Na webe ambasady v Berline som si stiahol vizovy dotaznik a 2 x vytlačil: http://www.botschaft-myanmar.de/resources/Tourist+Visa+20120627.pdf
Do bublinkovej obálky fomátu A4 som zbalil:
- 2 cestovné pasy (2 cestujúcich) platné aspon 6 mesiacov
- 2 vyplnené vízové dotazníky/ os.
- 2 fotky pasového formátu (3 x 3,5 cm), každá nalepená
na dotazník
- vytlačený výpis SEPA platby z internetbankingu v sume 50 EUR, t.j. za 2 osoby
- bublinkovú obálku formátu A5 s vypísanou mojou adresou spätného doručenia pasov už aj s vízami
- 10 EURovú bankovku pre poštovné
Všetko som to poslal obyčajnou poštou doporučene, nie 1.triedou na uvedenú adresu ambasády v Berlíne dňa 22.10. Včera, 31.10. mi boli pasy s vízami doručené, všetko bez prolémov, trvalo to 10 dní.
Ahoj,
v prosinci letím do Barmy - Yangon. Odlet domů mám z Jakarty. Chci se zeptat, zda při žádání o vízum musím mít koupenou i letenku z Barmy. Nebo stačí moje multi-city PRG-YAN, JKT-PRG? Máte zkušenost, jak dlouho trvá vyřízení víza v Berlíně poštou? Je možné vložit poplatek za vízum do obálky?
Předem díky
Jirka
Nevím, jestli to pomůže, ale my jsme tam byly letos 3 týdny, cesta: BKK - Vientiane - Vang Vien - Louang Prabang - Planina džbánů - přes Vientiane dolů na Don Det (Si Phan Don) - Phnom Phen - moře v Sihounakville - Angkor - BKK (což je tak den až tři na každym místě). Pomalou lodí ze severu Thajska to jsou do Louang Prabang myslím dva dny, nebo se možná dá jet i jiný úsek (třeba v jižním Laosu), Planinu džbánů byste měly asi trochu z ruky... jen nevím, jestli to můžete stihnout i s tím jihem Thajska. Co zůstat v Kambodži nebo cestou z Angkoru do BKK nějaký thajský ostrov (Ko Chang nebo něco kolem)?
Jo, na Si Phan Don to jde nočním busem z Vientiane, jezděj tam dokonce lůžkový autobusy, takže se to dá i pohodlně prospat :) Jestli chtěj kamarádky do Angkoru, tak mi přijde ideální přechod u těch ostrůvků na Mekongu, tam překročit hranici, dál třeba busem do Phnom Phenu... Kdyžtak napiš, jaká místa jsi tenkrát navštívila, já jsem tam byla jen krátce... takže jsem v rychlosti navštívila jen ty nejprofláklejší místa, ale ráda bych se tam ještě někdy v budoucnu podívala. K.
pokud do Barmy letíte, tak si víza udělejte online, buďto sami nebo prostřednictvím agentur.
Pokud tam chceš po zemi, tak to pokud vím prakticky nejde, legálně ani ilegálně. Jediné barmské použitelné pozemní přechody jsou na hranici s Thajskem. Ve státech hraničících s Bangladéšem, Arakan a Chin, jsou vzhledem k etnickým pnutím občas různé kontroly ID/pasů na silnicích a jet mimo několik povolených míst je pro cizince zakázané.
S Indií to prý je podobné. Hranice s Čínou jdou ale prý na skok s poměrně malým rizikem přejít ilegálně (pašujou se tamtudy drogy).
Letecky do Bangladéše nevím - ale docela bych se divil, že by existovalo přímé spojení.
Tak jde si a kde se sejdem Tomasi???
Sme v malajsii mozna pojedem do thajska???
Zatim pic Jirka a Helenka
Ahoj Ireno, děkuju za odpověď. Phu Quoc nás taky láká, ale počítáme se 3 - 4 týdny a nechceme žádný fofrník. Minule jsme z Hanoje dojeli jen do delty a 3 týdny na to padly. To jsme jeli profláknutou trasu ze severu na jih. Tentokrát bychom chtěli jinudy. Mohla bys mi prosím napsat na [email protected]? Ráda bych získala nějaké bližší informace.
Díky
I.
Ahoj Ivo,
v Sapa jsme byli v prosinci lonskeho roku, prselo nam kazdy den:-( teplota přes den cca 15, v noci o něco mene, sychravo...tak jsem si radi priplatili za topeni na hotelu. Jinak v Ninh Binh jsme byli - super (na jeden den se vyplati si pujcit motorku a jet na Tam Coc (plavba malou lodí mezi skalami) a do Hoa Lu (bývalé královske mesto). Potom jsme si zaplatili jeep a jeli na cely den do narodniho parku Cuc Phuong (udělali tam takový vylet po lese, ale nic extra jsme neviděli). Potom jsme cely Vietnam projizdeli se zastavkami az do Rah Gia (doufam, že to je spravne), stravili par dni v delte Mekongu a jeli trajektem na ostrov Phu Quoc, zpatky uz jsme potom leteli do Saigonu. Pokud budes mít nějake další dotazy, ozvi se, rada ti pomohu, Irena
Větší vlaková nádraží mají obvykle úschovnu (zkušenosti jen z Trangu a Bangkoku), na autobusových jsem úschovny neviděl (to neznamená, že neexistují). V Bangkoku na hlavním nádraží Hualompongu je úschovna, ale naposledy jsem si všiml, že cenu dost zvýšili. Úschovna funguje do posledního vlaku, jen ten jeden den. Naproti Hualompongu by měla být jiná komerční úschovna, je tam velký billboard. Zavazadla si lze uschovat v hotelech/hostelech, po check-outu to může být zadarmo nebo za malý peníz. Hostely v KaoSan běžně za peníze uschovávají zavazadla a není třeba tam bydlet. Kolem nádraží velkých měst jsou hostely/hotely, takže proč nevyužít i to. Každý provozovatel úschovny varuje, že neručí za ztrátu cenných věcí ze zavazadel, takže drahé věci tam rozhodně nenechávat.
Ahoj, jel jsem sice trochu jiné trasy (více na http://hondza.info a najdi si cast týkající se Barmy), ale obecně autobusy byly v poměrně slušném stavu s průměrnou rychlosti pokud se zajelo do hor tak 20kmh, na rovině to bylo o něco lepší.
Jezdi většinou starší čínské stroje, jako cizinec většinou máte menší přednost, takže sedátko v uličce moc nehrozí. Jinak pohoda a nezapomeň se vždy mrknout na typ busu, kterým se má, páč některý jsou poměrně šílený.
Ahoj, byl jsem v barmě měsíc v létě 2007, krátce před těmi protesty. Naše trasa byla:
1. z rangoonu do baganu přes noc busem. cca 18 hod. a celkem očistec (šílená cesta, natřískaný bus), ale dalo se to.
2. z baganu do mandalaje. cca 12 hod. busem přes den. cesta o něco lepší, zážitek horší, páč na mě lezla horečka :))
3. z mandaleje do myityiny cca 24 hod. vlakem. 1 třída. vlak se hrozně šoural, ale hodně místa a skvělý gastronomický zážitek po cestě. nevýhoda - cena (myslím že 40 usd).
4. z myitkyiny do bhama. busem cca 12 hod přes den (lodě kvůli rozsáhlým monzunům na horním toku Ayeyarwady nejezdily.)
5. z bhama do mandalaje lodí 36 hod. 1. třídou. super projížďka, kvůli které jsem se vlastně na sever vydali (cca 50 usd)
6. z mandalaje na inle letecky (doprava už začala těžce znavovat) mandalay air (cca 30 usd).
7. z inle do rangoonu letecky yangon air (cca 40 usd).
8. z rangoonu na ngwe saung beach busem s přestupem v patheinu cca 10 hod. do patheionu celkem ok. z patheinu asi 3 hodky očistec. a pak stejnou trasou po třech dnech zpět do yangonu.
Ceny a časy jsem uváděl přibližně, páč už si to přesně nepamatuju a určitě se to měnilo od té doby. Jinak ngwe hsaung beach jsme zvolili jako kompromis a bylo to super. Kromě nás tam byl jenom jeden německý pár, jinak žádný turista (ale byli jsem tam mimo sezónu - přelom srpna a září) a krásné dlouhé prázdné pláže. Ubytko v chajdě 30 m od moře asi za 15 usd za doubleroom.
Jinak pokud můžu srovnat cesty třeba z Indie, Bangladéše, tak bych řekl, že v Barmě jsou silnice i autobusy určitě v nejhorším stavu, zvlášť v létě. Navíc i na dlouhé vzdálenosti se používají úplně obyč. busy s miniaturníma sedačkama, příp. plastovýma židličkama v uličce, a je to peklo. Takže pokud člověk absolvuje takouto cestu přes noc, musí se počítat s tím, že následující den nebude zrovna fit a musí se tak přizpůsobit i plán...
Ahoj kluci,
13. 9. odlétáme s přítelkyní taky do Malajsie. Program je cca následující Singapur, Kota Kinabalu (Borneo), Brunei, Kutching, Kulula Lumpur a zpět Singapur. Nechceme se nějak honit, NP, Rafesia, ostrovy, šnorchlování, potom operativně, když se nám někde bude líbit zůstaneme déle a něco vynecháme, domů odlétáme 5.10. z SG. Kdyby jste chtěli můžeme se někde potkat.
Jinak neocenitelné rády mě poskytl Jirka Anderle ([email protected]), který tam již delší dobu žije, tak zkuste kontaktovat případně jeho.
Míra
[email protected]
Ahoj kluci,
13. 9. odlétáme s přítelkyní taky do Malajsie. Program je cca následující Singapur, Kota Kinabalu (Borneo), Brunei, Kutching, Kulula Lumpur a zpět Singapur. Nechceme se nějak honit, NP, Rafesia, ostrovy, šnorchlování, potom operativně, když se nám někde bude líbit zůstaneme déle a něco vynecháme, domů odlétáme 5.10. z SG. Kdyby jste chtěli můžeme se někde potkat.
Jinak neocenitelné rády mě poskytl Jirka Anderle ([email protected]), který tam již delší dobu žije, tak zkuste kontaktovat případně jeho.
Míra
[email protected]