Severní Evropa

Vlakem po Skandinávii,Holandsku a Británii

ProRail

http://www.seat61.com/Finland.htm#.U6dkq2uKDIU
http://www.seat61.com/Norway.htm#.U6dkv2uKDIU
http://www.seat61.com/Sweden.htm#.U6dk22uKDIU
http://www.seat61.com/Denmark.htm#.U6dk8muKDIU
http://www.seat61.com/Netherlands.htm#.U6dlCmuKDIU
http://www.seat61.com/UK-train-travel.htm#.U6dlJWuKDIU

Zkušenosti čtenářů

Jirka

Nemá někdo čerstvou zkušenost z cestováním po Švédsku s jízdenkou Interrail?Samozřejmě se dá vyčíst,že do některých vlaků třídy IC a X2000 jsou nutné místenky za cca 70,-SEK,ale zajímalo by mne,jak to funguje v reálu.Na některých cestovatelských bloggách jsem četl dost deprimující zkušenosti z plně automatizovaným systémem jízdenek a třeba nemožností nastoupit vůbec do vlaku bez jízdenky z místenkou v konkrétní den i u obyčejných osobáků.Také by mne zajímalo zda plně platí Interail i na soukromé železnici Inlandsbana v severním Švédsku,nebo se tam musí něco doplácet.Děkuji za jakékoliv informace.Jirka

Andrej
Jirka:

Bohužel od příštího roku dojde zřejmě ke zrušení nočních spojů do Amsterdamu a Kodaně,což je škoda.Člověk tam v pohodě přes noc dojel za 29 euro.
http://www.zelpage.cz/zpravy/9286

Martin
Andrej:

Jo,taky jsem to četl a docela mne DB naštvali,já ty noční spoje z Prahy do Amsterdamu a Kodaně docela dost využíval za ty 3 roky co to pohodově fungovalo,navíc s předstihem zpáteční jízdenka s lůžkem a malou snídaní za 140 eur,člověk se krásně vyspal,ve vagónu byla dokonce i sprcha.Přitom měli poměrně vždycky plno,hlavně do Amstru.Od novýho roku aby člověk zase přestupoval a navíc to určitě už tak cenově výhodné nebude.Jó i ti němci se svojí dokonalostí a vyspělostí asi neumějí do pěti počítat a raději zase cestujícím znepříjemní a zdraží cestování po kolejích,chjo !!!!

Jarda
Martin:

Pro Martina : je rozjetá určitá kampaň včetně petic na podporu znovuobnovení nočních spojů CityNightLine hlavně co se týče spojů do Amsterdamu a Kodaně. Stále se to projednává na úrovni EU a její dopravní politiky- brzdou jsou stále ovšem DB a argumentují prý ekonomickou nerentabilitou. Já sám jaem též často používal tyto noční vlaky do Amsterdamu, Kodaně i Basileje a nemělo to chybu, dobré ceny, dobrý servis, krásné a pohodové vyspání a většinou bylo opravdu plno a to i mimo sezónu, takže názory DB moc nechápu (hlavně že díky Frau Merkel musí zdarma převážet tisíce běženců)
Tady je odkaz na ty aktivity:

https://action.foeeurope.org/validate/0000006809-67584641221

http://www.jordensvanner.se/

Inlandsbanan
Petr

Zajímavé postřehy a zkušenosti o vlakové dopravě ve Skandinávii, hlavně Švédsko a Norsko jsou na tomto blogu :
http://www.rightplacerighttime.cz/journal/levne-cestovani-skandinavii-1.html

Opravdu pohodové vlakové cestování přes noc mezi Londýnem a Skotskem je skrze Caledonian Sleeper, více na http://www.sleeper.scot

Petr

historické železnice na ostrově Man
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002615-Isle-of-Man-1/

Petr
Petr

nový jízdní řád švédských železnic SJ :
http://www.sj.se/sv/trafikinfo/tidtabeller.html

Petr

nový jízdní řád nizozemských železnic NS :
http://www.ns.nl/reisinformatie/download-dienstregeling

Petr

nový jízdní řád norských železnic NSB :
https://www.nsb.no/rutetider/rutetabell

Jízdní řády finských železnic VR :
https://www.vr.fi/cs/vr/sv/kaukoliikenne_sv

Výhodné a pohodlné noční a denní spojení mezi Londýnem a Amsterdamem s trajektem přes moře :
http://www.stenaline.co.uk/ferry-to-holland/rail-and-sail

Jízdní řád letního provozu legendární vnitrozemské dráhy Inlandsbanan :
http://inlandsbanan.se/res/tidtabeller

Zajímavá malá úzkokolejka u Stockholmu :
http://www.oslj.nu/#tider

Nový jízdní řád norských železnic NSB :
nsb.no/rutetider/rutetabell

Bjorn

Jízdní řád švédských železnic SJ :
https://tagtidtabeller.resrobot.se/

Jak se dají rezervovat místenky na švédské vlaky?

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: