Severní Evropa

Použití Interrailu ve Švédsku

Jirka

Nemá někdo čerstvou zkušenost z cestováním po Švédsku s jízdenkou Interrail?Samozřejmě se dá vyčíst,že do některých vlaků třídy IC a X2000 jsou nutné místenky za cca 70,-SEK,ale zajímalo by mne,jak to funguje v reálu.Na některých cestovatelských bloggách jsem četl dost deprimující zkušenosti z plně automatizovaným systémem jízdenek a třeba nemožností nastoupit vůbec do vlaku bez jízdenky z místenkou v konkrétní den i u obyčejných osobáků.Také by mne zajímalo zda plně platí Interail i na soukromé železnici Inlandsbana v severním Švédsku,nebo se tam musí něco doplácet.Děkuji za jakékoliv informace.Jirka

Zkušenosti čtenářů

Iva

Ahoj Jirko,nemám sice osobní zkušenost z cestováním vlakem na Interrail po Švédsku,protože mi to připadalo dost drahé-od 130 do 250 eur podle počtu dní,k tomu příplatky,rezervace a doprava z Prahy a zpět.My jsme letos využili levných letenek a přes internet jsme si koupili dopředu vlakové jízdenky i místenkama na trasách Stockholm-Goteborg-Malmo-Kalmar-Gavle-Ostersund-Stockholm a vyšlo nás to za jednoho na 3850,- za ty vlaky + letenka s Air Baltic zpáteční 2680,-

Jirka
Iva:

Díky Ivo,také jsem absolvoval cestu vlakem tímhle způsobem a dokonce už z Prahy přes Kodaň do Stockholmu a zpět a taky jsem si to koupil dlouho dopředu,takže mi to vyšlo na 4200,-komplet,ale chtěl bych procestovat vlakem mnohem větší vzdálenosti ve Švédsku,jen nevím jak na to,jestli se vyplatí Interrail jenom na Švédsko nebo celkově a jak to tam funguje s používáním tohoto typu jízdenky

Karel
Iva:

Já se zajímám o Švédsko už od dětských let.Tuto krásnou zemi se mi podařilo 3x navštívit,poprvé v r.1990,potom v r.2001 a naposledy v r.2012 a protože mám
strašně rád cestování po železnici,vždycky jsem se snažil po Švédsku jezdit vlakem a musím říci,že to byla dobrá zkušenost.Naposledy v roce 2012 jsem využil nových možností koupě jízdenek s předstihem a cena byla
více než přijatelná.Mám ale jeden aktuální a zásadní dotaz.Četl jsem nějaký cestopis lidí co na blogu psali o cestování po Švédsku mimo jiné i vlakem
a oni tam líčili nedávné dost špatné zkušenosti se švédskou železnicí,například žádné informace a pomoc
na nádražích,neochota,plně automatizovaný systém prodeje jízdenek,ovšem dost často rozbité
automaty,údajně se nemohli bez jízdenky do vlaků vůbec dostat,byli vyhazováni průvodčími,a ani
v automatech se na některé spoje prostě nedali koupit jízdenky,bylo vyprodáno,prostě i mnoho
Švédů se rozčilovalo nad nepružností systému a neochotou personálu,pokud vůbec kde nějaký byl.
Já mám trochu jiné zkušenosti,samozřejmě v r.1990 jsem jezdil na papírové lístky i regionální jízdenky,
všude na nádražích byl ochotný a usměvavý personál,bylo to naprosto úžasné,v roce 2001 to bylo skoro
stejné,pravda už přibývalo automatů a na menších nádražích nebyly pokladny ani informace,ale fungoval
také Scanrail a na to se bez jakýchkoliv problémů dalo nasednout do jakéhokoliv vlaku bez místenky,kromě
Expresů IC a X2000,ale tam se vždycky za místenku dalo připlatit.
V roce 2012 jsem zase vyzkoušel úplně odlišný systém a to koupě všech jízdenek po Švédsku 3 měsíce
dopředu i s místenkama a lehátkama,takže když si člověk nechal řádnou delší pauzu mezi přestupy,kvůli
zpoždění,tak to celé též fungovalo docela dobře.
Ovšem tady už tedy narážím na problém,jak to tedy v reálu dneska na švédských drahách vlastně funguje.
Už je to jen prodej po internetu nebo v automatech s nějakým předstihem,jinak se člověk nemá šanci do
vlaků dostat,ani kdyby si chtěl koupit jízdenku s přirážkou až u průvodčího? A co třeba v dnešní době
použití síťové jízdenky Interrail Švédsko-to je přeci též plnohodnotná jízdenka,pustí s tím člověka vůbec
jen tak do vlaku,nebo si zase musí zajišťovat online nebo z automatu jakési místenky i na obyčejné lokální
spoje,jak to popisovali v cestopise?

Pokud máte někdo určité povědomí o této problematice,budu moc rád a šťasten,za jakékoliv informace,nebo pokud znáte ve Švédsku někoho,kdo má toto velice dobře zažité a vyzkoušené,budu moc rád i za kontakt na něho.
Moc rád bych v létě 2014 procestoval vlakem další části krásného Švédska včetně Inlandsbanan na severu
částečně na Interrail,částečně na online jízdenky z domova a částečně právě na normální jízdenky koupené
právě jednotlivě( na nádražích?, pokladna??, automat?? u průvodčího??)

Vašek

Teď je Interrail Global o 15% levnější,možná se to vyplatí pro cestu po celé Skandinávii na 22 dní.

Martin

Ta 15% sleva je ale na jízdenky pouze mimo sezónu.

Martin

Ta 15% sleva je ale na jízdenky pouze mimo sezónu.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: