Íránské vízum jaro 2012
28. 03. 2012, 23:06:41
Jirka
Ahoj lidi, chci se s vámi podělit o své zkušenosti se získáním víza.
Kontaktoval jsem zde populární íránskou cestovku Touran Zamin, poslal údaje z pasu a teprve pak zjistil, že pěkně zvedli ceny, na 50 Euro. Tak jsem to zrušil a našel si jinou - za 30 dolarů a co je nejlepší, chtějí platit až POTOM. Co se ovšem nestalo, Touran Zamin po mém odmítnutí napsali, že už mé referenční číslo dostali - po 2 dnech - a co mají dělat. Považoval jsem to za bluf a vydírání a nereagoval. Po lehké urgenci mnou zvolená cestovka http://www.uppersia.com/ (Reza Poorhoseini ze Shirazu)konečně číslo dodala, zašel jsem na ambasádu a považte: tam měli OBĚ čísla. A prý problém, jestli jedno můžu zrušit atd. Nakonec problém nebyl, sympa klučina co tam dělá (napůl Čech) zatlačil a dostal jsem vízum týž den. Letím přes Moskvu v úterý, tak jsem zvědav.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
30. 03. 2012, 12:18:26
Martina
Ahoj,
moc prosím o radu, jak postupovat při platbě přes Auctionchex (víza přes Touran Zamin Tour). Na první stránku uvádíte jméno své a svou e-mailovou adresu (tedy musíte se zaregistrovat) nebo rovnou jejich adresu? Konkrétně mi hlava nebere toto:
"Enter their contact details,
Next page enter your registered email address ( touranzamin@yahoo.com )
Next page add a reference, enter the amount to pay you (the recipient) and
select Euro by Bank Transfer
For the payment to AuctionChex, leave the default currency as GBP and select
credit card as their payment option."
Moc díky za radu.
M.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
30. 03. 2012, 21:46:13
Jirka
Ahoj Martino, tak tohle konkrétně nevím. Jak jsem psal, když jsem viděl tu částku, přerušil jsem s nimi styk. Ale loni jsme žádali s kamarádem přes opět jinou cestovku a platili to taky v britské bance a proběhlo to úspěšně. Hlavní stejně bude ta kreditka a vaše peníze:-)) Zaregistrovat se asi musíte. Dobré pořízení.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
01. 04. 2012, 05:47:39
Petr
Ahoj, já jsem peníze na účet Touran Zamin skládal klasicky příkazem k úhradě přes elektronické bankovnictví a vše proběhlo v pohodě.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
02. 04. 2012, 09:00:54
Martina
Ahoj,
tak jsme to nějak provedli, takže teď jen doufat, že to všechno klapne. Díky za rady.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
04. 09. 2012, 23:06:45
Tomas
Ahoj, neviete niekto, ci nebude problem dostat vizum v Teherane na letisku, ked mam iba jednosmernu letenku? Planujem pokracovat dalej cez Pakistan do Indie...
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
28. 03. 2012, 23:15:30
Jirka
Ještě aktualizované požadavky.
2x vyplněný formulář, 4 strany na stroji (nejlíp stáhnout v JPG a v Zoneru nebo podobně vepsat text), nesmí se nic vynechat, všude NO nebo None. Dál 2 kopie pasové stránky BAREVNĚ, 3 fotky (malé na víza, ale vzal mi po brblání i větší pasové), výpis z bank. účtu (mám mBanku, stačilo si sám vytisknout i bez razítka), potvrzení o cest. pojištění, originál dokladu o vložení 50 Euro na jejich účet v Čs. obchodní bance, chtěl napřed i letenku ale pak si na ni nevzpomněl. Toť vše.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
31. 03. 2012, 18:39:17
Karm
Hmm, ja jsem se prave domluvil s key 2 persia.com, ze mi o vizum pozadaji v Teheranu oni (a uz jsem jim poslal poplatek €30), tak uvidim. Predloni jsem to zkousel primo v Praze a odmitli me.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
31. 03. 2012, 22:10:56
jan
pokut vím z článků tak davají vízum na letišti v Teheránu po příletu bez problému.Jen vystát frontu s asijskými turisty.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
01. 04. 2012, 11:10:29
Karm
@jan: Zkusit to az primo na letisti v Teheranu jsem se bal, protoze mi uz jednou vizum v Praze odmitli (resp. odmitli to v Teheranu a borec v Praze mi jen precetl odpoved), tak jsem si rikal, ze by to na letisti nemuselo dopadnout.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
