TOP 5 tratí mezi železnicemi

TOP 5 tratí mezi železnicemi

Nejdelší, nejvýše položená v Evropě i ve světě, s nejkrásnější vyhlídkou nebo nejrychlejší. To jsou nejzajímavější železnice na světě. Svezli jste se po některé z nich?

1. Nejdelší trať na světě: Transsibiřská magistrála

Vůbec nejdelší železniční trať na světě se nachází v Rusku a vede z Moskvy až do přístavu na pobřeží Tichého oceánu Vladivostoku. Aby ji vlak celou přejel, musí urazit celých 9 288 km. Se stavbou se začalo v roce 1891, úplného dokončení se pak dočkala 29. října 1905. Dnes vlak tuhle trasu urazí za 6 dní, v době dokončení mu to trvalo celých 16 dní.

I když je magistrála důležitá spíše pro přepravu zboží. Stále se po ní přepravují i cestující. Putování vlakem až na Sibiř se také stává vyhledávaným cestovatelským zážitkem, který přináší jedinečná zážitky díky životu za oknem i ve vlaku. Zarezervovat jízdenky si můžete například na www.transib.net.

By Factoria.

2. Nejvyšší trať v Evropě: Železnice na Jungfraujoch

Chcete-li v Evropě vyjet vlakem, co možná nejvýše, budete se muset vydat do Švýcarska. Nádraží Jungfraujoch leží ve výšce celých 3454 metrů. Otevření se tato trasa dočkala už 1. srpna 1912. Celá je nesmírně atraktivní třeba i kvůli tomu, že můžete okusit výhledy, které by jinak patřily pouze zkušeným horolezcům. Na vlak se zpravidla nasedá v Interlakenu a zpáteční jízdenka vás odsud bude stát okolo 3 500 Kč. Rozhodně to tedy není levná atrakce.

3. Nejvyšší trať na světě: Z Číny do Tibetu

Nejvýše položená železnice na světě spojuje čínský Golmud a tibetskou Lhasu. Z celkových 1142 kilometrů leží přes 960 kilometrů ve výšce nad 4 000 m n. m. V nejvyšším bodě dokonce vlak vystoupá až do 5 072 m n. m. Zajímavé je, že tak o celých 200 výškových metrů překonala bývalou rekordmanku – železnici přes peruánské Andy. Dokončena byla teprve nedávno, a to v létě roku 2006.

4. Nejkrásnější vyhlídka? Železnice v Dárdžilingu

Opravdovou legendou mezi železnicemi je DHR, která se klikatí v horách okolo indického městečka Dárdžiling až do městečka Siliguri. Spousta cestovatelů se ale projede jen do Ghumu, tento úsek je prý nejkrásnější. „Toy train“, jak je taky někdy nazýván místní vláček, je zařazen do světového dědictví UNESCO. Železnice už také funguje pěkných pár let, dokončena totiž byla už 1881.

By Peter L Barker.

5. Nejrychlejší trať: Čína

Čína se nyní chlubí nejrychlejší železnicí, a to na lince spojující Šanghaj s tamním mezinárodním letištěm. Podle informací z České televize ji vybudovala německá společnost Siemens a vlaky na ní dosahují cestovní rychlosti 430 kilometrů v hodině. Momentálně se ale o úplně nejrychlejší vlak na světě snaží také Japonci. Maglev, jak se nový stroj jmenuje, ale zatím prochází testováním.

A jakou zajímavou železnicí jste jeli vy?

Zkušenosti čtenářů

Šárka

Tahle světová nej ….
Projeďte se Posázavským Pacifikem a bude vám jedno, která trať je nejvyšší nebo nejdelší.

Lumír

Ahoj,

pokud by se vyhlašoval TOP nejšpinavější železnice určitě by to vyhrály Indické dráhy.Ale zase za tu srandu to stojí s nima cestovat.

vladimirprihoda
Lumír:

Z Varanasi do Delhi jsme jeli lůžkovým vagonem, ve vagonu tři sprchy v nerezu, bílé čisté povlečení, čert roznášel thalí z kuchyňského vozu. Klimatizace napájená generátorovým vozem, vše extra a to je už pár roků.
Osobák z Darjeelingu do Siliguri skoro srovnatelné čistoty jako u nás lokálka.
Smrdutá dáma v osobáku z Patankotu podél hranice s Pakistánem se až tak moc nelišila od pražských kolegů, okolí se vyprázdnilo stejně jako v metru.
Po sestupu z hor jsme si připadali humusovnější než domorodci ve vyšších třídách.

BaltOrient express

Zdar,všude ve světě je plno krásných železničních tratí a u nás doma taky,třeba švestková dráha,moldavská dráha,bechyňka aj.A v cizině mne uchvátily tratě třeba ve Skandinávii(Flamsbanan,Inlandsbanan,Botniabanan,Malmbanan,Raumaban)nebo úzkokolejky na Balkáně v Rumunsku,Bulharsku,Maďarsku,Srbsku.A ikdyž je nejvyší tratí dneska železnice do Tibetu,přesto je ta horská trať v Peru z Limy do Huancayo nepřekonatelná se svým starosvětským provozem,úvraťovým systémem,všemi těmi tunely a mosty.

Tonda

Číňani se velmi rádi chluběj‘ spoustou rekordů, často si „zařizujou“ i místo v Guinessovce, mnohdy ale neprávem – např. u nejvejš položenýho města světa (který je ve skutečnosti prokazatelně v Peru), teď se např. snaží uměle vytvořit největší město, tim, že „utvoří“ jedno obrměsto z hned patnácti současnejch samostatnejch, oddělenejch měst (pochopitelně jen papírově, kvůli rekordu).

Podobně je to s rekordem ohledně nejrychlejšího vlaku – počítáme-li „magnetickej polštář“, pak držej‘ rekord Japonci, bereme-li jen „klasický koleje“, pak se prvenstvim může stále chlubit „starý dobrý TGV“ – v obou případech o mezmála 150 km/h víc, než uvádí Čína – viz např. http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles

Jinak výše zmíněný Indický dráhy drží ještě jedno pěkný prvenství: Se svejma 2,5 miliony zaměstnanců se jedná o největšího zaměstnavatele světa.

BaltOrient express
Tonda:

Zdar Tondo,s tou Čínou máš recht.Oni se fakt furt snažej celou planetu ohromit svým megalomanstvím a nabubřelostí,všechno chtějí modernizovat,přetvářet krajiny,budovat všechno nej nej bez ohledu na důsledky.Prostě syndrom nadřazenosti říše středu.Nejlíp by ale svět nakonec ohromili,kdyby měli vůli dát různým národům ve své říši skutečnou etnickou a kulturní autonomii a svobodu místního rozhodování o svém životním prostředí každé etnické oblasti.
A s tou železnicí-sice držej prvenství v nejvyšší železnici do Lhasy (5015 m.n.m.) ale tato trať začíná v Siningu,který je tuším asi 2200 m.n.m. a zase taková převýšení tam nejsou jako u té trati v Peru(donedávna nejvyšší),navíc ta trať začíná v Limě u moře na 0 m.n.m. a za necelých 300 km vystoupá až do těch 4825 m.n.m.pomocí těch neuvěřitelných úvratí,mostů,tunelů a klobouk dolu před tehdejšími staviteli v 19.století!!!!

Tonda
BaltOrient express:

Jj, s tou autonomií to u Lhasy platí dvoujásob – ta trať (resp. její nejvyšší část) je pro mě rekordem tibetskym, nikoliv čínskym! Amen!

BaltOrient express
Tonda:

Ano,souhlas.Je to tibetský rekord na tibetském území.Když už ne nezávislost jako před 60 lety,tak alespoň kéž by byl Tibet skutečně vnitřně autonomní,svobodný a tibeťané by si mohli rozhodovat o tom jak a kde chtějí žít(ne ty násilné přesuny kočovníků do vzorových vesnic,masivní výstavba nákupních center,bezuzdná těžba,drancování přírody,rozhodování o všem ze strany čínské byrokracie),v co věřit či nevěřit,jaký mít způsob života.Jen u blbců může Čína ohromovat,normální člověk ví své.

Karel
Tonda:

V Japonsku či Francii jezději někde vlaky V BĚŽNÉM PROVOZU přes 500??

Dany

Ve vyctu nejzajimavejsich a nejkrasnejsich me chybi CHEPE v mexickych Barrancas del Cobre.
http://www.chepe.com.mx/

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář:

Články v okolí