Chtěla bych upozornit na pochybné finanční praktiky fotografické cestovní agentury Krásy světa. Snad varuji potenciální zákazníky, aby si dali pozor při přihlašování na zájezd u této agentury. A naprosto přesně a striktně si zjistili podmínky zájezdu a nebyli tak okradeni jako já! Ano byla jsem asi naivní a blbá…
Příspěvek mám i na mých www.hankaebertova.cz a proto ho cituji:
Jsou zprávy, které se nepíší snadno. Na zájezd do Kostariky padla poměrně velká kaňka, která ale naštěstí nepřebije krásy země a zážitky se setkání se zvířaty.
Přemýšlela jsem, jestli mám zveřejnit co se mi stalo a nakonec jsem se rozhodla ano, protože snad si dají pozor další lidé a v dnešní dost divoké době budou míň důveřiví a asi i blbý než já…
Pokusím se celou situaci objasnit. Už asi rok a půl jsem měla u firmy Krásy světa koupený zájezd do Patagonie. Na vše jsem měla smlouvu a s touto firmou už jsem cestovala dříve na Aljašku a tak jsem nečekala žádný problém. Nicméně po cestovatelských restrikcích, kdy se postupně víceméně zavřela Argentina a Chile byl zájezd zrušen.
Jako akční náhradu jsme s panem Denešem jednatelem firmy vybrali Kostariku, která měla vstup do země nastaven a ošetřen koupením poměrně drahého pojištění u jejich pojišťovny a vyplněním zdravotního pasu. To jsme akceptovali.
Měl to být pro pana Deneše mapovací zájezd – čili poznávání země pro komerční zájezdy v dalších letech. A já ho měla absolvovat jako poznávací, ale vzhledem k neznámému prostředí pro oba ne plnohodnotný, protože jsme program připravovali v podstatě až na místě a ze dne na den.
Peníze za zrušený zájezd jsem bez problémů obdržela nazpátek a tak jsem naprosto naivně poslala panu Denešovi peníze bez smouvy a přesně daných podmínek… Ano jsem blbá…Jak asi všichni tuší nejednalo se o malou částku…A zároveň jsem po něm chtěla aspoň rámcový rozpočet, na což mi bylo řečeno že je „tam“ plno neznámých a že vše vyúčtujeme po návratu. A s tím jsem se spokojila…
Po návratu jsem si rámcově hodila náklady na papír a zjistila, že bych měla dostat nemalou částku nazpátek. Po požadavku o vyúčtování mi pan Deneš i celkové náklady zaslal a i po poměrně štedré provizi pro něj se mi můj požadavek na vrácení peněz potvrdil.
Nicméně od pana Deneše jsem se dozvěděla, že mu naopak mám doplácet, protože on platil svoje náklady z mých peněz, což pochopitelně nestačilo. O TOM, ŽE MU BUDU HRADIT KOMPLETNÍ NÁKLADY NA AKCI VČETNĚ JÍDLA A UBYTOVÁNÍ OPRAVDU NIKDY ANI NÁZNAKEM ŘEČ NEBYLA! Pokud by tento nehorázný požadavek vyslovil, samozřejmě bych akci zrušila. Nejsem sponzor :D…
Je to pro mě neveselá zkušenost a zklamání, ale jsou i horší věci. Snad tato aktualitka některé lidi ochrání od podobného jednání a budou v dnešní době ostražitější a méně důvěřivý než já…
Doba je sice divoká ale co je moc je moc.
Milý Jirko,
nejde přece vůbec o to, jestli má paní sedět doma na zadku, necestovat, ale o nesolidní jednání cestovky, na které se snažila autorka příspěvku upozornit. Upozornit a současně varovat před podobnými praktikami ostatní.
Samozřejmě že informaci máme jen z jedné strany, takže může být velmi subjektivní a sama cestovka by třeba tvrdila něco jiného. Ale přesto by na místě byly spíše díky autorce za varování. Třeba někomu příště zachrání pár tisíc.
Tak nikam nejezděte a nemusíte si stěžovat. Ted bude dlouho klid s cestováním.