Ahoj všem! Potřebuji rychlou radu. Jsem v Burgasu a chci se přesunout stopem do Turecka. Momentálně řeším, jaká cesta bude lepší. Jestli z Burgasu vyrazit stopem na Malko Tarnovo, trochu se totiž bojím toho, že tam provoz bude minimální a nevyhnu se pak dlouhému přesunu pěšky, hlavně na Turecké straně. Podle Gmaps není na Turecké straně dlouho žádná vesnice. Nebo radši cestovat navíc jeden den, z Burgasu vyrazit dálnicí stopem do Plovdivu a z Plovdivu pak snáze něco stopnout do Edirne přes dálnici… Předpokládám, že přes Plovdiv bude větší provoz, hlavně kamiony. Dík za odpovědi!
Má zkušenost, jel jsem stopem do Gruzie a přes Bulharsko jsem jel v kamionu do Burgasu a pak jsme se vraceli přes Elhovo do Svilengradu, ale určitě jen kvůli tomu, že kamionem musel přes ten hraniční přechod. Je to nejhlavnější trasa směřující z Evropy do Asie. Tam mě vysadil na hranici přešel jsem ji pěšky a v jednu hodinu ráno jsem sedl do íránského kamionu a dovezl mě až skoro k Samsunu. Určitě projedeš i tebou navrhovanou cestou a myslím, že to bude i klidnější, než se vracet zpátky, v Turecku už u dálnice chytneš v pohodě nějaký kamion směřující dále na východ. Co se týče fungování hraničního přechodu co navrhuješ nevím zkus najít nějaké zkušenosti od druhých.
Dnes mi jeden chlapik, co me vezl zpatky do Burgasu rikal, ze kamiony maji novou trasu. Pres Yambol do Malko Tarnovo. Ale zda se mi to jako blbost, nevede tam zada pekna a prima cesta. Nicmene se mi jevi jako lepsi vyrazit stopem jen do Yambolu a pak to strelit dolu bud na Svilengrad, nebo rovnou na Edirne.
tak jsem nakonec zvolil trasu na Plovdiv a pak do Turecka. Stal jsem na silnici uz v 8 rano a stopovani v Bulharsku pro me bylo teda dost obtizne. Nakonec jsem to ale v jeden den dal a vecer stal na Turecke strane. Od mistnich jsem se pak dozvedel, ze to na Malo Tarnovo je asi stejne, jako na Plovdiv. Proste je to o stesti. Priste bych uz na Plovdiv asi nejel, protoze kamionaci stejne nestavi, ani kdyz jsem se ptal a hlavne – na hranicich byla mega kolona nakladaku…
Dík za zkušenosti.
Jen malé info,
řidiči nákladních vozidel jsou dost pod kontrolou zaměstnavatelů-
řidiči jsou odpovědní za náklad. Čím dál na východ mají velkou hotovost přímo v kabině . Jen blázen by někomu zastavil. Co pak při nehodě, ještě za stopaře při jeho zranění bude platit….Jenom blázen si vezme do kabiny cizího člověka. Čím dál na východ je to horší nikoho se nedovoláte.
Tip měsíce: Mexiko
Olinalá: poklad na konci světa
Playa del Carmen
Kolonizační města a zběsilá pravidla mexického silničního provozu
Knižní tipy
Unikátní kultura a náboženství namibijských Himbů a Hererů
Olinalá: poklad na konci světa
Nové články
ROZHOVOR: Víťa Dostál o Panamericaně, aneb z Aljašky do Ohňové země na kole
Do města trpaslíků za adventními trhy – polská Vratislav vás zve až do 7. 1. 2025
Podél řeky Tajo okolo Toleda – města tří kultur
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.