, podporujeme touto cestou i mnohé charitativní projekty a neziskovky. Snad tě nebudou moc rušit. Děkujeme! Redakce HedvabnaStezka.cz
Dnes se slavnostně otvírá podzemní tunel pod Bosporem v Istanbulu,který umožní propojení vlakové dopravy mezi Evropou a Asií,co se ale stane s těmi krásnými starými nádražími Sirkeci a Haydarpasha?
Zkušenosti čtenářů
Ivan
Co by se s nima mělo stát… budou fungovat jako nádraží dál…
HizliTren
Ivan:
No to právě není vůbec jisté,protože má fungovat jenom jedno centrální podzemní nádraží v oblasti Sultanahmet a je otázka jestli zachovají tato dvě původní historická nádraží alespoň pro příměstskou dopravu tzv.banliyo tren a nebo jak je dneska v erdoganovském Turecku obvyklé-to přebudují v nákupní galerie a luxusní hotely?ze zpráv z tureckých serverů to není zcela jasné a informace se dost liší.
Efez
HizliTren:
No a co? Tak z toho budou nakupni strediska. Tvoje problemy na moji hlavu.
HizliTren
Proč tady Efez vůbec reaguje,když ho to nezajímá,zase nějaký prudič,co si honí ego
HizliTren:
Efez ma pravdu. Koho zajima za-srany turecky nadrazi? Najdi si radsi praci ty turecka socko…
HizliTren
Á další případ pro psychiatra a ještě se skrývá za anonym,že vás to furt baví takhle kolem sebe prskat zlobu a nenávist.
HizliTren
Tento příspěvek byl redakcí smazán jako nevhodný
Pavel
HizliTren:
Hej člověče nevšímej si tady těch tupounů chudých duchem,vždyť jsou směšní.
Ale k věci:Dneska to bylo i na ČT,zatím ten tunel bude fungovat jen pro městskou železniční dopravu a pro dálkový spoje až od r.2015,kdy také asi budou hotové ty nové vysokorychlostní tratě mezi Istanbulem a Ankarou a možná i mezi Istanbulem a Edirne.O podzemním nádraží že by bylo hotové nic neříkali,takže předpokládám,že obě stará nádraží budou nějaký čas fungovat dál.Naposledy jsem byl v Istanbulu v r.2009 a tehdy se už tam mluvilo o tom,že v případě uskutečnění tohohle Marmara projektu,se obě nádraží uzavřou a citlivě přebudují na hotely,případně muzea,rozhodně to nebudou bourat jako my Těšnov.
A ještě pro tupouny:Turecko ani žádnou EU moc nepotřebuje,oni se rozvíjejí sami a mnoho věcí tam jde rychleji než u nás,protože je právě tady u nás doma mnoho takových čecháčkovských tupounů,co jenom nadávají a urážejí a pak to tady takhle furt vypadá.
Tupouni,jděte makat a neplivejte na všechny a na všechno.
maly zaprdeny cechacek
Pavel:
Prvni kdo by mel jit makat je linej turek a ne se srat do Evropy. Poptej se beznejch Nemcu ja s nima maji zkusenosti. Podle kvality tureckeho stavebnictvi uvidis sam jak se brzy ten tunel zaplavi. Pekny den.
Aleš
maly zaprdeny cechacek:
Typická reakce rasistického čecháčka,co za kus žvance prodá i vlastní rodinu
S dovolením tady přispěju něco málo, jelikož v Istanbulu již druhý měsíc žiji.
Tunel byl sice otevřen, ale hned při první veřejné jízdě se objevil menší problém a vlak tunelem neprojel, takže lidi museli odněkud z poloviny tunelu po svých. Od té doby je tunel opět uzavřen a dodělávají se nedodělky, které se kupodivu objevily.
Co se týká nádraží, všechny jsou zatím zachovány a minimálně z počátku budou fungovat. Samotné vlakové spojení světa s Istanbulem bude v provozu teprve od roku 2015 a v té době bude v provozu i nové vlakové nádraží.
Co se týká budoucnosti nádraží, tak už teď v nich jsou z 90% obchody a restaurace, takže jediná změna co bude, tak že se zavřou pokladny v budovách a místo nich budou další 2-3 obchody či restaurace, což nebude nic zvláštního, protože lokalita kde se nachází je i beztak plná restaurací a obchodů pro turisty 🙂
HizliTren
Josef Svatuška:
Pane Josefe,děkuji za informace takříkajíc od pramene.Takže minimálně do r.2015 bude nádraží Sirkeci a Haydarpasa v provozu coby konečná pro tzv.banliyo tren?A to nové nádraží bude pod zemí někde v oblasti Sirkeci?V Istanbulu jsem byl naposledy v r.2009,od té doby se tam muselo tolik toho změnit,to je prostě fofr.
Co by se s nima mělo stát… budou fungovat jako nádraží dál…
No to právě není vůbec jisté,protože má fungovat jenom jedno centrální podzemní nádraží v oblasti Sultanahmet a je otázka jestli zachovají tato dvě původní historická nádraží alespoň pro příměstskou dopravu tzv.banliyo tren a nebo jak je dneska v erdoganovském Turecku obvyklé-to přebudují v nákupní galerie a luxusní hotely?ze zpráv z tureckých serverů to není zcela jasné a informace se dost liší.
No a co? Tak z toho budou nakupni strediska. Tvoje problemy na moji hlavu.
Proč tady Efez vůbec reaguje,když ho to nezajímá,zase nějaký prudič,co si honí ego
Efez ma pravdu. Koho zajima za-srany turecky nadrazi? Najdi si radsi praci ty turecka socko…
Á další případ pro psychiatra a ještě se skrývá za anonym,že vás to furt baví takhle kolem sebe prskat zlobu a nenávist.
Tento příspěvek byl redakcí smazán jako nevhodný
Hej člověče nevšímej si tady těch tupounů chudých duchem,vždyť jsou směšní.
Ale k věci:Dneska to bylo i na ČT,zatím ten tunel bude fungovat jen pro městskou železniční dopravu a pro dálkový spoje až od r.2015,kdy také asi budou hotové ty nové vysokorychlostní tratě mezi Istanbulem a Ankarou a možná i mezi Istanbulem a Edirne.O podzemním nádraží že by bylo hotové nic neříkali,takže předpokládám,že obě stará nádraží budou nějaký čas fungovat dál.Naposledy jsem byl v Istanbulu v r.2009 a tehdy se už tam mluvilo o tom,že v případě uskutečnění tohohle Marmara projektu,se obě nádraží uzavřou a citlivě přebudují na hotely,případně muzea,rozhodně to nebudou bourat jako my Těšnov.
A ještě pro tupouny:Turecko ani žádnou EU moc nepotřebuje,oni se rozvíjejí sami a mnoho věcí tam jde rychleji než u nás,protože je právě tady u nás doma mnoho takových čecháčkovských tupounů,co jenom nadávají a urážejí a pak to tady takhle furt vypadá.
Tupouni,jděte makat a neplivejte na všechny a na všechno.
Prvni kdo by mel jit makat je linej turek a ne se srat do Evropy. Poptej se beznejch Nemcu ja s nima maji zkusenosti. Podle kvality tureckeho stavebnictvi uvidis sam jak se brzy ten tunel zaplavi. Pekny den.
Typická reakce rasistického čecháčka,co za kus žvance prodá i vlastní rodinu
S dovolením tady přispěju něco málo, jelikož v Istanbulu již druhý měsíc žiji.
Tunel byl sice otevřen, ale hned při první veřejné jízdě se objevil menší problém a vlak tunelem neprojel, takže lidi museli odněkud z poloviny tunelu po svých. Od té doby je tunel opět uzavřen a dodělávají se nedodělky, které se kupodivu objevily.
Co se týká nádraží, všechny jsou zatím zachovány a minimálně z počátku budou fungovat. Samotné vlakové spojení světa s Istanbulem bude v provozu teprve od roku 2015 a v té době bude v provozu i nové vlakové nádraží.
Co se týká budoucnosti nádraží, tak už teď v nich jsou z 90% obchody a restaurace, takže jediná změna co bude, tak že se zavřou pokladny v budovách a místo nich budou další 2-3 obchody či restaurace, což nebude nic zvláštního, protože lokalita kde se nachází je i beztak plná restaurací a obchodů pro turisty 🙂
Pane Josefe,děkuji za informace takříkajíc od pramene.Takže minimálně do r.2015 bude nádraží Sirkeci a Haydarpasa v provozu coby konečná pro tzv.banliyo tren?A to nové nádraží bude pod zemí někde v oblasti Sirkeci?V Istanbulu jsem byl naposledy v r.2009,od té doby se tam muselo tolik toho změnit,to je prostě fofr.
Mimochodem všimli jste si, že nám vyšla přímo reportáž z jízdy v prvních dnech?? http://www.hedvabnastezka.cz/zeme/asie/turecko/14333-z-evropy-do-asie-se-nyni-v-istanbulu-dostanete-metrem/
Tip měsíce: Mexiko
Olinalá: poklad na konci světa
Playa del Carmen
Kolonizační města a zběsilá pravidla mexického silničního provozu
Knižní tipy
Unikátní kultura a náboženství namibijských Himbů a Hererů
Olinalá: poklad na konci světa
Nové články
ROZHOVOR: S odvahou za dobrodružstvím
Vodopády kam se podíváš…
Cestobraní – festival, na který se nezapomíná
Vybavení na cesty
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru