HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Outdoorové weby a časopisy: údaje o čtenosti

Outdoorové weby a časopisy: údaje o čtenosti

Zde najdete přehled návštěvnosti webů týkajících se outdoorových sportů, hor a horolezectví. Nezahrnujeme weby týkající se „běžných“ výletů po ČR, které oslovují jinou cílovou skupinu. Web Počet unikátních čtenářů(listopad 2011) Počet shlédnutých stránek(listopad 2011) Lezec.cz* 53 243 1 065 913 Outdoorforum** 22 805 365 090 Treking.cz 51 285 290 562 Raft.cz 6 614 157 223 Horydoly.cz 34 728 173 423 Tatry.cz 5 123 35 147 Horyinfo 5 062 43 948   * Dle Google Analytics, ostatní dle NetMonitoru. Pozn.: oba nástroje používají trochu odlišnou metodiku a zejména v počtu unikátních čtenářů se mohou výsledky lišit., září 2011 ** Červen 2011   Informace o nákladu a čtenosti časopisů jsou velmi skrovné a často trochu nevěrohodné, viz níže.

POZNÁMKY A KOMENTÁŘE K WEBŮM

Treking.cz

Vznikl jako odnož časopisu, který zkrachoval. Oproti například Lezci více reálných uživatelů, kteří však na webu stráví poloviční dobu času a shlédnou daleko méně stránek. To naznačuje časté náhodné příchody z vyhledávačů a rychlé odchody ze stránky. Nadprůměrné procento starší generace mezi čtenáři.

Horydoly.cz

Mnohostranně zaměřený web, někdy nazývaný jako „outdoorový bulvár“. Jako asi jediný z outdoorových webů publikuje často ostré a kritické články.

Lezec.cz

Hlavní komunitní server aktivních horolezců (hlavně skálolezců a „překližkářů“). Specializovaný a poměrně úzce zaměřený web.

Další outdoorové weby a weby okrajově související

Lideahory.cz – Odnož tištěného časopisu, která zatím nemá ambice získat větší návštěvnost a propracovaný obsah.

Svetoutdooru.cz – web zabývající se testy vybavení a související inzercí.

Adrex.cz – od každého sportu trochu

Horolezeckaabeceda.cz – informace o horolezecké metodice a další údaje

ČASOPISY

Treking  – časopis

2008 – 6 čísel.
2009 – 5 čísel.
2010 – 2 čísla, jedno na jaře a druhé v listopadu, přestože plánovaných jich bylo pět (předplatitelé a inzerenti museli být nadšeni)
2011 – NIC
2012 – vydavatel slibuje pokračovat

Everest

Čtvrtletník. Po výpadku v roce 2009 vychází Everest opět pravidelně. Dle vydavatele vychází v nákladu 12 000 ks, časopis má předplacený asi 2000 čtenářů. Počty se však nezávisle neověřují. Vydavatel odhaduje čtenost na 20 000 lidí. Obsah sklouzl do trošku nudného seriálu cestopisů z hor.

Lidé a hory

Momentálně asi jediný časopis o horách a horolezectví, který jde čteností i nákladem nahoru. Dvouměsíčník. Ze všech čtyř horských časopisů na trhu je u Lidé a hory největší jistota, že další čísla vyjdou.

Montana

Dvouměsíčník čtený zejména aktivními skálolezci a sportovními lezci. Nicméně mimo úzce zaměřenou komunitu je prakticky neznámý (soudě také dle našeho výzkumu na vzorku 100 lidí se zájmem o velehory a vysokohorskou turistiku – ti, kdo nebyli vysloveně sportovními a výkonnostními lezci o časopise nevěděli). Škoda. Náklad a prodaný náklad se nezávisle neověřují.

Turista

Udávaný náklad cca 13000 z toho cca 8 000 předplatitelů, z nich cca 5 000 členové KČT. Čísla nelze nezávisle ověřit. Turista vychází od roku 1889 a vydává ho Klub českých turistů.

Turista uvádí vyšší než průměrný počer čtenářů mezi dětmi a mládeží (distribuce časopisu přes Turistické oddíly mládeže) a zároveň vyšší než průměrný počet čtenářů mezi seniory. Toto zvláštní rozložení čtenářů může činit inzerci dosti nepraktickou – pro většinu produktů bude mít časopis velkou část čtenářů, pro něž bude reklama irelevantní.

Turista má také vzdělanější, ale méně bohaté čtenáře než je průměr populace.

Outdoor

Změna vydavatele, redakce, formátu, obsahu a celkového stylu v roce 2009. Nyní mnohem více lifestylový časopis. Vychází v udávaném nákladu 6500. Auditované údaje o prodaném nákladu nejsou k dispozici. Obsahově občas nebezpečně sklouzává do kategorie „obálka na reklamu“.

Oceán

Časopis vychází od roku 2000, v nákladu 15 000, předplatitelů je kolem 2000, počty se nezávisle neověřují. Vydavatel odhaduje čtenost na 20 000 lidí.

Běhej.com

Dvouměsíčník propojený se stejnojmenným webem. No.1 médium pro běžeckou komunitu. Dle vlastních údajů čtenost přes 20 000 lidí, z toho 65% mužů. Náklad a prodaný náklad nám zatím není znám. Výrazně převažují čtenáři z Prahy a středních Čech. Web čte dle údajů vydavatele až 60 000 čtenářů.

Hydro

Od roku 2010 čtvrtletník (předtím 6 čísel ročně). Konkurenční Kanoe-raft-kajak zanikl v roce 2009.  Udávaný náklad 3 000 kusů, z toho předplatitelů 1200. Auditované údaje o nákladu a prodaném nákladu neexistují. Malá remitenda. Distribuce hlavně ve vodáckých obchodech a půjčovnách.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: