http://www.seat61.com/Japan.htm#.U6dhwmuKDIU
http://www.seat61.com/SouthKorea.htm#.U6dh4muKDIU
Vlak v Jižní Koreji u Taebaek
Cesta nočním expresem z Tokia do Sappora
vlak na japonském ostrově Hokkaido.https://www.youtube.com/watch?v=kR3OcqM6YsA
Ty noční spoje přestože tak skvělé a pohodlné se koukám ruší všude ve světě a to je škoda, člověku za chvíli nezbude než jako ovce bez výběru lítat po planetě v nízkonáklaďácích či se šourat v kolonách v plechových kárách
Nové spojení Šinkansenem v roce 2016 Tokio-Hakodate :
Tokyo-Hokkaido Shinkansen fees to be cheaper than airfares
JIJI
Oct 13, 2015
Article history
Online: Oct 13, 2015
Print: Oct 13, 2015
Last Modified: Oct 13, 2015
SAPPORO – Hokkaido Railway Co. said Tuesday that a reserved-seat ticket for Shinkansen bullet train service between Tokyo and Shin-Hakodate-Hokuto Station in Hokkaido will cost Y22,690 per adult, which is cheaper than current fares for flights linking the capital and Hakodate.
The company, better known as JR Hokkaido, the same day filed for transport ministry approval for fares for its Hokkaido Shinkansen Line, scheduled to open on March 26, 2016, between Shin-Aomori Station and Shin-Hakodate-Hokuto, which is located in the city of Hokuto, next to Hakodate.
Shin-Aomori, in Aomori Prefecture, is the northern terminal of East Japan Railway Co.’s existing Tohoku Shinkansen Line, which links it with Tokyo Station. The Tohoku and Hokkaido Shinkansen Lines will be directly connected, allowing passengers to travel between Tokyo and Shin-Hakodate-Hokuto without changing trains.
The fare level for the section between Tokyo and Shin-Hakodate-Hokuto is for the medium-demand period.
A ticket for travel between Shin-Aomori and Shin-Hakodate-Hokuto has been set at Y7,260.
AirDo, a regional carrier in Hokkaido, currently sets its airfare for a flight between Tokyo International Airport at Haneda and Hakodate Airport in the city of Hakodate at Y27,390 for the medium-demand period.
The ticket price for the same route stands at Y35,490 at Japan Airlines and All Nippon Airways.
Meanwhile, travel between Tokyo and Shin-Hakodate-Hokuto on the Tohoku and Hokkaido Shinkansen Lines will take a little more than four hours, compared with one hour and 20 minutes for the Haneda-Hakodate flight.
A JR Hokkaido official said the company set the Hokkaido Shinkansen fares “at levels that can give users a sense of affordability, by taking into account various factors including operational costs, the revenue-spending balance and competition with airlines.”
You can reach Japan from London without flying in just two weeks, by Trans-Siberian Railway. First, travel from London to Moscow, see the London to Russia page (48 hours). You then have a choice. Option 1, take the Rossiya which runs every second day from Moscow to Vladivostok in 7 days. The 1993-built ferry Eastern Dream operates once a week all year round from Vladivostok to Sakaiminato in Japan, taking 36 hours. Option 2 is to travel from Moscow to Beijing on one of two weekly Trans-Siberian trains, taking 6 days. From Beijing, take an overnight train to Shanghai, then there are two weekly ships to either Osaka or Kobe in Japan. Going via Vladivostok is easier to organise as you need fewer visas, but going via Beijing is the more varied and interesting option.
Jezdí ta loď i mezi Nachodka-Niigata ?? v 90.letech to byl rychlý a levný spoj za cenu okolo 80 USD a v Niigatě se dal vyřídit JRPass a frčet rovnou šinkansenem po celém Japonsku. Ten přístav Sakaiminato je díra a dost z ruky
To už je minulost. Nachodka je dnes jen obyčejný rybářský přístav a velké lodě-trajekty vyplouvají z Vladivostoku např.DBSferry a to právě přes Jižní Koreu (Donghae)do Japonska (Sakaiminato) 200/250 USD jedna cesta. to Sakaiminato taková díra zas není, je tam JRPass office na centrálním nádraží a vlaky frčí každou chvíli (Hakubi Line) směr Okajama, kde je už hlavní šinkansenová trať.
Zimní plavební řád trajektu DBSFerry :
http://www.dbsferry.co.kr/eng/02_ticket/ticket03.asp
Z Donghae do Seoulu je to vlakem po Yeongdong Line (www.korail.com)
Ze Sakaiminato je to vlakem po Sakai-Yonago Line do Okajamy a pak nasednout na šinkansen.
http://time.jr-odekake.net/cgi-bin/mydia_ml.cgi
Zdravím, plánuji cestu Jižní Korea-Japonsko v květnu a mám dotaz, jestli někdo poslední dobou využil speciální jízdenku tzv.common ferry+train ticket mezi Koreou a Japonskem, která má mít 30% slevu na jízdné v korejských a japonských vlacích společně se slevou 30% na ferry mezi Pusan a Hakata. Nemohu to nějak pořád ne netu najít, alespoň ne v angličtině. Děkuji za případnou radu.
Co je lepší varianta při pozemní cestě do Jižní Koreje a Japonska ??
1.Transsibem do Vladivostoku a pak s DBSferry do Donghae či Sakaiminato
2.Transmongol do Tiencinu a pak lodí do Inčchonu a přes Busan do Hakaty
Nové typy rychlovlaků KTX v Jižní Koreji :
http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/ktx-high-speed-trains-for-the-next-decade.html
Máte někdo čerstvé osobní zkušenosti s online nakupováním lístků na trajekty mezi Busanem a Hakatou ?? společnosti Camellia,Miraejet,JRBeetle,Koreaferry atd. nebo i případně s nabídkou Korail+JR ZPÁTEČNÍ JÍZDNÉ TRAJEKT+VLAKOVÁ JÍZDENKA směr Tokio nebo Soul ??
Loni jsem procestoval Japonsko křížem krážem šinkansenem (samozřejmě v rámci možností). JR Rail Pass je super. Jen ve zlatém týdnu může být trochu problém s naplněností vlaků (ale vždy jsem se vešel). Podmořský tunel na Hokkaidó byl zážitek a díky němu jsem stihnul ještě sakury v Hakodate. Kdo si chce přečíst, může na https://michal-na-cestach.blogspot.cz/2016/07/japonsko-aneb-9-dni-rychlovlaku.html
V Jižní Koreji spustili provoz nových rychlovlaků soukromé společnosti Supreme Railways na hlavních tratích (Seoul-Busan,Seoul-Daegu atd.) mají i nějaké stránky avšak snad jen v korejštině : srail.co.kr
http://www.hyperdia.com
Rychlovlak KTX v Jižní Koreji
http://www.youtube.com/watch?v=-sZsOVxPh1I