Ahoj pročetla jsem téměř všechny témata, ale nikde jsem příliš nevyčetla jak je to reálně s cestováním okolo Islandu formou bus, stop v hlavní sezóně. Baťůžkářský styl mám pod kůží, ale z podstatně levnějších zemí a hlavně mě zajímá, zda má někdo zkušenosti s místní dálkovou dopravou. Předpokládám, že kupovat si bus pass není příliš výhodné, jelikož přináší omezení na jednoho dopravce. Díky za radu.
Ahoj smrdutatresko,
v Norsku sem naslepo hledal práci minulý rok. Převážně jsem chodil po farmách a ptal se na práci lidí. Nakonec jsem uspěl a tři měsíce na jedné z farem pracoval. Teď bych se chtěl vrátit a najít si něco dlouhodobějšího než jen ty 3 měsíce. Pokud se máš třeba zájem spojit, můžem hledat společně.
zdar,
proberem to... poslal jsme ti mail..
ahoj miro,rad bych vyrazil do norska,mohl bys mi tam sehnat praci?je mi 35let a uz mi to tady nebavi...jarda 777168546
Ahoj Mirku pracoval jsem v ustavu pro mentalne postizene DOZP Sokolik v Sokolove jako osetrovatel..ale behem prace jsem absolovoval nescetne kurzu k praci kterou jsem vykonaval jezdim do Prahy na kurz
Norstiny .,a chtel bych jit s rodinou do Norska zit..tak pokud by jsi vedel o nejake praci budu rad ..tel..725528180. Nebo [email protected]. diky a nashledanou
Taky přikládám jeden cestopis k dobru Island - cestopis. Celkem 2 týdny na Islandu. Půjčili jsme si auto 4x4 a objeli celý ostrov. Třeba to někomu pomůže jako inspirace.
Chceš-li vědět, co tam je k vidění, tak se můžeš inspirovat u mě na webu
martinfoto-pardubice.webnode.cz/fotogalerie/iceland-island/
Zdravim. V polovine unora jedu na tyden na Island (Rejkjavik). V podstate bych se chtel zeptat jestli je tu nekdo kdo by se nechtel pridat, nebo by se tam nechtel nekde potkat a trochu to tam procestovat.
Muj hlavni duvod navstevy je samozrejme polarni zare, a tak jsem se zaroven chtel zeptat jestli nekdo nevi kde je celkem fajn misto na pozorovani, s hezkou a dostupnou krajinou (rad fotim).
Dik. :)
Vyhodne jizdenky tam neexistujou. Vlak je drahej jak krava. Pujceni nejlevnejsiho auta vyjde na 13-15€/den. Tak nevim co resis.
V létě a přes rok v neděli se v Severním Irsku dá za 9 liber koupit tzv. Rambler ticket - neomezené celodenní ježdění autobusy po 9:15 ráno (platí pro Severním Irsko).
http://www.translink.co.uk/Special-Offers/Bus-m-rambler/
Záleží,jestli to budete kupovat dopředu přes internet z domova viz server www.sj.se aktuální ceny jsou teď v listopadu 238,- SEK za zpáteční jízdenku Kiruna-Narvik (osobní vlak 2.třída nevratné)nebo InterCity 2.třída 288,-SEK nevratné.Ceny se liší dle toho jak dlouho dopředu to člověk na netu koupí.Na léto 2014 ještě nejsou na serveru k dispozici,ale třeba v lednu jsou ceny za 204,-(osobák) a 199,-(rychlík)
Já se zajímám o Švédsko už od dětských let.Tuto krásnou zemi se mi podařilo 3x navštívit,poprvé v r.1990,potom v r.2001 a naposledy v r.2012 a protože mám
strašně rád cestování po železnici,vždycky jsem se snažil po Švédsku jezdit vlakem a musím říci,že to byla dobrá zkušenost.Naposledy v roce 2012 jsem využil nových možností koupě jízdenek s předstihem a cena byla
více než přijatelná.Mám ale jeden aktuální a zásadní dotaz.Četl jsem nějaký cestopis lidí co na blogu psali o cestování po Švédsku mimo jiné i vlakem
a oni tam líčili nedávné dost špatné zkušenosti se švédskou železnicí,například žádné informace a pomoc
na nádražích,neochota,plně automatizovaný systém prodeje jízdenek,ovšem dost často rozbité
automaty,údajně se nemohli bez jízdenky do vlaků vůbec dostat,byli vyhazováni průvodčími,a ani
v automatech se na některé spoje prostě nedali koupit jízdenky,bylo vyprodáno,prostě i mnoho
Švédů se rozčilovalo nad nepružností systému a neochotou personálu,pokud vůbec kde nějaký byl.
Já mám trochu jiné zkušenosti,samozřejmě v r.1990 jsem jezdil na papírové lístky i regionální jízdenky,
všude na nádražích byl ochotný a usměvavý personál,bylo to naprosto úžasné,v roce 2001 to bylo skoro
stejné,pravda už přibývalo automatů a na menších nádražích nebyly pokladny ani informace,ale fungoval
také Scanrail a na to se bez jakýchkoliv problémů dalo nasednout do jakéhokoliv vlaku bez místenky,kromě
Expresů IC a X2000,ale tam se vždycky za místenku dalo připlatit.
V roce 2012 jsem zase vyzkoušel úplně odlišný systém a to koupě všech jízdenek po Švédsku 3 měsíce
dopředu i s místenkama a lehátkama,takže když si člověk nechal řádnou delší pauzu mezi přestupy,kvůli
zpoždění,tak to celé též fungovalo docela dobře.
Ovšem tady už tedy narážím na problém,jak to tedy v reálu dneska na švédských drahách vlastně funguje.
Už je to jen prodej po internetu nebo v automatech s nějakým předstihem,jinak se člověk nemá šanci do
vlaků dostat,ani kdyby si chtěl koupit jízdenku s přirážkou až u průvodčího? A co třeba v dnešní době
použití síťové jízdenky Interrail Švédsko-to je přeci též plnohodnotná jízdenka,pustí s tím člověka vůbec
jen tak do vlaku,nebo si zase musí zajišťovat online nebo z automatu jakési místenky i na obyčejné lokální
spoje,jak to popisovali v cestopise?
Pokud máte někdo určité povědomí o této problematice,budu moc rád a šťasten,za jakékoliv informace,nebo pokud znáte ve Švédsku někoho,kdo má toto velice dobře zažité a vyzkoušené,budu moc rád i za kontakt na něho.
Moc rád bych v létě 2014 procestoval vlakem další části krásného Švédska včetně Inlandsbanan na severu
částečně na Interrail,částečně na online jízdenky z domova a částečně právě na normální jízdenky koupené
právě jednotlivě( na nádražích?, pokladna??, automat?? u průvodčího??)
Ta 15% sleva je ale na jízdenky pouze mimo sezónu.