Hezký den,
máte, prosím, někdo zkušenost s jízdou na motorce ve Vietnamu… teď myslím spíš to, že mezinárodní řidičák na tomhle území neplatí… Je praxe jiná?
…Apropó, nebyl by tu někdo z okolí Prahy, kdo by se rád u kafe podělil o zážitky z týhle země? 🙂
děkuju moc!
mezinárodní řidičák není potřeba. není totiž potřeba žádný řidičák. motorku půjčí každému. nemám zkušenosti s tím, kdyby se stala nějaká nehoda, jak by se to řešilo s policií, u nás bylo vše bez problémů..
Ahoj, vrátila jsem se právě z měsíční cesty po Vietnamu. Pokud budeš chtít jakékoli informace a doporučení, tak napiš nebo zajdem na kafe. Jsem z Prahy.
No skvělý, Lucko, děkujů Ti… moc ráda bych se optala podrobněji nebo se rovnou sešla… máš tu někde (v profilu?), prosím, mejl? :)) díky díky dík!!
Diano, písni na mejl
lu************@he************.cz
sluzebnich kompletni va saigonu vn
si************@ya***.vn
.levne , kvalitni ,spokojeny .
Takže prostě půjčit, jet a nebourat :)) Skvělý!! Děkuju vám oběma moc za rady :))
Ahoj Diano,
jsme prave v Thajsku, koupili jsme si tu motorku (Kawasaki BOSS 175), nikdo po nas nic nechtel, cesky ridicak staci. Kdyby sis to chtela strihnout pres Thajsko do Vietnamu, v druhe pulce srpna bude k dispozici.
Zatim se mej krasne.
…já vyrážím až v září… ale děkuju Ti moc za informance 🙂 …hezkou jízdu!!
vodicak v pevninskej SEA? si snad robis srandu :-)) vietnamski a thajski policajti su uplne v pohode, v kambodzi a laose som ich pre istotu na cestach nevidel vobec 🙂
motorka sa poziciava proti pasu v depozite, policajt ta nezastavi ak niekoho nezabijes a nesposobis nehodu, ak nieco z tohto spravis tak sa priprav holt na calovanie penazi, ale za peniaze si kupis v SEA vsetko
hlavne rada – ak si pozicias motorku a viditelne ju poskodis, tak ju nedavaj opravovat tam kde si si ju pozicala ale niekde inde v normalnej opravovni, v pozicovni ta zvacsa natiahnu astronomickou cenou. mne sa podarilo vysypat len prakticky v nulovej rychlosti v Laose rovno 2x za 10min (prekliate nanosy piesku na sotoline) za co ale beztak vinim ze som viezol pasaziera co som nebol zvyknuty, inak by som to sam ubalancoval a vacsi strach nez z akehokolvek zranenia som mal z toho aby si pri preberani tych par skrabancov nevsimli (nevsimli)
ono zase netreba byt paranoidny ako by jeden bol podla vsakovakych priruciek kde popisu ze mas pri preberani pozerat kazdy skrabanec, poziciavam si vzdy tie najlacnejsie motorky co sa daju ktore maju cosi za sebou a teda zvyknu byt obcasne aj rozne stlcene (zvacsa nefunkcny rychlomer, kilometrovnik, nefunkcny, nefunkcne min. jeden druh svetiel atd. :-)) a nikdy sa ma nikto nepokusil natiahnut ze by sa mi snazili prisit nieco co tam uz predtym bolo (a samemu sa mi podarilo poskodit skrabancami motorku len raz v tom Laose co si beztak nevsimli a mali na haku nejaku jej kontrolu pri preberani tak ako skoro vsade)
na zaciatok odporucam plneautomat aj ked je to tupa motorka ale ma zase nizsie tazisko a clovek sa nemusi bat popalenin od motora (btw. to je asi najhorsie zranenie co sa ti moze stat, bacha na vyfuk a motor), ale neskor z nudze som si zvykol na semiautomat a uz nan nedam dopustit a ked som mal ist na plneautomate citil som sa nesvoj musiet cakat na blby automat kym sa uraci preradit kam chcem ja (nevraviac ze sa na nom neda setrit palivo dole kopcom)
Markoff
http://www.markoff.biz
co sa tyka prechadzania hranic s motorkou to som pocul ze uz taka jednoducha sranda nie je a pozistoval by som si vsetky podrobne info o potrebnych papieroch ak sa chystate na okruh, tych motorkarskych for specializovanych na SEA je dost, na Thajsko ma byt vraj najlepsie GT Rider, odporucam napr. mnamozny okruh Mae Hong Son na severe u Chiang Mai
Markoff
http://www.markoff.biz
Paráda… chtěla jsem se jen ujistit, že mě opravdu nezavřou na tři roky do vězení, jak psali na jedněch stránkách :))) díky moc!
este jedna vec – jedina vec ktoru kontroluje policia vo vietname su prilby, ak nemas prilbu priprav sa na pokutu, co plati rovnako aj pore lokalov a nekompromisne toto uplatnuju, prilby sa daju kupit za 1USD takze prilba je akurat tak ochrana pred pokutou a nie pred zranenim ale vo vietname je povinna a vyzadovana, v inych krajinach to tak vazne neberu ale v zasade je to oblubeny dovod skasnut hocikoho, v thajsku je myslim pokuta za prilbu 200 ci 500THB
Markoff
Ještě jedna rada. Je fajn zkontrolovat kolik je opravdu paliva v nádrži. Někdy půjčí motorku s palivem na dně, i když ručička ukazuje plnou. Je to takový fígl :-)Motorku ve Vietnamu není vůbec problém půjčit od kohokoli na ulici, kdo je ochotný ji půjčit. Ani pas není potřeba. Stačí se domluvit kdy cca motorku vrátíte. Pozor na krádež. My jsme ve Vietnamu nikdy problém neměli, ale potkali jsme Čechy, kterým motorku ukradli ( pravděpodobně cíleně na objednávku) a majitel za ni pak chtěl šílenou cenu. Je dobré se vždycky domluvit s místními, že si ji u nich necháte odstavenou a pak je to v pohodě.
Pozdravujte Vietnam.
nj, taketo problemy som riesit nemusel, zvacsa vsade pozicivali motorku s prazdnou nadrzou len na dojdenie na benzinku, velmi zriedkavo opacne s urcitym obsahom ze ju treba vratit s rovnakym (ci vacsim) mnozstvom, toto nemam rad, prazdna nadrz je omnoho lepsia
este rada – ak vam dojde palivo tesne pred vratenim (ako sa mi podarilo raz) naozaj stovky metrov od ciela, tak este posledna trocha paliva sa da ziskat tym ze nadvihnete motorku na zabudovany stojan do vysky, pohybete s nou aby posledne zvysky paliva stiekli do rury a pripadne este fuknete do nadrze, toto funguje aspon pre semiauto motorky a naozaj sa tak da potom este kusok prejst ale to je naozaj max. na kilometer ked uz inak skapina motorka
Markoff
http://www.markoff.biz
Ve Vietnamu mezinarodni ridicak neplati, pri rizeni motorky je potreba mit ridicak vietnamsky. To, ze policie cizince casto nekontroluje, jeste neznamena, ze rizeni bez ridicaku neni protizakonne. Naopak na nekterych mistech policie kontroluje prave a jenom cizince – berou to jako snadny privydelek.
Obecne se ale da rict, ze plati neco jako ticha dohoda – pokud policie uvidi na motorce cizince, necha ho projet – krome tech nekolika mist, kde tomu je prave naopak.
V Thajsku to je hodne podobne, pokud si policista umane, ze zaplatite pokutu, tak ji zaplatite, urcite to v zadne zemi JV Asie neni tak, ze by si policie nechala libit, ze je turistum pro legraci – takovy turista muze hodne tvrde narazit.
My jsme byli v JV 7 měsíců na motorce, takže jsme toho lecos zažili, pokud by měl někdo dotaz, ať napíše:)na mé stránky, nebo mail…
Jasné, že máme! Ak niekto hľadá aktuálne skúsenosti tak nájde tu – http://marushka.sk/vietnam-nakup-motorky/
Tip měsíce: Etiopie
Mezi vlky a vrcholy: výprava do jedinečné přírody Bale Mountains
Cesta časem: Kmeny a tradice Údolí řeky Omo
Prořezané rty, skarifikace i deformování lebek. Význam tělesných modifikací u etiopských Mursiů
Knižní tipy
SOUTĚŽ: Co je nového v JOTA, aneb cestování s knihou. UKONČENO
Časopis Travel Life píší cestovatelé pro cestovatele, tak CESTUJ!
Nové články
JEMEN – Skrytá perla Orientu
Zimní dobrodružství v evropských horách: Průvodce pro náročné turisty
Kambodža: od genocidy Rudých Khmerů až po ráj digitálních nomádů
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.