HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz
Japonsko, Korea

Doprava po Japonsku

PepaR

Dobrý den,

má prosím někdo bližší zkušenosti s cestováním po japonsku? Mám na mysli zkušenosti s dopravou, tzn. zhruba ceny, nutnost rezervace při překonávání delších vzdálenostech, atd.?

Předem děkuji za rady
PepaR

Zkušenosti čtenářů

sylta

Ahoj,nejlepší způsob přepravy jsou rychlovlaky shinkanseny. Jsou sice dražší, ale to je v Japonsku téměř vše. Zato služby jsou skvělé. Kupovat si samostatné jízdenky je nákladné, např: Tokio – Sendai (1,5 hod.vlakem, téměř 300Km vzdálenost – 2500Kč). Místenky jsou povinné. Ale… cizinci mají možnost vyřídit si Japan Rail Pass (u některé cestovní agentury, u nás třeba i přes Student Agency). Pak v kanceláři Japan Railway předložíš voucher, který Ti vystavila agentura v Česku a dostaneš průkaz k volnému cestování. Průkaz pak jen ukazuješ při vstupu do placené zóny na nádraží.Cena 14 denní jízdenky po Japonsku, po všech ostrovech, vyjde na 10-11 tisíc Kč. Ale lze tak neomezeně procestovat všechny japonské ostrovy. Vlaky jsou rychlé. Japan Rail Pass je i 7 denní, 21 denní i speciální pro cestování ve vymezených regionech. Nelze použít pouze 1 typ vlaků „nozomi“, ale to není problém, ostatní typy shinkansenů jezdí ve 20 minutových intervalech, ve špičce i co 10 minut. Rezervaci – místenku si musíš vyřídit, požádat o předložením Rail Passu a vybrat si místo. S Rail Passem už za místenku neplatíš.Pro vyhledávání spojů doporučuji stránku http://www.hyperdia.com Objevuje se tam i cena a info je v angličtině.
V Japonsku jezdí i dálkové autobusy, které jsou levnější. např. cesta Tokio -Kyoto asi 1000Kč. Ale časově horší, pomalejší.
Metro v Tokiu je členěno na pásma, takže záleží, kam se vydáš. Linky provozuje několik společností. Cena jízdenky obyčejné krátkodobé v centrální zóně se pohybovala okolo 60 Kč. Ale už si to moc nepamatuji. Dobré info o Japonsku na stránkách http://www.japan-guide.com

Lenka
sylta:

Ahoj,plný souhlas s Japan Rail Passem. Navíc doporučuji ho koupit přes nějakou agenturu v Německu, kde vyjde o dost levněji (nás před 3 roky vyšel pas na 21 dnů na 12 tis. Kč).

Jara
Lenka:

čau Rail pas si kup přímo tam, vyřídíš si ho na nádražích, nebo to půjde myslím i v Naritě, je to dobrá věc, byli jsme spokojeni, jen neplatí na nejrychlejší superexpresy a soukr. vlakové spoje

zennie
Jara:

Tak to pozor na to, voucher pro railpass se da koupit *pouze* v zahranici. V Japonsku ho nekoupis. A bez voucheru samotny railpass neziskas.

Sam jsem ho taky kupoval v Nemecku, protoze tehdy (2008) ho prodavala v CR jen jedna firma, ktera mela k oficialni cene (za kterou ji prodavali vsude v Nemecku a Rakousku) prirazku asi 1000 Kc. Nevim, jak dnes.

Hanka
Lenka:

Ahoj, nevíš prosímtě, přes jakou agenturu jsi to tenkrát kupovala v tom Německu? Chci si JR pass pořídit právě takhle, ale nevím, které agentury jsou opravdu oprávněny ho oficiálně prodávat. Moc děkuji!

Jan
Hanka:

JR pass lze zakoupit v Praze osobně nebo nechat zaslat poštou.
Viz http://www.dojaponska.cz/japan-rail-pass/cenik-jrp/

PepaR
sylta:

Moc děkuji za rady, moc jste mi pomohli.

railhipp
PepaR:

Nejlepší a nejkrásnější je jet vlakem z Prahy do Moskvy,pak pokračovat Transsibiřskou magistrálou buď do Vladivostoku a pak lodí do Niigaty,nebo v létě ještě zahnou trochu nahoru a jet přes Sachalin a trajektem na Hokkaidoa pak projet vlakem celý Japonsko od severu k jihu.Nazpátek už se dá sehnat levná letenka do Evropy.

Kobo
sylta:

Zdar,nevíte někdo,kde se dají na netu najít,případně stáhnout mapy železniční sítě celého Japonska?Nejen hlavní expresní a soukromé linky,ale i všechny regionální tratě?Moc dík za případný odkaz.

gulior
Kobo:

Na serveru japanrailpass.net mají ke stažení mapu železniční sítě celého Japonska

corail
gulior:

Nechť vzkvétají japonské železnice
Ať žije císař Akihito

jelling
corail:

Vzdávám hold osvícenému,moudrému,důstojnému Císaři Akihitovi a japonskému lidu.

yalan
gulior:

Na Aukro.cz se čas od času objevuje nabídka na prodej
Japonského železničního jízdního řádu

monika
sylta:

Ahoj,
skvělé informace,půjčuji si 🙂 Mohla bych poprosit také o pár tipu? Začátkem června odlétám na 10 dni do JAP. Ráda bych 3 dny courala v TOKIU (ubytko na booking), pak přesun (asi rychlovlakem) do KJOTO, pobýt den-dva, přespat dále busem do NARA, pobýt den-dva a pak do OSAKA (lze se nějak dostat z Nara do Osaka?). Opět přenocovat a zpět rychlovlakem do Tokia. Je výše popsané OK? Nebo je jednodušší a levnější způsob? Popř. jsou něktará města více zajímavá?
Moc díky za info
Monika

Markoff

dost vela zaujimavych informacii k ceste do Japonska, aj ohladne prepravy ci ako lacno byvat (manga kaviarne) ma u seba Fuka, ktory tam prave odchadza, kopec zaujimavych je aj v komentaroch, odporucam
http://www.fffilm.name/2012/03/jak-na-tokio.html

Markoff
http://www.markoff.biz

Josef

Pro ty, kteri chteji nejen cestovat, ale take poznavat, se ten Rail Pass nevyplati. Vyplati se jen tem, kteri chteji nahanet kilometry, bez zastavky ! Pro navstevy jsou lacinejsi autobusy.

Malin
Josef:

Základní info a možnosti vyhledávání vlakových spojů jsou na http://www.jreast.co.jp / english.jr-central.co.jp /www.westjr.co.jp / http://www.jrkyushu.co.jp /
http://www.jrshikoku.co.jp / http://www.jrhokkaido.co.jp /www.japanrailpass.net /www.hyperdia.com /

Co se týče lodní dopravy mezi Japonskem a Jižní Koreou tak http://www.jrbeetle.co.jp

Korejské železnice http://www.korail.com (Korail pass)
Taiwanské železnice http://www.railway.gov.tw

Filip
Josef:

A co noční vlaky Hokutosei nebo Cassiopea?máte někdo s nimi zkušenosti?jak je to s rezervací lůžka/lehátka při japanrailpassu?

Akita
Filip:

Tóhoku Šinkansen mezi Tókjó a Aomori už dnes jezdí 320km/h

Ludek

vlak>
http://www.hyperdia.com
tady najdes jizdni rad a ceny pro usnadneni planovani

bus>nocni bus napr.
http://www.123bus.net
nocni presun autobudem je nejspis nejlevnejsi varianta,

auto>
http://www.japan-guide.com/e/e2024.html
vsude se vlakem nebo busem nedostanes a pokud nepojes sam urcite nejlevnejsi a nejpohodlnejsi, v aute prespis nebo vedle auta mimo mesto, problem muze nastat v hledani zdarma parkovani

Ludek
Katka

Ahoj,máte někdo zkušenosti z cestování vlakem po Jižní Koreji? Vlaky KTX,Saemaul,noční přejezdy-možnost zakoupení vlakového Passu,rezervace online aj.A taky možnost návštěvy Japonska lodí.Díky za info.Káťa

Ivan
Katka:

http://www.korail.com/en/
http://english.visitkorea.or.kr/enu/TR/TR_EN_5_1_2.jsp

všechni zde, visitkorea.or.kr je neuvěřitelně obsáhlý web. Každopádně z vlastní zkušenosti jsou vlaky pohodlné, rychlé, oproti luxusním busům poměrně drahé a stanice často umístěné na vzdálenějších místech než busové nádraží.
Ani jednou jsem se nesetkal v menších městech s angličtinou na nádraží, ale ochotně volají na info centra s překladateli apod, takže bez problémů. Kvůli absenci železnic v mnoha částech Koreje, to chce zvážit, jestli se railpass wyplatí, já nad ním uvažoval a nakonec převládli autobusy (cena, dostupnost) – http://english.visitkorea.or.kr/enu/TR/TR_EN_5_7.jsp

Ferry do Japonska jsou mnohem rychlejší a levnější než na Jeju . ))

Katka
Ivan:

Moc děkuji Ivane,prosurfujeme tyto korejské stránky a další webové zdroje,díky za tipy.Pravda,největší obavy máme z domluvy na nádražích,v restauracích a při ubytování.Katka

LeoRail

Výborné info o cenách a spojeních vlaků z Evropy přes Sibiř do Jižní Koreje a Japonska je na http://www.seat61.com

miloš

Nejlepší je cestovat vlakem na japanrailpass a užít si všechny typy vlaků tj Šinkansen-Hikari,Kodama.Také Tokkjú
a Limited Express + noční vlaky.

jenda

Jen bych opravil pár informací odsud. Především rezervace na Shinkansen není povinná. To jest, s nákupem jízdenky si sice musíte povinně určit i konkrétní spoj kterým pojedete, ale už nemusíte mít rezervaci místa. Obvykle má Shinkansen okolo 10 vagonů z nichž bývají tak maximálně 3 pro cestující bez rezervace. Bez místenky ušetříte určitě alespoň 1/3 ceny, ale určitě si dovedete představit, jak rychle se ty 3 vagony zaplní.

Dále, mnohem levnější variantou jsou autobusy. Neumím to porovnat s rail-passem, ale autobus je obecně o dost levnější než vlaky. Zejména noční autobusy, takže doporučuji se jimi zabývat. Často stačí jen telefonická rezervace v několikahodinovém předstihu.

Jana

Mě se v japonsku nejvíc osvědčily noční autobusy. Pokud neumíš vůbec jazyk, tak nejlepší je spoléhat na Willer: willerexpress.com
Mají anglické stránky, jednoduchou rezervaci a i nějaké slevy, pokud kupuješ lístky z Evropy.

Ale nejezdí všude a není nejlevnější. Stránka http://www.bushikaku.net/ sdružuje všechny autobusy jezdící po Japonsku (včetně zmíněných Willerů) a najde ti vždy nejlepší a nejvýhodnější autobusové spojení.
Bohužel je jen japonsky (lze použít automatický překlad v prohlížeči) a rezervace je dost komplikovaná – každá autobusová společnost to má jinak. Častá je rezervace přes net a vyzvednutí v kombini na automatu.
Lístky na noční autobus se dají sehnat i v kombini, ale prodavači často bývají neochotní, nerozumí anglicky a nezvládnout vyhledat nejlevěnší spojení.

Hanka

Kolik dneska stojí trajekt ze Sachalinu na Hokkaido?

Vlado
Hanka:

Dle posledních informací funguje trajekt mezi Wakkanai na Hokkaidó a Korsakovem na Sachalinu od května do října zhruba 8-9x za měsíc,plavba trvá okolo 8 hodin a stojí 25.000/39.000 yenů jednosměrná/zpáteční.

