USA

Spani v aute v kempu?

Ondra

Ahoj vsichni,

Za par dni letime na zapad USA a chtel bych se zeptat – da se v kempech spat v aute? Stan nemame, nechce se nam s nim tahat 🙂 Ptam se predevsim kvuli Yellowstone…

Diky!

Zkušenosti čtenářů

Libor

Proč by se to nemohlo? Spí se tam běžně v obytných autech. Nechápu ale, že jste líní táhnout třeba i malý jednoduchý stan, který postavíte za pár minut a stojí pár stovek. V autě se moc dobře nevyspíte. Možná při dešti bych ho nestavěl a ve 2 lidech přespal někdy v autě.
Zrovna v některých východních oblastech Yellowstonu a východně od něj se ale spaní v autě může vyplatit z bezpečnostních důvodů kvůli medvědům grizzly. Občas v některé oblasti dočasně zakážou spaní ve stanu po útoku medvěda:
http://www.nbcnews.com/id/43511151/ns/travel-active_travel/t/tent-camping-banned-sites-near-yellowstone/#.U-s7hq5CBHE
Před 5 lety to bylo zase východně od jezera.

Stan i ostatní kempovací výbavu pořídíte v USA mnohem levněji než v ČR, takže se s ním tahat letadle opravdu nevyplatí.

pdmlynek

No, sice souhlasím že by pro mnoha lidí by to bylo lepší si půjčit nebo koupit stan a kempovat, ale chápu že pro některé cestovatele to je lepší přespávat v autě. Nepotřebuješ tahat stan, nemusíš nic rozbalovat, atd. Jen bych chtěl doporučit si vypůjčit od Dollar nebo Alamo nebo jiné autopůjčovny Dodge Caravan (nebo Chrysler Town&Country) minivan. Jsou dělané tak, když se složí druhá a třetí řada, tak prostor je o pár milimetrů větší než 8 foot x 4 foot (244 x 122 cm) překližky a jiný stavební material. Můžete si klidně spát pohodlně; ono spaní na sedačkách je OK na půl hodinu, ale né na celou noc.

Jinak, nejsem si jistý kam všude pojedete, ale jestliže pojedete do Yellowstone, tak si vemte sebou spacáky. Byli jsme tam letos v červenci, a I když přes den je třeba 30 C, tak přes noc to spadlo pod 10 C.

Libor

Párkrát jsem v autě přespal na sklopené přední sedačce. Snažil jsem se zaparkovat přední kola výše, abych byl ve více vodorovné poloze. Docela jsem se i vyspal, ale víc nocí za sebou bych to dělat nechtěl. Spíše to bylo někde na parkovišti, kdy jsem večer za deště přijel a ráno pospíchal dále. Minivan si Ondra určitě půjčovat nechce. Práce je s upevněním překližky víc než se stavbou stanu na pár nocí (měl jsem ji v teréňáku v Austrálii) a cenově je minivan o dost výše.

Ohledně kempů v Yellowstonu je spíš problém, že by se v srpnu měly rezervovat (těch 5, kde to lze) a v těch 7 „first come, first serve“ si místo zabrat dopoledne. Nevím ale, jak se zabírá místo, pokud tam člověk nepostaví stan. Nepamatuju si, jak to probíhá.
http://www.yellowstoneparknet.com/park_campgrounds/

Libor:

Žádnou překližku nepotřebuješ, zadní sedadla se složí úplně naplocho, takže jenom položíš karimatku a spíš. Pokud pojedete ve dvou, necháš zadek složený celou cestu. Máme Nissan Pathfinder a spíme v něm pohodlně i týden – sprchy jsou v kempech i na spoustě benzínových stanic.

Libor

U mého staršího teréňáku to na plocho složit nešlo, navíc vznikl výhodný úložný prostor pod ní. Z úložného prostoru musíš navíc vždy přenést všechny věci na přední sedadla. Oni na jiném vláknu píšou, že chtějí auto třídy economy nebo co nejlevnější. Jedou jen na 8 dní a ještě to budou vracet jinde.

Libor:

Nojo, kdyz nekdo chce cestovat za pul darma, nemuze cekat kdovijaky komfort. Tak si holt budou dalsi dva mesice masirovat zada.

Veci se na predni sedadla a na zem pred ne vejdou v pohode. Krome spacaku a karimatek mame uz jen tasku s oblecenim, prenosnou lednici, varic a krabici s nadobim a trvanlivym jidlem. Bouchacku mame pod hlavama.

Kdyz toho planujeme brat vic, vezmeme maly stan, ktery pouzivame jako dalsi ulozny prostor (jidlo samozrejme vzdycky skladujeme v aute). Na delsi pobyty bereme taky plachtu, kterou natahneme nad auto kvuli stinu a desti. Pod plachtu se na strechu auta taky dost kramu vejde (motorov8 pila atd.).

Leoš

[email protected] ONDRA stan nemáme – to si ani nepořizujte; zcela zbytečné

pdmlynek

Ohledně té překližky: psal jsem že se do rozloženého auta vejde 244 cm × 122 cm překližka jen proto, aby jste věděli kolik místa tam budete mít. Lidi co si pracují přes víkendy kolem baráku, tak si občas skočí do obchodu pro stavební materiál (desky jako dřevotříska, překližka, sádrokartonová deska, atd.), se tam vede; člověk si tak nemusí půjčovat (či kupovat) náklaďák.

Nevím jak jiní, ale Dodge Caravan je docela pohodlný minivan, který si můžete vypůjčit levněji než většina SUV. A mě se zdá 10-13 L/100km přijatelné. Malinké autíčka s 2 Litrovým čtyřvácem jsou dobré na dojíždění do práce, ale na ježdění po Západu USA mi to připadá dosti nerozumné.

Libor
pdmlynek:

To říkáš malinké autíčko třeba 4,65 m dlouhé Toyotě Corolle? Její 1,8 l motor se 132 HP na západ USA bohatě stačí. Focus má s 2-litrem dokonce 160 HP. Pro 4 lidi s hodně zavazadly asi nebude dostatečně velký kufr a pak může být Dodge Caravan vhodnou alternativou (pro méně než 4 lidi, kteří v něm nechtějí přespávat, je ale zbytečně velký). Kvůli výkonu větší auto rozhodně není třeba. Maximálka Toyoty je 130 mph oproti 113 (s omezovačem) u Dodge, ale to je úplně jedno, protože Američani stejně nepřekračují těch obvykle max. 75 mph o víc než 10. Větší zrychlení také nepotřebují, protože předjíždí v poklidu jen na přehledných úsecích, pokud není v dohledu jiné auto (na rozdíl od Evropanů, kteří při předjíždění vyšší akceleraci často potřebují).

Prudkých kopců tam moc není a ten úsek přes NP Rocky Mountains do 3700 m n.m. jsem se zastávkami přejel nakonec i s přehřívajícím se Chevroletem. Grossglocknerskou vysokohorskou silnici jsme kdysi přejeli snadno i s plně obsazenou Ladou 1,3 l a nedávno třeba Češi a Poláci přejeli v Peru sedlo asi 4800 m n.m. (z asi 200 m n.m.) s trabanty s 0,6 l motorem a s Maluchem 0,6 nebo 0,7 l, takže řeči o tom, že 2-litrové auto není dost dobré, jen svědčí o rozmazlenosti Američanů, kteří by se v jiném než obrovském autě necítili jako dostatečně velcí borci.

pdmlynek
pdmlynek:

Ano, Libore, toto je přesně o čem píšu. Jezdit kempovat po USA v titěrné Corolle mi připadá dosti divné. Proč to dělat? Proč být nahňácaný v malém autě? Není to lepší a pohodlnější si pořídit normální SUV (nebo RV), či minivan?

Libor
pdmlynek:

Většina Evropanů považuje auto dlouhé 4,65 m jako velké (označit za titěrné auto o 8 cm delší než předchozí modely Octavií je z našeho pohledu směšné). Třeba 4,8 m dlouhou Škodu Superb považuje většina za zbytečně velkou, mj. i kvůli obtížnějšímu parkování a pro Čechy je většinou moc drahá. Půjčení většího auta je pro většinu Čechů taky zbytečně drahé. Místa je na sedadlech pro 4 lidi dost a pokud je třeba větší zavazadlový prostor, v Evropě se to řeší kombíky, které jsou velmi populární. Na to Američani ještě nepřišli jednak proto, že jsou konzervativní, a jednak proto, že mají levný benzín. Osobně bych RV řídit nechtěl. Taky ne vždy cestuje 4 a více lidí. Ti, co se ptali, jsou jen 2. Taky by bylo dobré, kdyby se Američani zamysleli nad tím, jak moc plýtvají ropou kvůli své pohodlnosti.

Libor:

Vychodoevropsky jeliman chce aby se Americane zamysleli…

Libor

To já vím, že se jen tak nezamyslí. Spousta z nich (zvlášť ti burani v obrovských pick-upech) ani neví, co to je.

Libor:

Na rozdil od tebe Einsteine…

katerina

da se spat v aute …ale platite stale za kempovaci misto….spolehat se na to ze vas nevyhmatnou kdyz dojedete v noci se nevyplaci…rano jezdi rangeri a vse kontroluji …cena kempovani je 25 dolaru kde neni sprcha a 35 dolaru za noc kde uz jsou hodne dobre kempy..restaurace…sprchy a tak….delam pruvodce parkama..ziju v la …mam veci na kempovani kdyby jste jeli kolem la ale museli byste vratit to je samozrejme [email protected]

Libor

Prodám America The Beautiful The National Parks and Federal Recreational Lands Pass. Zakoupený 15. dubna 2013 platný do 04/2014. Původní cena 80 USD. Dodám včetně originálního dokladu o koupi. Cena nyní 900 Kč. S posláním kamkoliv poštou na dobírku.
Umožňuje vstup do národních parků, rekreačních oblastí a monumentů pro 1 auto.
Nidky nikdo nekontroloval jméno, dá se po použití zase prodat 🙂

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: