HEDVABNASTEZKA.CZ POHORA.CZ AIRWAYS.CZ EXPEDIČNÍ KAMERA KLUB HEDV. STEZKA KLUB CESTOVATELŮ Praha/Brno KARAVANA ESHOP (mapy aj.)

FILMY V ROCE 2012

Chodícím bankomatem ve Vietnamu

na tržišti, Vietnam

„Ve Vietnamu se ti bude líbit,“ říkali jedni. „Vietnam se řítí do řiti,“ tvrdili druzí. Není nad to udělat si vlastní názor. Po měsíčním pobytu mám jasno. Vietnam je krásná země, která se z pohledu baťůžkáře mění neuvěřitelně rychlým tempem. K horšímu!!

Kolorit smlouvání

Smlouvání na arabském a vietnamském trhu se od sebe liší asi tak, jako krádež pomocí elektronického bankovnictví a násilné přepadení. Zatímco v Sýrii nás běžně zvali prodavači na čaj a pokec během kterého nám nenásilně předvedli své zboží a vše probíhalo v příjemné „návštěvní“ atmosféře, vietnamský přístup byl mnohem přímočařejší.

Na trhu, VietnamNa trhu, Vietnam

Rikšisti, VietnamRikšisti, Vietnam

Rikša na odpočinku, VietnamRikša na odpočinku, Vietnam

 

„Utratíš u mě nějaké peníze?“ Degradace na pouhopouhý chodící bankomat ze kterého každý z obchodníků navíc dělá vola mi docela vadila. „Kolik stojí pivo?“

„40 000 dongů.“

„Tolik určitě nestojí, to je moc!“

„Tak 30 000.“

„To je taky moc, to nedám.“

„Tak 20 000?“ V hlase už byl slyšet náznak, že bychom se mohli blížit k reálné ceně. Ta, jak se následně ukázalo, byla 15 000. Polívku na ulici jsem usmlouval na 20 000 dongů, což je v přepočtu zhruba 16 korun. Až když jsem jedl a koukal okolo, tak jsem zaznamenal, jak místní platí 10 000. Nejde o oněch 8 korun (tedy 100%) cenového nárůstu, ale o princip. Ve městech si člověk musel ceny hlídat furt a pořád a smlouvat jen z principu.

Až příliš často se ukázalo, že se nás neustále snaží „natáhnout“. Situace navlas podobná vietnamským tržnicím u nás. Rolexky, bezesporu zaručeně „pravé“, koupíte za dvacet dolarů, stejně tak jako „letecké hodinky Breitling“. Vietnamský výrobek – tričko s našitým logem pumy v skoku dostanete po smlouvání za 4 dolary, zatímco pivo za necelý dolar. Vietnamci sami přiznávají, že dokáží zkopírovat a následně prodat v podstatě cokoli. Pokud vám nevadí, že se „rolexky“ předbíhají o minutu za den, můžete si je dopřát.

Konkurence je drsná

 

Jakmile člověk si člověk připustí kolorit smlouvání k tělu a do duše, najednou má ubytování o nějaký ten dolar levnější (běžná cena za pokoj pro dva je 10 dolarů, postel v hostelu v Hanoji 4 dolary), levněji se nají a udiveně zjistí, že Vietnam je vlastně laciná země.

Venkov ještě turistika a příval dolarů nezkazily, takže tam našinec trochu pookřeje. Hlavně je dobré mít neustále na vědomí, že danou službu nepotřebujete a hlasitě to dávat najevo. "Proč si mám na hodinu pronajmout rikšu, když si můžu historický areál městečka Hue projít pěšky?"

"Protože to je daleko, moc daleko, obvod hradeb je deset kilometrů. Mám velmi levnou cenu. 20 000 dongů. ale můžu jít až na 1 dolar," přesvědčuje mě asi půl hodiny jeden z rikšistů, pro něhož je lov na Topiho zřejmě věcí cti. Já zase vím, že 1 dolar je okolo 21 000 dongů, takže taková výhra platit dolarem to zase není. Občas obchodníci v hodně exponovaných místech (jakým je například Sapa)  uzavřou "turistický kartel, ale povětšinou hrozba odchodem či ke konkurenci zabírá. Jakmile cenu odmítnete přiletí otázka. A kolik dáš? Občas jsem záměrně cenu hrubě podhodnotil, čímž jsem obchodníka mírně urazil. Asi pochopil, že z něj dělám hlupáka. To, že se o přesně totéž pokusil před pár desítkami vteřin on, mu nějak unikalo.

Smlouvání je turistova povinnost

V roce 1998 navštívilo Vietnam 1,5 milionů zahraničních turistů. V roce 2010 nás tam připutovalo 5 milionů. Každý z nich, tedy včetně autora těchto řádků se podílel na tom, že země bohatne, zatímco turista chudne. Nikoho nenavádím, aby tam nejezdil. Bylo by to klasické křesťanské pití vína a kázání vody.  Ale horuji za to, aby každý byl při smlouvání co nejdrsnější. Udělejte si z toho sport. Zkušenostem vietnamských obchodníků nemůžeme konkurovat, ale můžeme ukázat, že bíly automaticky neznamená bohatý a blbý. Oni to Američané zastanou za nás.

Prodej prasat, Vietnam


Topi Pigula absolvoval širokou škálu povolání: od kuchaře na horské boudě až k postu pedagogického pracovníka. Pracoval jako reportér Koktejlu, nyní je šéfredaktorem časopisu Travelfocus a stálým spolupracovníkem cestovatelského portálu HedvabnaStezka.cz. Tradici už mají i jeho fotografické kurzy. V lednu 2012 odstartuje Topi Pigula spolu s Botanickou zahradou Praha v Troji půlroční projekt pro fotoamatéry nazvaná Fotofata.



 

Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1
 +   = 

 


Diskuse

Chodícím bankomatem ve Vietnamu 05. 12. 2011, 00:29:35
 
Jan Po 2 týdnech jsem měl toho smlouvání tak po krk, že jsem zbaběle zdrhnul do Kambodže... A to jsem si myslel, že nic horšího než Čína není. Vietnam..., překrásná země, ale prostě nemám na to hádat se desítky minut o malou láhev vody..., pro mě převelice unavující země.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 05. 12. 2011, 08:04:01
 
Renáta Nejde než souhlasit. Vietnamci jsou v kšeftu géniové. je to jen v nás, zda se necháme zlomit nebo odoláme. Mám 2 podobné zkušenosti. Čím jižněji, tím levněji. Za kávu v Hanoi 25000 a níž nepůjde a v HCHMC 10000 bez problémů. A s koupi vody - Předně, než do Vietnamu nebo kamkoliv jedu, pozjišťuju si ceny u cestovatelů, kteří se vrátili. Jinak se mi vše prodraží. Za vodu ve městě dáte třeba 15000, pak už i 10tis. VD. Ale co se nám stalo: jeli jsme si tam motorkou na mramorové hory a já se rozhodla, že si cestou koupím vodu. Dala jsem babči u cesty 10000, tolik by měla voda stát, nejmíň, dle zušeností. Jen tak jsem stála a balila ji do batohu, babča mi sama vrátila 2000 VD. To jsem si připadala jako v jiném světě. Takže 1,5 l vody by mělo stát 8000,-VD. :-)

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Re:Chodícím bankomatem ve Vietnamu 06. 12. 2011, 13:31:52
 
Honza jo jo, tohle asi nejlepsi forma smlouvani pri nakupu neceho levnejsiho. Proste dat nejakou jen o trosku vetsi bankovku nez by to melo stat a cekat, kolik ti vrati. V tehle situaci jsi to totiz ty, ktery jakoby vi, kolik to stoji. Jakmile se zeptas, kolik to stoji, prodavajici vi, ze ty nevis a muze ti rict cenu vetsi nez cenu obvyklou...mam s timtou placenim jen ty nejlespi zkusenosti, Topi, i z Vietnamu:)

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 05. 12. 2011, 09:52:30
 
Topi Klasika, pivo (běžná cena) 15 000, ale smlouvat jsem jednou začínal na 40 000. A když jsem se naštval a na otázku "kolik náš" cenu schválně brutálně PODCENIL, tak se prodejce cítil uražený. ale že v obráceném gardu to před minutou zkoušel na mě, to mu nějak nedošlo. Pár zemí jsem projel, ale tohle je zatím země, která mě "otrávila" nejvíc. Zlatí Peršané v Íránu!!!

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Re:Chodícím bankomatem ve Vietnamu 05. 12. 2011, 12:33:49
 
Jenda Topíku, projel jsem toho jistě míň než ty, navíc ve Vietnamu jsem nebyl. Ale teď jse mse vrátil z Etiopie a jsem z ní otráven tak, jak ještě nikdy. Pravda, člověku se jezdí jinak v 28 letech a jinak po 40, nicméně jít po ulici a slyšet každých 5 vteřin: "You, give me money !" je fakt síla. To v Indii mě před vyslovením žádosti (= žebráním) aspoň pozdravili a oslovili titulem: "Hallo Mistr....".

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 05. 12. 2011, 10:26:37
 
Jiří Zajíc Po přečtení článku a komentářů, se nemohu ubránit několika málo připomínkám.
1) být co možná nejdrsnější... no nevím kam s tím většina lidí dojde.
2)pochopitelně je na jihu káva levnější, protože se tam pěstuje. Navíc na severu se takřka nepije.
3)vodu kupují na některých místech i Vietnamci za 15t VND. Na tom není nic divného. Musíte nakupovat v Evropě, tam stojí všechno a všude stejně...
4)ono za měsíc povětšinou na turistických místech, se země dost těžko objektivně hodnotí.
5) to že roste zájem turistů o tuto zemi, možná o něčem svědčí.
6)Ono je to vlastně jedno, ať si každý udělá svůj obrázek sám...
Sám jsem projel po světě hezkých pár zemí, a paradoxně právě ve Vietnamu jsem se usadil... Jiří Zajíc

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Re:Chodícím bankomatem ve Vietnamu 05. 12. 2011, 11:04:03
 
Topi Jiří, dovolím si s Vámi nesouhlasit.
- není cílem být nejdrsnější (to by padlo mnoho vulgarit, decentně rasistických narážek atd) tohle je server pro cestovatele a je dobré je upozornit na zemi, která se mění... a z mého pohledu baťůžkáře k horšímu
- to že jste se tam usadil znamená, že jste se tam zamiloval. Asi za to nemůže země, ale ženská. Kdybyste se zamiloval v Polsku, budete chválit Polsko.
- Právě rostoucí zájem je onou třecí hranou - Vietnamci se jej snaží využít a někdy až moc
- to že roste zájem je mimo jiné dobrou prací PR agentur
- před svou cestou na Vietnam jsem Vás kontaktoval přes Facebook s prosbou o pár rad - zůstaly nevyslyšeny
- nemůžete hanět zemi, kde v turistice podnikáte
- Na severu se káva takřka nepije? Safra - já jsem silný kafař a neměl jsem pocit nedostatku!
- Máte pravdu, že za měsíc se nedá země objektivně zhodnotit. Jenže málokdo si může dovolit delší, než měsíční cestu. Proto hodnotíme NAŠE OSOBNÍ zkušenosti.

Věřím, že Vietnam je země netušených možností, ale hořký pocit chodícího bankomatu mě příště asi nasměruje někam jinam.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Re:Chodícím bankomatem ve Vietnamu 10. 12. 2011, 20:31:51
 
ABC Panu Zajíci je bohužel potřeba věřit každé třetí slovo. Velmi často si protiřečí a co řekl včera, dnes řekne když ne pravý opak, tak aspoň dosti odlišnou verzi. Případně, když se zeptáte na onu věc přímo Vietnamce, dozvíte se zcela jinou informaci.

Jinak nutno říci, že Vietnam mne jednoznačně velmi, velmi zklamal LIDSKY, viz všechny ty příspěvky výše i níže. A ať si pan Zajíc myslí či píše na svém webu cokoliv, bohužel, již je on sám také značně "poznamenán" onou vietnamsko-kapitalistickou realitou. Myslím tím jeho přístup ke klientům a také jeho cenové kalkulace.

Ale na závěr se sluší napsat trochu toho pozitiva. Vietnam je rozhodně nádherná země, příroda úžasná, jídlo vynikajicí. Určitě stojí za to se tam podívat, jen je tam třeba býti více ve střehu a také si dobře vybrat/nevybrat místního průvodce.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Re:Chodícím bankomatem ve Vietnamu 06. 12. 2011, 07:31:42
 
Renáta Jirko, sice máš pravdu,a le jinak to vnímáš, když tam žiješ a jinak, když jen cestuješ, poznáváš. Vietnam má i svá pozitiva. Bez urážky, je to země pro "blbé", pardon, za ten výraz. Myslím to v dobrém, čili pro začínající cestovatele nebo pro ty, co jako já, moc neumí anglicky. Měla jsem strach, ale vše jsem zvládla. Ten jejich systém cestovek, zařídit vše, co je třeba, co jde i nejde - to má také své kouzlo. Jsou úsměvaví, pohodoví, celkem jim i závidím. Ale je fakt, že když si člověk chce vychutnat, co se mu líbí, a za ním se táhne "tinťom" a pořád mu toho kecá, to není moc pozitivní.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 05. 12. 2011, 12:57:50
 
Martin Před měsícem jsem přijel z V a líp bych to nenapsal. Smlouvejte a nedejte se, Vietnamec, narozdíl od sousedů, neví kdy přestat a kam až jít. Pé es: Někomu skutečně stačí měsíc na pochopení spousty věcí, pokud má tedy otevřené oči, někomu nestačí ani rok.. :o)

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
...a este k tomu nedodrzia dohodnute podmienky 05. 12. 2011, 16:13:34
 
Palo Suhlasim. Trosku ta v Azii osmeknu vsade. A podla mna je to tak v poriadku, pokial to ma nejake ferove hranice a pokial ta potom nechaju na pokoji. Dolezite je, aby ani jedna strana nemala pocit, ze je za uplneho debila. Sme bohatsi nez oni a musia sa viac snazit, aby sa najedli. Ale Vietnamci jednoducho nevedia, kedy prestat. Priklad: uz pol hodinu ta na prechadzke prenasleduje huf predavaciek cohokolvek a nehodlaju prestat obtazovat. Kluckujes, snazis sa im ujst, Kricia ti do ucha, pichaju ta prstom do chrbta. Trva dlhy cas, kym vycerpas vsetky slusne formy odmietnutia, ale pomaly zacinas citit, ze dalsia tvoja reakcia by bolo nasilie. Tak si nieco od jednej z nich kupis a dufas, ze si tym vykupis aj svaty klud. Vidia to ostatne a zacnu kricat este viac! Strkaju ti pod nos presne tu istu zbytocnost, co si si kupil a vrieskaju, ze si mas kupit dalsiu AJ OD NICH! A tak to peklo pokracuje celu dobu.

A vrchol nezdvorilosti a neucty Vietnamcov voci cudzincom je, ze po tom, co ta okradnu, nakoniec ani nedodrzia, na com ste sa dohodli. Akonahle zaplatis, uz ich ako ludska bytost viac nezaujimas. Vysadia ta uprostred noci z linkoveho autobusu v inej dedine, nez kam mas zaplateny listok, lebo su tam dohodnuti s tamojsim majitelom hotela. Inokedy zase z cirej zlomyslenosti, lebo sofer ma dojem, ze ta na cestovnom nenatiahol dostatocne (vidis, kolko platili miestni pred tebou a tak si nebol ochotny preplatit pevne stovenu cenu listu 3-nasobne, ale len o par desiatok %, ale to mu nestacilo).. proste vam povedia, ze uz ste v XY a skutocnosti ste v ... V kancelarii dopravnej spolocnosto, kde si tie listky kupaval nic nevyrelkamujes. Z vyletu na hadiu farmu je psycho-turne po obchodoch, kde po ceste prejdes okolo 1 malej klietky s hadom a pol dna ta masiruju kvoli nakupu oblecenia a medu. Uprostred vyletu motorkou od teba sofer chce dalsie peniaze, lebo ta tam inak necha, pripadne neodvezie, kam si chcel. Z polievky za 1/2 dolara je po zjedeni polievka za 3 dolare. A to kazdy den, furt a dokola. Clovek si tam neoddychne. Podobne veci na nas skusali aj v inych krajinach, ale nikdy nie tak casto, koncentrovane, bezostysne a bez stopy zaujmu o nieco ine, nez moje peniaze. V JV Azii su ludia zdvorili a usmievaju sa na Vas, ale takto sa Vietnamec pred vami "neponizi". Naval prachy a dalsi prosim!

Ani ja V. neodporucml ludom, ktorych poznam. Ked som si pred cestou do V. cital negativne reakcie v diskusiach, ktorych je skutocne viac, nez u inych krajin, hovoril som si: "pche, nejaki slabosi, co nepoznaju realitu JV Azie, ja to zvladnem v pohode!" Ale po 14 dnoch neustaleho obtazovania a "trikov" zo strany obyvatelov krajiny V. sme mali vsetkeho plne zuby. Ked na nas dolahlo pomyslenie, ze nas este dalsich 14 dni s Vietnamcami caka, zamkli sme sa na cele popoludnie na hotelovej izbe a ozrali sme sa z cisteho zufalstva. Nastastie, smerom na juh sa to trosku zlepsuje a fyzicke aj psychicke obtazovanie turistu uz nie ja tak brutalne. Najlepsi je uplny juh a ostrov Phu Quoc, ktore obyvaju Kmeri.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 1 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 05. 12. 2011, 19:15:44
 
katka Z vlastní nedávné zkušenosti vím, že je tohle všechno co píšete bohužel pravda. A že je to fakt škoda, protože Vietnam je krásná země, která má co nabídnout. Ale ti Vietnamci jsou prostě příšerný!!

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 06. 12. 2011, 11:01:13
 
Svengali Hm, tak tato diskuse mě celkem překvapuje. Já vím, že je to jen čistě osobní zkušenost nebo pocit, ale mně připadali být Vietnamci docela v pohodě; takový standard JV Asie - na horší "šejdíře" jsme narazili např. v Indii. A pokud se nestane nic vážného, tak je po cestě aspoň na co vzpomínat; na místě je to samozřejmě děsná otrava, ale doma jsou z různých triků místních najednou docela úsměvné historky.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 06. 12. 2011, 13:24:15
 
Honza Nerekl bych, ze ve smlouvani Vietnam nejak vybocuje ze standardu JV Asie, kterou jsem taktez projel. Takhle to tam proste chodi a je potreba to i akceptovat nebo tam nejezdit. Podobnych komentaru o Vietnamu jsou cestovatelske weby plne, takze me udivuje Vase prekvapeni ex post. Nicmene konkurence ve vsem je tam velika, takze vzdy lze jit o kseft dal. Alespon s Vietnamci mam zkusenost, ze pokud se na necem uz dohodnete, to plati a dohoda se dodrzi. Nejsou to zadni krivaci, kteri by Vas okradli.
Clanek je zklamanim, cekal jsem, ze se od Vas dozvim nejake historky a jine zajimavosti z Vaseho Vietnamu a ne jen to, jak se ve Vietnamu tvrde smlouva. Doufam, ze jde jen o okamzite po-prijezdove dojmy a s odstupem casu se Vas nahled na Vietnam a Vietnamce zmeni k pozitivnimu.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Re:Chodícím bankomatem ve Vietnamu 06. 12. 2011, 13:42:54
 
Martin Dovolím si komentář a částečný nesouhlas. Troufám si říct, že právě naopak Vietnam tímto vybočuje za standartu JV Asie. Alespoň tedy z toho standardu, který mohu osobně posoudit, čili v porovnání s Thajskem, Kambodžou, Laosem, Barmou. Mohu teď už s cca měsíčním odstupem a nadhledem říct, pokud jde o smlouvání a snahu "bledou tvář sedřít z kůže za každou cenu", říct, že to jsou právě Vietnamci, kteří nerespektují onu nepsanou výši marže (pro sousední státy plus mínus autobus danou) a jsou schopni požadovat nesmysl. Na rozdíl od Kambodži, Laosu...to je prostě realita. Ale - určitě to neznamená, že Vietnam je zavrženíhodná destinace a všichni Vietnamci jsou uličníci. Rozhodně se tam rád vrátím (způsob obchodování a smlouvání pro mne není v žádném případě kritériem pro návštěvu té které země), ovšem s vědomím vlastního - půjčím si výraz - drsnějšího způsobu smlouvání, tak jak psal topi.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Re:Chodícím bankomatem ve Vietnamu 06. 12. 2011, 15:30:01
 
Topi Historek by bylo dost, ale chtěl jsem se zaměřit na jedno téma. Samozřejmně si člověk užil, ostatně jako na každé cestě. Jen namátkou: už se mi dlouhom nestalo, že by se mi na ulici nabídla šlapka, extrémně zvědavý jsem byl na durian a sledování "rudimentů kapitalismu" (např. autobus jedoucí do Hochiminova města měl na sobě napsán o Saigon) mělo leccos do sebe. Hodila se ruština a to, že jsem z "komunistického Československa" mi taky "udělalo známost.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 07. 12. 2011, 10:43:19
 
Honza V Jihovýchodní Asii platí jedno základní pravidlo SAME SAME BUT DIFFERENT !!! V klidu a s úsměvem tady platí a kdo ten klid nemá nebo ho ztratí tak je pak rozčarován.

Jezdím sem už od roku 2003 a vím že není jednoduché pokaždé zachovat tvář. Stojí to tady za to !!!

Honza
www.CestyAsie.cz

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 01. 01. 2012, 23:18:51
 
xls Asi už trochu opožděný příspěvek. Když jsem do Vietnamu přijel, dělalo to na mě dojem, že tam orientální exotiku a přístup ten jejich socialismus naprosto zničil. Jak mám všechny okolní země rád a často tam jezdím, tak jsem z Vietnamu za 3 dny zbaběle utekl do Kambodži, která je naopak z mých nejoblíbenějších.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek
Chodícím bankomatem ve Vietnamu 04. 01. 2012, 04:58:50
 
Martin 2 Tento clanek je naprosto presny, je neskutecne unavne se hadat o kazdou pitomou lahev vody [prodavac se bude hadat i kdyz je mu jasne ze skutecnou cenu znate a ocividne mu vic nedate], misku ryze, jizdenky na autobus a navic po kazdych 50 metrech poslouchat otazku motorbike sir? [i kdyz dotycny ridic videl ze jste pred pul minutou odmitl 5 jinych]. Jizni vysocinu jsem dokonce musel vynechat protoze ridic chtel za 200km trasu 450 000 dongu pod ktere proste nesel, zkousel jsem listek koupit i v turisticke kancelari kde mi do oci rekli ze pro Vjetnamce je to za 150 000 ale me pod 450 nikdo nevzeme. Vjetnam opravdu krasna zeme, ale lide jsou nejvetsi podvodnici jake jsem kdy poznal kteri o vas maji zajem jedine kdyz se vam snazi neco prodat.

Odpovědět To se mi líbí (Tohle se líbí 0 cestovatelům) Nahlásit nevhodný příspěvek

Sem vložte diskusní příspěvek.




 
 +   = 
 

RSS této diskuze