Ivo
Vlado:

A jak je to s cestovním povolením pro Sachalin?Není to jedna ze zakázaných vojenských oblastí Ruska?

st.b

vem si kolo,jestli mas dost casu 🙂
nejlepsi vec co jsem udelal

Milan

Ahoj,přemýšlím v říjnu zda Tokio nebo Osaku. Jedu tak na 12 dnů.Zatím vede Osaka. Chci navštívit Kjoto a ještě něco pěkného. Vyplatí se Japanrailpass nebo např.raději autobus? Může mi někdo poradit s malým itinerářem ?
Děkuji

zanda panda
Milan:

Ahoj Milane, za 12 dni si myslim, že muzes stihnout vsechno. 12 dni jezdit kolem Tokia by ses asi unudil, chce to vyzkouset v tom casovym horizontu co nejvic z tradicniho i moderniho Japonska. Na Tokio staci tak 3 dny plus vylet dolu do Kamakury nebo nahoru do Nikko. No a pak uz jenom sednout na shinkansen nebo nocni bus a prejet do Kjota a Osaky. A kdybys mel pak uz dost mesta, pod Osakou je poloostrov Wakayama s plazema, starejma klasterama v horach kolem hory Koya a taky nadhernou potnikcou stezku Kumano Kodo.

ra

Zdravim. za tri tydny cestuju s 11- leou dcerou do Chitose- Saporo. Tam budeme 4 dny. Pak letecky Osaka. Vylety do Kyota, Nary, na co mame asi 5 dni. Bydlet planuju blizko Osaka KIX. Oplati se pujcit si auto, nebo Japan rail pass, anebo cestovat vlakem bez rail pasu? dik.

Rail

Nové spojení Šinkansenem v roce 2016 Tokio-Hakodate :
Tokyo-Hokkaido Shinkansen fees to be cheaper than airfares
SAPPORO – Hokkaido Railway Co. said Tuesday that a reserved-seat ticket for Shinkansen bullet train service between Tokyo and Shin-Hakodate-Hokuto Station in Hokkaido will cost Y22,690 per adult, which is cheaper than current fares for flights linking the capital and Hakodate.
The company, better known as JR Hokkaido, the same day filed for transport ministry approval for fares for its Hokkaido Shinkansen Line, scheduled to open on March 26, 2016, between Shin-Aomori Station and Shin-Hakodate-Hokuto, which is located in the city of Hokuto, next to Hakodate.
Shin-Aomori, in Aomori Prefecture, is the northern terminal of East Japan Railway Co.’s existing Tohoku Shinkansen Line, which links it with Tokyo Station. The Tohoku and Hokkaido Shinkansen Lines will be directly connected, allowing passengers to travel between Tokyo and Shin-Hakodate-Hokuto without changing trains.
The fare level for the section between Tokyo and Shin-Hakodate-Hokuto is for the medium-demand period.
A ticket for travel between Shin-Aomori and Shin-Hakodate-Hokuto has been set at Y7,260.
AirDo, a regional carrier in Hokkaido, currently sets its airfare for a flight between Tokyo International Airport at Haneda and Hakodate Airport in the city of Hakodate at Y27,390 for the medium-demand period.
The ticket price for the same route stands at Y35,490 at Japan Airlines and All Nippon Airways.
Meanwhile, travel between Tokyo and Shin-Hakodate-Hokuto on the Tohoku and Hokkaido Shinkansen Lines will take a little more than four hours, compared with one hour and 20 minutes for the Haneda-Hakodate flight.
A JR Hokkaido official said the company set the Hokkaido Shinkansen fares “at levels that can give users a sense of affordability, by taking into account various factors including operational costs, the revenue-spending balance and competition with airlines.”

Petr

Tohle nové rychlé spojení šinkansenem z Hokkaido do centrálního Japonska bude velmi dobré, nějaké informace jsou snad na :
http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/index.html

Petr

Na nejsevernějším bodě sítě JRHokkaido line ve Wakkanai bude přes léto (květen-září) zřízená mobilní pobočka pro vyřízení voucherů JR pass, kvůli návaznosti trajektů Heartlandferry (teda jestli to rusové nestopnou) mezi Hokkaido a Sachalinem. Z Wakkanai jezdí pouze 2 spoje denně do Asahigawy a dál už jsou časté spoje do Sapporo.

Kurilboat

http://wikitravel.org/en/Russia_to_Japan_via_Sakhalin  – docela podrobný popis cesty a procedur, které musí cestovatel podstoupit, chce-li jet touto netradiční severní cestou z Ruska do Japonska.

Martin B.

Ahoj, chystám se do Japonska v květnu na 10dní a mám v plánu použít Japanrailpass. Nastudoval jsem z netu všemožné info ke koupi a používání. Jedno mi ale není pořád zcela jasné a to, když budu mít tu levnější variantu tzv.Ordinary car – můžu s ní nastoupit do kteréhokoliv vlaku JR bez předchozí rezervace místa ?? tuším, že v Japonsku jezdí vlakem masa lidí, tak nevím, jak se tohle tam přímo řeší a dále taky některé úseky JR jsou přerušeny soukromníky a to se pak jako přímo ve vlaku doplácí za tyto úseky cash nebo online ??? má s tím někdo osobní zkušenost ?? děkuji.

Míla

Už se někdo svezl tím novým Hokkaido Shinkansenem z Tokia do Sappora ??

Míla:

Ono to stím Hokkaido šinkansenem není zas taková sláva, protože to ještě není celé hotové, rychlovlak končí v Hakodate (z Tokia je to cca 4 hodiny 30 minut) a dál do Sapporo se musí normálním limited.expresem za další 3 hodiny, takže mnoho zpohodlnělých japončíků staále tuto trasu létá letadly.

A asi budou létat, i když bude hotovo, protože letadlem je to do Sappora nejen rychlejší, ale i mnohem levnější.

Iva

Ahoj, máte někdo, prosím, zkušenost se zakoupením JR Passu (Japonsko) přes společnost ACP Rail? Mají tam lepší ceny, nejsou ale uvedeni na stránkách japanrailpass.net jako autorizovaný prodejce. Díky!

ACPRail nezastupuje prodej JapanRailPassu

Radek

Dobrý den,
 
chystám cestování po Japonsku, o Japan Rail Pass vím, ale… má první otázka zní: kolik bych měl týdně procestovat kilometrů, aby se mi ten pas cenově vyplatil?
Sám si zkusím odpovědět. Viděl jsem dnes, cena pasu na tři týdny 439 euro, na 1 týden tedy asi 3800 Kč. Jízdenka z Tokia do Kjóta, vzdálenost 514 km, 8210 jenů, asi 1680 Kč, jízdenka z Tokia do Jokohamy, vzdálenost 29 km, 470 jenů, asi 96 Kč. Na delší i krátké vzdálenosti jsou tedy ceny stejné zhruba 16 jenů (3,3 Kč) za 1 km cesty.
Čili pas se vyplatí, když najezdím týdně více než 1160 km, což si neumím představit. Má představa je ujet jednou týdně větší vzdálenost, tak 500 km a pak se pohybovat v okolí řádově kilometry nebo desítky kilometrů, dejme tomu tedy, že týdně ujedu 700 km.
Má za těchto okolností smysl kupovat ten pas nebo něco podobného? Očividně se zdá, že ne, ale třeba jsem něco opomenul.
Ještě jeden dotaz. Ta hyperdia.com vyhledává asi jen vlakové a letecké spoje. Kde se dají hledat autobusy?
 
Díky za rady.
 

Libor

Ahoj, to neni takto snadne ke zodpovezeni. Ten pass se vyplati, pokud pouzivas mnohem drazsi expresy a shinkanzeny, coz je treba z Tokia do Kjota pomerne nutne pro lidi, co maji malo casu. Jinak prestupujes 6x a jedes 8,5 h. To uz je lepsi jet nocnim busem nebo si koupit letenku u nizkonakladove spol. s predstihem. A i na busy jsou passy, ale mnohem levnejsi a jsou i na dny, ktere nenasleduji po sobe. 2. tyden na rail pass je levnejsi, ale tobe se urcite nevyplati. O prazdninach (do 10.9.) je vyhodny pass i na pomalejsi vlaky (Seishun18). Ten jsem ted vyuzil. Autobusy si snadno vygooglujes. Az na par vyjimek jsou weby i v anglictine.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: