http://www.seat61.com/India.htm#.U6dhK2uKDIU
Byla to sranda, nicméně zapomeňte na to, že většina místních nikdy nepřipustí aby bílej seděl, i kdyby na volné místo měli postavit kufr nebo slepici..Taky sexuální obtěžování a ,,omlyem „osahávání si užijete dost, nejen holky blondýny, ale i chlapi 40+ stačí jen být bílej
Na co se tady vlastně ptáte? Cestování vlakem po Indii je bezproblémová záležitost. Teda když pominu koupi lístků. Ale i to je v poho,když použijete kancl pro cizince(kde Vám většinou najdou místo z turistický kvóty,ve velkých městech),nebo se postavíte do správný fronty u správnýho okýnka. Cestování v autobusu po jejich „silnicích“ se s tím nedá srovnat,ale mnohem adrenalový :-¨)
Shatabdi express v Indii
cestování vlakem není žádný problém , a kdo chce mít klid a nechce drahocenný čas promarnit sháněním lístků,nechá si jej sehnat na recepci hotelu za menší poplatek. ležel jsem v kupé z agry do varanasi, měl jsem strašnej kašel, zaskočilo mě chladné počasí a neměl jsem žádnou přikrývku. chvíli mě pozorovala jedna rodina s dětmi ,a zachvili mě přinesli deku . když jsem se ráno probudil , už ve vlaku nebyli. a o koštu slivovice zase na jiné trase ani nemluvím. takže určitě není pravda ,že by to byli hovada a cestování ve vlaku takové dobrodružství jak se tu z toho mnozí snaží dělat … spíš mě po takové zkušenosti s indickým vlakem přijde zvláštní cesta hromadnou dopravou u nás, kde nikdo ani nešpitne a v kupe je ticho jako v hrobě 🙂
Souhlasím,nám prodali 3 lístky z Varanasi do Amritsaru,ale už na našich místech přicestovala čtyřčlená rodina odněkud z východu,přůvodčí to neřešil a tak jsme se mezi sebou jako lidi domluvili. Cestoval tam i nějaký armádní důstojník a ten se o mě postaral. Jakmile ob dve kupé vystoupil nějaký chlapík,hned mi udělal místo. Moje žena a vnučka zůstali u té rodiny.Jen se mě ten voják optal,jestli mám řetěz na připoutání báglu,prý se často krade. Každému doporučuji,vzít si do nočního vlaku v Indii spacák,nebo se teple obléct,bundu,pevné boty,dlouhé kalhoty a čepici a deku,tu tam mají všichni. Neměl jsem z toho nic a nachladil jsem se.
budoucí vlakové spojení do Kašmíru.
http://www.railway-technology.com/projects/chenab-bridge-jammu-kashmir/
Kašmír- stanice Baníhal mezi Džammú a Šrínagarem.
https://www.youtube.com/watch?v=78bOkZJPjog
Není to zas tak hrozné cestovat vlakem po Indii- zde např. kategorie Rajdhani Express
https://www.youtube.com/watch?v=alBKqQryA3s
Taky si myslím, že to není tak zlý.
Já měl naopak dobré zkušenosti s autobusy. Většinou měly široká polohovatelná sedadla, někdy za příplatek i lůžka. Určitě pohodlnější, než second class, nebo sleeper za dne ve vlaku. Stav silnic jak kdy, někdy jsem byl hodně příjemně překvapen, jindy doslova tankodrom, ale šoféři v tom uměli chodit, znali snad každý výmol, takže se stačilo nedívat z okna a no problem. Ceny sice byly 2x – 3x vyšší, než SL, 2S ve vlaku, ale co už. Takže když mi ochotný zaměstnanec na nádraží oznámili nějaké no chance pořadí na wait listu, ani mě to nemrzelo a v nejbližší agentuře jsem koupil bez fronty a předbíhajících Indů jízdenku na bus. Hlavně žádný stres.
Mají ty jejich dálkové busy toaletu? Uvažovala jsem o nich, ale pokud ne, vezmu zavděk vlakem.
Marie toaletu busy sice nemají, staví ale poměrně často takže není třeba se obávat. Vlak ovšem stojí zato, je to Indie jaká opravdu je a pokud jde o bezpečnost, za několik cest vlakem a cca 3000 km po jsme nezaznamenali jediný problém.
Vlaků ani autobusů bych se rozhodně nebála. Je to silný zážitek (nemusí být vždy nutně dobrý, ale stojí za to). Poznali jsme tam spoustu milých místních lidí. Historky a fotky najdeš na http://www.doindieazasezpatky.wordpress.com.
Namasté 🙂
Děkuji Hani za dobrý odkaz a ta předchozí videa potvrzují mé domněnky, že se cestování tzv.public transport v Indii přeci jen změnilo k lepšímu.
A za určitou dobu už i v Indii budou svištět rychlovlaky.Pilotním projektem bude trať Mumbai-Ahmedabad.
aktualni zkusenost pro ilustraci jak se situace zlepsuje: Jel jsem z Madrasu do Dillí, Duronto express pouze 28 hodin ( nikoliv 40 jako dřív), 2nd sleeper 780 rs, 3 AC 3000 rs, ale v ceně dobré jídlo, čaj, voda, noviny. Pohoda.
Podotýkam jen ze vzdalenost je cca jako z Prahy do Atén. A listek si koupite v kazdy maly cestovni agenture za provizi 50 – 100 rs. Takze vo co go???
Cestovani vlakem je v pohode. Obcas je nutne mit ostre lokty. Listky bud na nadrazi nebo cleartrip.
http://dhr.indianrailways.gov.in/view_section.jsp?lang=0&id=0,6,335
Toy train Darjeeling still in operation
enquiry.indianrail.gov.in = vyhledávání spojení
A co toy train ?? ještě to nezrušili ??
Zatím úplně nezrušili tento vláček-hračku
http://dhr.indianrailways.gov.in/view_section.jsp?lang=0&id=0,6,335
Zkoušel to někdo, jet z Prahy do Indie vlakem v dnešní době. Teoreticky by to určitě šlo (info na http://www.seat61.com/India-overland.htm#.VjNdD25vZH4) ale jak to funguje v reálu.Neměl někdo to štěstí a neprojel to ??
jela jsem vlakama a busama v r.97 a byl to horor, tedy pro 3 ženský, ale chlap to určitě dá, je to sice o dost levnější, ale je to zdlouhavé 11 dní a pak nezapoměň útratu za hotely, které asi nejspíš využiješ po té dlouhé trase, ne vždy trainy a busy navazují, už bych to nedala ani náhodou 🙂
Já to jel se ženou v roce 1998 a byl to opravdu záhul, což musím potvrdit i předchozím, hlavně ten úsek Záhedán-Amritsar přes Pakoš byl šílený, nakonec jsme byli vděční za to, že jsme zpátky domů z Indie letěli.
Ahoj,nejel jsem to celé, jen různé etapy. Do Istanbulu je to snadné s pár přestupy. Dřív jezdil vlak do Teheránu přímo z Istanbulu, ale teď až z Ankary. Možná se to ale změní s kompletací tunelu pod Bosporem. Mezi Istanbulem a Ankarou jezdí rychlovlak. Přes Turecko je to super jízda. Irán se dá dnes projet vlakem až do Zahadánu. Tam začíná širokorozchodná trať vedoucí do Quetty a pak dál směr Lahore a Indie. Zahedán – Quetta vlakem byl jeden z mých nejsilnějších cestovatelských zážitků, ale trvá trvalo to neskutečně dlouho a vlak byl nacpaný pašovaným zbožím (v té době to byly zrovna izotermické barely na vodu). Vlak stavěl v každém čase motlitby, lidi byli všichni neuvěřitelně přátelský. Nakonec jsme zastavili asi 5 km před nádražím v Quettě, okolo vlaku se sjely dodávky a několik hodin se vykládalo pašované zboží. Jel jsem tu trasu mnohokrát, ale vzhledem k tomu, že vlak jezdil jen 1x za 14 dní, tak pak už vždy autobusem. Z Quetty do Lahore je to už sranda. A z Lahore do Dillí to taky jezdí myslím jen 1x nebo 2x týdně, takže jsem jel busem na hranici a pak do Amritsaru a vlakem až z Amritsaru, což jezdí několikrát denně. Nakonec největší problém celé cesty bude získat pakistánské vízum, respektive přesvědčit konzula, aby ti ho dal.
Pro Michala Čepka : Díky moc za odezvu, zajímalo by mne ve které době jste to takhe projížděl a zda ten úsek Záhedán-Quetta není prostě dneska už příliš nebezpečný. A neměl jste problémy se sháněním jízdenek na vlak v Íránu ??
Nákladní vlak s pár osobními vagony vyjíždí každý měsíc dvakrát a to 3.a 17.den vždy okolo 10h dopoledne ze Záhedánu do Kvéty, kam by měl teoreticky dorazit následující den večer-ovšem zpoždění bývá pravidlem a to i okolo 20-30 hodin !!!!
Pro Ivana Brezinu : Vyzkoušel jste nebo vyzkoušíte také v rámci Vaší práce na průvodci Cesta na Východ jet pouze a jenom po kolejích z Prahy přes Istanbul,Teherán,Kvétu,Láhaur a Amritsar až do Dillí ?? Neebo z Prahy přes Moskvu, Sibiř, Mongolsko až do Lhasy či do KLDR,Japonska,Jižní Koreje ??
Mam dotaz pro vsechny milovniky Indie. Muzete vysvetlit proc tam leji evropankam kyselinu do obliceje?
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/386382-ind-chrstl-kyselinu-do-obliceje-mlade-bulharky-odmitla-jeho-zadost-o-ruku.html
Něco podobného se stalo před časem v Plzni. Mohli by plzeňáci říci, proč? Aneb na blbou otázku blbá odpověď.
A kdy byl pachatel v Plzni? Take Ind?
Ne, Čech jako poleno. A asi to byla podobná story jako ta indická, prostě neustál, že o něj dotyčná neměla zájem.
V Plzni šlo o bývalou přítelkyni, která se s ním rozešla po tom, co si našel i jinou, ale přesto mu to vadilo. V Indii šlo jen o ubytovanou v penzionu jeho dědy.
To jsem rada, ze to byl jenom Cech. Ten Ind co polil Bulharku byl asi vyjimecne zly clovek. Indove jsou vetsinou mili a poctivi.
Petro nezlob se, ale Tvůj dotaz je fakt hodně mimo. Reaguji až teď, protože jsem se právě z Indie vrátil, jezdím tam dvakrát do roka protože je to nádherná země. Procento magorů je v Indii stejné jako kdekoliv na světě, stalo se to, je to hrozná věc, jenže stejné a podobné věci se bohužel dějí po celém světě. Indové jsou, v drtivé většině, velmi přátelští lidé a jak už tady někdo kdysi napsal – Indie je povětšinou jednou a navždy. Jestli jsi tam ještě nebyla klidně jeď, není třeba se něčeho bát, pokud se budeš chovat normálně a s respektem, věřím, že si to užiješ a poznáš, že Indové jsou příjemní a pohodoví lidé.
Pro Ivana Brezinu : Vyzkoušel jste nebo vyzkoušíte také v rámci Vaší práce na průvodci Cesta na Východ jet pouze a jenom po kolejích z Prahy přes Istanbul,Teherán,Kvétu,Láhaur a Amritsar až do Dillí ?? Neebo z Prahy přes Moskvu, Sibiř, Mongolsko až do Lhasy či do KLDR,Japonska,Jižní Koreje ??
Celé jsem to nikdy vlakem nezkoušel, vžfycky jen kousky. V posledních letech to ani nešlo, protože v Turecku upgradovali koleje na rychlovlaky a stavěli tuenl pod Bosporem, a proto tam na řadě úseků jezdily jen autobusy. Podle aktuálních informací navíc nejezdí vlak ze Záhedánu do Kvéty. A vlak z Prahy do Istanbulu vychází až neskutečně draho, takže se to vyplytí jen milovníkům železnice. Btw. koukám sem jen občas, jistější je psát na FB.
Jízdní řády indických železnic : Trains at glance
http://www.indianrailways.gov.in/railwayboard/view_section.jsp?lang=0&id=0,1,304,366,537
No zas tak drahé to z Prahy do Istanbulu nemusí být, když se nakombinují včasné jízdenky,slevové nabídky a Balkan Flexi Pass-může ta cesta tam i zpět vyjít tak na 3800,-
NDIA will adopt Japanese Shinkansen technology for the country’s first high-speed line under a memorandum of understanding signed on December 12 in Delhi in the presence of India’s Prime Minister Mr Narendra Modi and his Japanese counterpart Mr Shinzo Abe.
Japan will finance 80% of the Rs 988bn ($US 18.6bn) Mumbai – Ahmedabad high-speed line through a 50-year Yen loan with a moratorium of 15 years on repayment at an interest rate of 0.1. The „tied loan“ comes with a precondition that at least 30% of rolling stock will be purchased from Japanese suppliers.
In its feasibility report submitted last July, Japan International Cooperation Agency (JICA) had a seven-year construction term (2017-23) for the 505km corridor, which will slash journey times between the two cities from seven-and-a-half hours to just two hours.
Fares will be around one-and-a-half times higher than the AC-I fare of the Indian Railways‘ existing premier Rajdhani services.
The line will serve 12 stations with a maximum two-minute stop at Surat, Vadodara and Ahmedabad.
The standard gauge line will be designed for 350km/h operation and will include 318km of embankment, 162km of viaduct, and 11 tunnels with a total length of 27km, including a 2.16km undersea tunnel between Mumbai and Thane Creek.
The JICA report indicates that the design and bidding process will be completed by 2017, while equipment procurement will be finalised between 2018 and 2023. Testing, commissioning, and inauguration are slated for 2024.
The total capital cost has been estimated at Rs 700bn with a price escalation of Rs 172bn during construction, while the interest component has been assessed at Rs 115.7bn.
The high speed line is considered Modi’s pet project. The Modi government assumed power last May with ambitious plans to build a „Golden Quadrilateral“ high-speed network. Contracts were awarded in September for feasibility studies on the Delhi – Mumbai, Delhi – Kolkata, and Mumbai – Kolkata corridors, and these are due to be finalised by October 2016.
Railways Minister Mr Suresh Prabhu is likely to announce specific details on the implementation plans for the Mumbai – Ahmedabad line as part of the Railways Budget in February.
No jo, ty rychlovlaky v Indii budou tak za 100 let, to není Čína. kde se s lidma nemažou a stavějí tam jak o závod.
Co se týče zážitků z indických vlaků, tak je dobrá knížka od manželů Vackových se jménem TransAsia- je tam dost humorných příhod z poněkud náročného indického systému vlaků včetně jízdy na černo, smradu,vedra a neuvěřitelných tlačenic lidí.
http://www.altiplano.cz/produkt/transasia-vlakem-kolem-asie-se-skladacimi-koly/
To mne pobavilo, co pořád máte úžasného na těch indických vlacích?? Pravidelně tam mnoho západních pomatených turistek znásilní a další turisty potom okradou.Indie je jeden velký špinavý chlívek.
Projela jsem v Indii vlakem skoro 3500km a převážně v 2nd class sleeper sama a nic se mi nestalo, většinou jsou indové zvědaví a nebo něco nabízejí, jinak jsem žádné problémy o kterých píše PaV nezaznamenala.
A mimochodem, kdo byste chtěl vízum do Íránu, napište. Ceny mám mírné a vím o té zemi skoro všecko. Třeba kde koupit v Teheránu točené pivo nebo jak mohou ženy řídit auto bez povinného čádoru.
Taky by mne zajímalo, za jakých podmínek mi ho seženete. Je na vás nějaký mejl?
Lidí, ako môžete byť takí sprostí a vôbec na toho PaV reagovať. Aj človek s podpriemerným IQ zistí, že už len to čo on píše sú sprostosti samo o sebe.
Kolik si za to vízum účtuješ?
Nedávno byla na zoom reportáž o indických vlacích zaměřené na 2.a 3.třídu – no nacpané až k prasknutí, lidé viseli ze dveří z oken, na střeše vagónů, strašlivá strkanice, bitky, dvě či tři indky spadly tvrdě na zem a rozmlátily si hlavu, několik indů kadilo a čůralo z oken a ze střechy – neuvěřitelný humus a dokládá to i knoha TransAsia, kterou tu někdo propagoval, sehnal jsem a přečetl a jen to dokládá pravdu o hrůzách indické železnice
Tak strašné to zase není, ale pravdou je, že čurbes je tam neuvěřitelný.Na větších nádražích se snaží uklízet a cestování 2-nd sleeper class bez AC je docela v pohodě, dá se to vydržet
Prožil a procestoval jsem v Indii celkem dva roky. jezdím vždy vagóny nízké a levné S3 Sleeper třídydy bez klimatizace s ventilátory a je to vždy zážiitek. Jednou jsem v takovém vagóně jel napříč Indií dva a půl dne. Skvělé je, že i když jste v S3 a nebo první třídě, jedete ve stejném expresu.Zážitky, zkušenosti a informace z dlouhodobých cest po Indii: http://nacaj.cz/indie/vlaky-v-indii-jak-si-koupit-jizdenku-na-vlak/
Rozšiřování moderních služeb v indických top vlacích :
http://indianexpress.com/article/india/india-news-india/indian-railways-start-optional-catering-scheme-in-two-trains-2843685/
Na budoucí rychlodráze z Bombaje do Ahmedabadu se bude používat japonská technologie šinkansenů na nejvyšší úrovni.
Indie není Čína, takže nějaký rychlovlak bude za hodně dlouho v indické realitě.
Indie má ale již rozjeté ambiciózní plány na rozšíření železniční sítě do horských oblastí a sousedních zemí Nepálu, Bhútánu a Barmy. Do roku 2025 mají být hotové tratě do Gangtoku v Sikkimu, do Arunáčalpradéše, Nágalandu a hlavně unikátní horská trať z Manálí do Léhu, která překoná i výškový rekord Číny na trati do Lhasy.
Zajímavosti o cestování vlakem v Indii :
http://www.national-geographic.cz/clanky/jizda-vlakem-je-v-indii-boj-o-preziti-na-zeleznicich-zemre-10-lidi-denne.html#.V2EvMhJdVH4
Díky „Mourku“! Měli ksme trochu obavy z cesty vlakem v Indii, ale předal jsi nám tolik tvých zkušeností a tak jsme to zvládli bez komplikací. Nejvíc nám pomohlo, že jsi nám zajistil jízdenky na vlak. Všem kdo se chystají do Indie doporučujeme přečíst tvé stránky s informacemi o Indii naca.cz/indie . Jsme rádi, že jsme tě potkali 🙂
Dá se někde aktuálně ověřit, kdy a jak jezdí nepravidelný expresní vlak mezi Láhaurem a Amritsarem ?? na serverech indických i pakistanských železnic jsou informace dost protichůdné a zmatené.
Měl by jezdit 2x týdně Samjhota Expres Po,Čt v 8.00 ráno z Láhauru do Amritsaru přes hranice – cesta by měla trvat i s hraniční byrokracií tak 7-8 hodin.
Každý pátek v 23.00 jede také Thar expres z Karáčí přes hranice do indického města Munabao, kam přijíždí dopoledne v sobotu (11-12h) a navečer v 19.00 odjíždí do Jodhpuru.
Zdar lidi, chtěl bych se optat zdali někdo nejel poslední dobou Toy trainem mezi Siliguri a Darjeelingem ?? Teda jestli celá ta trať znovu funguje po všech těch sesuvech a povodních. Jejich web odkaz je bohužel nefunkční, stejně tak sekce na indian railways. A stejně tak třeba vlaky mezi Kalka a Shimla. Díky
Vláček hráček jezdí patrně jen z Darjeelingu kousek dolů za Sonádu, dál jsou koleje poničené sesuvy a dešti. O tom, že by jel nějaký další ze Siligurí nahoru nevím, protože ani přímo na RS v New Jaipalguri nikdo nic nevěděl
Aktuální jízdní řády dálkových vlaků v Indii :
http://www.indianrailways.gov.in/railwayboard/view_section.jsp?lang=0&id=0,1,304,366,537
dobrý vyhledavač spojů hlavně dálkových
https://enquiry.indianrail.gov.in/ntes/
Při cestování po Indii vlakem používám nejarději etrain.info. Je to super v tom, že tu vidím rozpisy vlaků v rámci týdne, takže si potom konkrétní jízdy upravuji podle potřeby. Jsou tam ceny (normální i Tatkal), info jestli jede pantry nebo ne, řazení, detailní jízdní řád a hlavně mi to přijde přehledný. Jízdenky potom kupuju přímo na IRCTC. Jinak tady jsem dohromady všechny důležité informace pro cestování vlakem po Indii i s odkazy na praktické vlakové aplikace do telefonu. V Indii jsem strávil několik měsíců, takže to mám opravdu naježděný – https://www.pasapusu.cz/vse-co-jste-kdy-chteli-vedet-o-cestovani-vlakem-v-indii
http://www.indianrailways.gov.in/railwayboard/view_section.jsp?lang=0&id=0,1,304,366,537
Ja kupoval pres https://tonzes.com/12go.htm
O neco drazsi nez primo na nadrazi, ale zase si clovek muze rezerv ovat misto predem bez cesty na nadrazi