HedvabnaStezka.cz SvetBehu.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz TuleniPasy.cz Festival OBZORY Pádler.cz Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

Česko

POSLEDNÍ DISKUSE

RECENZE: Vydejte se s rodinou Šimánkových objevovat Rudý kontinent, čtyři měsíce na cestě

Jako svoji 24 knihu vydal nedávno český cestovatel a publicista Leoš Šimánek soubor příběhů popisujících cesty jeho rodiny po nejmenším kontinentu. Publikace nese název „Austrálie – Země kontrastů: Za fascinující přírodou Rudého kontinentu“.

Mapa cestyMapa cesty

„Na první cestě kolem světa mne osud zavál i do Austrálie, více než rok jsem se plavil s různými mořeplavci napříč Tichomořím a na plachetnicích jsem se chtěl dostat zpátky do Evropy. Ze Sydney, kam jsem doplul z Nového Zélandu, se mi však nedařilo na lodi pokračovat dál. Vydal jsem se stopem přes celou Austrálii až do přístavu Darwin,“ tak popisuje svoje první dobrodružné setkání s  kontinentem Šimánek.

Právě vydaná kniha však popisuje úplně jiná dobrodružství a zážitky. Zaměřuje se především na cestování celé rodiny Šimánkových po kontinentě. „Měli jsme v plánu Austrálii náležitě poznat, objet ji kolem dokola i napříč,“ píše o cestě Šimánek. Díky tomuto plánu a čtyřem měsícům času se čtveřici cestovatelů (manželé Leoš a Lenka, syn Jakub a dcera Veronika) podařilo celý kontinent opravdu poznat, prozkoumat ho i prožít.

Obal knihyObal knihy

Kniha je vlastně jedním velkým vyprávěním (v pořadí již šestým), kdy Leoš a Lenka Šimánkovi o svých cestách a dobrodružstvích vyprávějí švagru a švagrové během několika zimních večerů na chatě v Orlických horách na severu Čech. Velice svižně napsané povídání zaujme svojí lehkostí a příjemnou familiárností. Čtenář se začte a vlastně ani neví, jak se ocitl na opačné straně planety a o chvíli později i konci této knihy.

06.11.2018, Jiří Kalát