08. 05. 2012, 16:00:11
Karm
Dostal jsem vizum :-) (Pres key2persia, kteri mi pozadali v Teheranu), ted si to jen vyzvednu v Praze :-)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
20. 07. 2012, 19:25:04
Michal
víza na letišti jsme dostali v pohodě (byla to spíše jen formalita), ale pozor na dvě věci:
1) byl docela v Praze problém přesvědčit aerolinky (aeroflot) aby nás bez víza pustili do letadla (předjednával jsem to pro jistotu týden do předu, přijít na blind na letiště by mohl být průšvih)
2) vízum je platné pouze 15 dní, takže kdo chce na delší dobu tak asi problém
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
07. 08. 2012, 01:43:02
davjedl
Ano, není problém si opatřit vizum na letišti v Teheránu. Vízum nazývají "landing visa" a platí 15 dní. Vízum lze jednou prodloužit o dalších 15 dní na kterékoliv policejní stanici. Já si vyřizoval obchodní vízum a platil jsem na místě 50 euro. Turistické vízum bude asi o něco levnější.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
11. 04. 2012, 00:41:41
petr,kuřim
ahojte ..můžete mi říct za kolik a kde ste pořídili letenky, ať vím co je realný a co né?díky
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
11. 04. 2012, 10:41:29
Zdenda Bouda
Tak já mám letenky s Turkish Airlines (cena zpáteční 8500 Kč) na 21/4 odlet a 10/5 přílet. Žádost o víza podána 20/2 v Praze a zatím pořád nic. Přemýšlím, co teď dělat. Pokud během tohoto týdne stále budu bez víza (nevím, jestli je moje žádost zamítnutá nebo někde leží), tak uvažuji o tom, že si přebookuji letenky, abych se vešel do 14 dnů a risknu to s žádostí o víza přímo na letišti v Tehranu.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
14. 04. 2012, 09:55:13
petr,kuřim
zdenku,po zkušenostech odjinud bych to taky asi takhle udělal, věřím, když se chce tak všechno jde, nenapsal bys mě na mejl buriansenior@seznam.cz jak ti to dál probíhá...né že bych se tady nechtěl bavit, ale než se sem vždycky dostanu , uplyne ňaká doba a pak třeba ztratím myšlenku,hahaha...díky petr,kuřim...chystám se tam v červencu a tož bych rád pobral co nejvíc info jak bylo,je a bude...ahoj
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
16. 04. 2012, 13:50:12
Petra
Ahoj, já měla letenku s Austrian Airlines - s přestupem ve Vídni za 11, kupovala jsem měsíc a půl dopředu.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
16. 04. 2012, 14:40:10
Honza
Tak to se uvidíme v letadle 10.5. pokud to nepřebukuješ. Já jsem koukal, že tenhle termín je taky levnej, ale nechtěl jsem plejtvat tolik dovolený, proto letim až 24.4. Já jsem ale větší střelec a risknu to na ty dvoutýdenní víza a pak budu doufat, že je v Teheránu prodloužim. Chci tam na termín 24.4. - 10.5. tak snad toho nechci tolik. O regulérní víza jsem v Praze žádal 6 dní po tobě. Jako zajímavost ti můžu říct, že když jsem tam tušim 22.2. volal, tak řikali, že tam teď maj problém se systémem, kvůli kterému jim přijedou technici z Vídně a že ať o ty víza nežádám dřív než v pondělí 27.2. Samozřejmě zatim nemám žádnou odpověď, ale už ani nepočítám, že by se to ještě stihlo. Ty to máš horší, páč do soboty nevim nevim jestli by se to stihlo. Každopádně kdybys to risknul na ty 14-denní víza, tak dej prosím vědět hned jak se dostaneš někde k internetu, jestli to klaplo. Rád bych věděl, jestli tam mám na to letištění vízum jet. Předem díky. V opačném případě já udělám totéž po 24.4.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
17. 04. 2012, 12:09:12
Tomas
Honzo, Zdendo,
mam uplne stejny problem s vizem, furt nejaky vymluvy, nekdo nekde neni, neco neprislo a tak. Mam uz prideleny kod, ale papiry porad nedosly. Rozhod jsem se to proste zkusit na letisti, pak prodlouzit a hotovo.
Letim 24.5., kdyz budou nejake zkusenosti, tak dejte vedet na mail.
Diky moc
T.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
17. 04. 2012, 12:10:52
Tomas
24.4. jsem se uklep, takze stejne jako Honza...no bude to zajimavy :)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
17. 04. 2012, 12:34:38
Honza
Dneska jsem tam ještě jednou volal a zjistil jsem následující: Odpověď žádná a doba vydání (vytištění víza do pasu) je cca týden, takže bych to jistě nestihnul, leda s expresním příplatkem 100€ (v případě že bude odpověď, že nám je udělí). Letištní víza prý v IKA dostanu pokud jsem turista, no a prodloužení je možný, ale je s tím prý běhání. Hold si to běhání dám a když bude nejhůř, hold přebukuju letenku. Tak zdar, třeba se potkáme někde v Íránu.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
23. 04. 2012, 14:08:26
OndraJo
Zdravím, můžu Vás moc poprosit o napsání ať sem nebo na ondrajohanis@email.cz vše o tom jak to probíhalo (letiště víza, ale i počasí, nálada mezi normálním lidem :-), ceny atd.) .. Jak jsem psal tak stále čekám (od poloviny listopadu), takže se chci vydat Vaší cestou a vzít to rovnou přes letiště. Bohužel už nestihnu Váš termín tak ještě počkám jak dopadnete :-)))) RE:Petr - v tuhle chvíli si nejsem úplně jistej jestli se k vízům na červenec dostaneš, ale třeba už jim systém nebo co jim to tam hapruje funguje. Každopádně nic nezkazíš když se tam zastavíš a poptáš se. Bývá tam sympatickej kluk se kterým se dá úplně v pohodě bavit (jen ted je myslím trochu nešťastnej protože ho každý bombarduje kdy budou víza). Myslím, že když budeš mít připravený nějaký plán cesty tak ani nebudeš potřebovat kontakty na hotely atd. Zatím se mějte
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
04. 05. 2012, 18:31:24
Honza
Cau vsichni,
omlouvam se, ze jsem nenapsal driv {hned po priletu}. Dostal jsem se sem a mam jen dobre zpravy. Vyprdnete se na viza v Praze. Jak to tak sleduju, je to snad jen vule alahova, jestli nekdo ty viza dostane. Za tech cca 10 dni co tu jsem, jsem potkal 2 Cechy a ty se sem dostali jednou pres letistni viza a ten druhej pres iranskou cestovni agenturu.
Kdyz jsme priletli na IKA, bylo tam anglicky vyznaceny, kam jit pro viza. Dorozumeni bylo prakticky nulovy, ale po cca 20 min. bylo vse OK. Musite vyplnit formular, kterej vam tam daj. Je v aglictine a perstine. Fotka neni potreba a neni nutny to vyplnovat na stroji, staci normalne rucne. Vyslo nas to na 50euro na osobu. Zadny dalsi problemy nenastaly. Nutne to asi bude chtit zarezervovat hotel, protoze je tam kolonka SPONZOR. Tam napiste jmeno hotelu, kde je mate rezervaci a tel. cislo. Nekde jsem cet, ze si to klidne muzou overovat. Doporucuju si to rezervovat ve Firouzeh hotel, pokud kdokoliv mirite do Teheranu [myslim pokud se tam chcete zdrzet]. Poznate tak cloveka jmenem Mousavi a ten dokaze poradit naprosto se vsim. Hlavne taky silne nedoporucuju menit prachy na letisti, je to desne nevyhodny. Pri rezervaci hotelu lze domluvit i osobni odvoz za cenu taxiku z letiste. Mousavi pro vas dojede nebo nekoho posle. Tim se vyhnete nutnosti nevyhodne smeny penez a toho, ze vas natahne taxikar jako nas. Mousavi vam pak poradi, kde vyhodne vymenit penize.
Jinak od cestovatelu a dalsich lidi, se kterymi jsme se tu v Iranu setkali jsme se doslechli, ze idealni je nechat si prodlouzit viza v Shirazu. Je to prej otazka 20min, zaplaceni poplatku asi 300 000 rialu coz je asi 320 kc. Chce to jen 2 fotky {v tomto pripade uz zeny musi mit satek} a vyplneni nekolika papiru.
Jinak doporucuju jet co nejdriv, ted jsme v Yazdu a je tu peknej hic.
zdar a hodne stesti. Neni se ceho bat, fakt ne.
Odpovědět
Návod na prodloužení víz
12. 05. 2012, 14:28:35
Honza
Ještě bych chtěl doplnit k tomu prodloužení víz. Úspěšně jsme to absolvovali a můžu vám říct, že je to děs! Naštěstí nám to všechno vyběhal v Širázu jeden moc ochotný člověk, kterého jsme potkali ve městě a který nám tam z vlastní dobré vůle dělal průvodce. Pokud to budete chtít zkusit sami, tak tady je stručný návod jak na to: Na příslušné adrese si najdete budovu, kde se celá ta úředničina odehrává. Na recepci odevzdáte mobily a foťák a jdete dál. Asi ve 2.patře se nachází místnost, kde za stoly sedí asi 5 lidí v uniformách. Náš průvodce pravděpodobně předběhl celou řadu Afghánců či jiných cizinců a u stolku vyfasoval 2 lístečky s číslem účtu. S těmito lístečky jsme šli do banky. Cestou jsme se zastavili dole pod schodištěm, kde byla v kamrlíku babka s kopírkou. S ní jsme se došli vyfotit do domu opodál (není to ale nutné, pokud máte své fotky, tentokrát je opravdu nutné, aby ženy měli šátek a to pěkně nasazenej na hlavě, tzn. žádný vlasy). Vyfotila nás přímo ona v jakési garáži. Mezitím, co se dělaly fotky, zajeli jsme do nejbližší banky zaplatit administrativní poplatek. Taxík do nejbližší banky vyšel na cca 10Kč (1 směr 3 lidi), ale pokud nepojedete s místňákem, který je zárukou běžných místňáckých cen, zaplatíte nejspíš 20 nebo 40Kč, ale třeba i víc. Být tam sám, šel bych pěšky a na banku bych se doptal. V bance řeknete, co máte na srdci. Většinou se prý najde někdo, kdo umí aspoň techu anglicky a snad vám pomůže s vyplnění žádosti o zaplacení, která je v perštině (možná by mohla být i v angličtině). Vyplnění samo o sobě je taky asi horor, protože čísla účtu na papírku od úřadu jsou v perštině a našinec neznalý poměrů to jen těžko vyluští, natož aby je pak přepsal do požadavku o převod vkladem na účet. Popisuju zde ale proces, při kterém jsme měli místního člověka, takže nevím, jesti existují i latinkou psané papíry. Po vyplnění se musíte mačkat s ostatními ve frontě a vybojovat si své místo na slunci, nebo prostě čekáte, až na vás vyjde řada. Co jsme si tak povšimli, v Iránu se fronty příliš nedodržují - každý se tlačí k okénku ať už kdekoliv. Po zaplacení jsme dostali jsme doklad o platbě, který byl potřebný pro úředníky, a zpátky jsme přijeli taxíkem znovu za cca 10kč a v administrativní budově dokončili naší "operaci". Znovu bylo nutné odevzdat mobily a foťák(y), u paní pod schodama jsme si vyzvedli fotky a nechali si udělat kopie pasů (pravděpodobně i se stránkou, kde jsou víza) a zamířili nahoru. Tam jsme odevzdali 2 fotky, doklad o platbě poplatku a pasy. Chvíli jsme čekali a potom nám dali 2 formuláře k vyplnění. Tuším, že orientačně uměli anglicky, ale dorozumění by asi bylo problematické. Formuláře byly v AJ a perštině. Po vyplnění formulářů jsme se po výzvě a podepsání nějakých papírů přesunuli do vedlejší kanceláře, kde už na stole ležel pěkný štos žádostí. U jednoho stolu seděl "hodný" policajt a u druhého jiný, který už vypadal přísněji. Díky úplatku našeho průvodce byly naše žádosti vyplněny tak nějak "přednostně" a po cca dalších 10-15 min.jsme podepsali jakousi žádost v místě, kde bylo razítko a bylo dobojováno. Razítko v pase a nějaké perské čmáranice nám zlegalizovali dalších 15 dní pobytu. Cestou jsme si venku všimli solidního davu lidí, které jsme svým úplatkem asi předběhli. Čekali na dvoře, a jejich jména byla zřejmě postupně vyvolána. To je asi v kostce celý proces, který jsme absolvovali v Širázu. Stálo nás to oba cca 700 000 RLS, což bylo dle kurzu při výmněně peněz cca 380Kč/os. Započítal jsem do toho poplatek za vyvolání fotek, kopírování pasů, taxík a úplatek. Za vše ale vděčíme našemu průvodci, bez kterého by se celá událost stala celodenním dramatem. Pokud se do toho pustíte, přeju vám hodně štěstí. Slyšel jsem, že v Širázu je prodloužení víz nejjednodušší v celém Iránu (navzdory tomu, že se v Lonely Planet z roku 2008 píše o Esfahánu). Hold časy se mění.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
14. 05. 2012, 15:41:15
Zdenda Bouda
Potvrzuji informace uvedené výše od Honzy.
Odlétali jsme 21/4/2012 a domů přiletěli 10/5/2012. Žádost o víza jsem podával v Praze na íránské ambasádě 20/2 a do odletu jsme je nedostali (jen alláh ví, zda vůbec opustily Prahu). Takže jsme to riskli na letišti v Tehranu. Přiletěli jsme tam v neděli ráno v 05:00 h, hned z letadla jsme prošli chobotem a následovali jsme značky "Visa" doleva. Vyplnili jsme formuláře, zaplatili 50EUR/osobu a čekali asi 30 minut. Dopředu z domova jsem zabookoval po mailu hotel Mashhad na Amir Kabir Street (700m od metra Imam Khomeini, cena za double room 180 000 Rials/noc = cca 10 USD, kontakt: mashhadhotel@yahoo.com, malá místnost, okna do rušné ulice). Rezervace hotelu se hodí pro kolonku "Sponzor" v žádosti o víza. Víza jsme dostali na 15 dní a šli jsme na pasovou kontrolu a dále k vyzvednutí bagáže. Víza jsme prodlužovali v Shirazu. Opět potvrzuji informace uvedené výše od Honzy. Asi 400 m od Valiasr squre směrem ven z města na airport je policejní stanice, kde je Affairs Foreign Police (třetí patro). Dostali jsme lístek s účtem v Melli Bank Iran, kam je nutné zaplatit 300 000 Rials/osobu (o něco více než 300 Kč). Nejbližší Melli Bank je 200 m od Valiasr sq. po hlavní třídě Zand na pravé straně. Měli jsme štěstí na milou asi 50-ti letou paní, která uměla anglicky. S potvrzením o zaplacení jsme se vrátili na policejní stanici, nechali se tam za 40 000 Rials/osobu vyfotit (přítelkyni fotili v čádoru a byla to docela sranda), vyplnili formuláře, nechali si okopírovat pasy a šli s tím vším opět do třetího patra. Tam jsme to předali příslušnému úředníkovi. Ten se začal ohromně smát nad fotkou přítelkyně, ale tou běžnou pasovou - tzn. bez čádoru :-) My se smáli fotce v čádoru, on té bez čádoru :-) Za 30 minut a dalších 5 000 Rials/osobu bylo vízum prodlouženo o dalších 15 dní! A šlo se oslavovat :-)
Více info o celé naší cestě na mých stránkách: www.vypravy.zdenda.net
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
15. 05. 2012, 11:46:40
Jirka
Ahoj lidi, tak jsem zpět. Írán fantastický, zvlášť lidi. Turistů tam moc nemají, tak jsou jimi fascinovaní, kontaktují vás na ulici, zvou k sobě, kupují vám občerstvení atd., atd.
S úřady vůbec žádné problémy, korektní vše při příletu i odletu, prodloužil jsem vízum v Širazu bez problémů, ještě se ptali zda chci na 14 dnů či měsíc.
Jediní, kdo z vás chtějí těžit jsou taxíkáři a hoteliéři (což je myslím normální všude), jinak jsou lidé nezištní, upřímní, nekradou (občasní kapsáři v Teheránské MHD jen potvrzují pravidlo - normální ostražitost stačí).
Letenka s Aeroflotem přes Moskvu, let úplně v pohodě, žádné tranzitní vízum (jako s Bělorusy), na letišti dokonce free wifi. Užijte si Írán, lidi, dokud to jde (možná to tam taky brzy bouchne, miliony mladých jsou totálně zhnuseni režimem a jednou se ho myslím zbaví). Zdravím všechny - Jirka
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
16. 05. 2012, 13:19:19
Michal
Kluci, to základní vízum, které se dává na letišti při příletu je pouze na 14 dní nebo , podobně jako v Ománu, možno na celý měsíc? A ještě jedna věc-jak je to tam s nápisy a značeními při cestování ( myslím ukazatele u cest, směrovky, odjezdy autobusů apod..), je vše v arabštině nebo uspěji s angličtinou?
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
16. 05. 2012, 19:58:47
Jirka
Vízum na letišti je na 14 dní (nemám vlastní zkušenost, ale všude se to píše). Nápisy v latince jsou jen ukazatele na silnicích a jména ulic ve městech. Odjezdy autobusů jen na dotaz u společností (většinou konkurence min. 3 firem, aspoň ve větších městech) - obvykle rozumí a mluví aspoň lámaně.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
17. 05. 2012, 07:50:30
Michal
díky!;-)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
17. 05. 2012, 14:09:16
Zdenda Bouda
Jen malá technická - v arabštině toho v Íránu moc nenajdeš. To bys Peršany hodně nas**l :-)
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
16. 05. 2012, 14:06:46
kamil
Jo ještě k Iranu, kdo jede, velmi doporučuji sebou stan.
Nechtěl jsem, pak jsem se dal přemluvit a velmi se hodil. V každém - fakt skoro každám městě je centrální park pro místní obyvatelstvo. Výborné, bezpečné i když do noci hlučné a hlavně naprosto zdarma. Toalety v místě k dispozici :)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
17. 05. 2012, 14:04:26
Zdenda Bouda
Potvrzuji, taky jsme to tak párkrát udělali a vše bez problémů. V Shirazu nás jen ráno probudil zahradník, protože chtěl pustit zavlažování a něchtěl nás pokropit :-)
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
17. 05. 2012, 11:45:27
Marek
Ahoj. Do Íranu přilétáme ze Srí Lanky a rádi bychom dále po zemi pokračovali do Arménie. Je tu nějaká možnost dostat vízum na letišti na 15 dní bez zpáteční letenky? Díky moc
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
17. 05. 2012, 14:07:39
Zdenda Bouda
My jsme žádné letenky na letišti neukazovali. Pouze jsme vyplnili formulář, kde je kolonka SPONZOR (my měli zarezervovaný hotel na první noc v Tehranu, tak jsem tam uvedl kontakt na tento hotel), a zaplatili 50 EUR na osobu a vizum bylo na světě.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
17. 05. 2012, 19:23:43
Michal
S tou arabštinou jsem se seknul..:-)) jinak ještě dotaz-jak jsi řešil letenku?? měl jsi zpáteční nebo pouze jednosměrnou? jde mi o to, jestli při příletu nezkoumají, zda máš případně zpáteční letenku danou časově v těch 15 dnech, na něž dostaneš vízum... nebo jsi pak ( po prodloužení víza v Shirazu) přebukoval odlet?
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
18. 05. 2012, 10:25:50
Zdenda Bouda
Správný dotaz. Taky jsem tohle před odletem dost řešil. My měli letenky s odletem 21/4 a příletem domů 10/5, takže do 15 dnů jsme se nevešli. Pro jistotu jsem měl u sebe vytisknutou rezervaci na let 5/5, ale jelikož jsem tu rezervaci nezaplatil, tak byla stejně neplatná hned druhý den. Tento papír jsem měl fakt jen jako nejposlednější záchranu. Ve finále po nás nikdo při vystavení víz na letišti letenky vidět nechtěl. Takže naprostá pohoda.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
18. 05. 2012, 12:50:31
Michal
Díky za návod...jdu si poradne procist cestopis na tvych strankach a pripadne bych jeste napsal o radu ci tip..;-) btw-pokud by ses ( ci kdokoliv tady) chystal do Omanu, muzu na oplatku dat nejake tipy- neco ,,malo,, ( cca 5000 km) jsem tam procestoval autem v prosinci 2011..cili info jeste v cerstve pameti..:-)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
22. 05. 2012, 23:31:20
Jožin
ahoj,
máš zkušenost nebo někdo jiný, jestli je problém při získání víza, máš-li razítko v pasu země, kterou Irán moc neprožívá ? Izraelské tam teď nemám, ale americké jo.
Vízum budu právě vyřizovat přes agenturu.
dík za info
Jožin
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
23. 05. 2012, 02:11:05
Markoff
podla info na webe (napr. iranskej cestovky) by mal byt problem len s izraelskym razitkom, americke nemaju riesit. vzhladom k tomu ze aj americania mozu ist do iranu (aj ked len s package tour a nie individualne) by to malo zodpovedat tvoju otazku
http://www.uppersia.com/Iran-travel-QA/can-i-go-to-iran-with-us-visa-stamped-passport.html
http://wikitravel.org/en/Iran#Get_in
Markoff
azia.markoff.biz
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
25. 05. 2012, 10:54:07
Jirka
Americke vizum pro vystaveni iranskeho viza neni problem. Dostal jsem to bez problemu. Spis jsem mel pak problem s cestami do USA (vizum jsem mel 10ti lete) protoze asi dvakrat se mne mne pak amici na hranicich ptali na Iran. Ale jen lehce. Tak ted do USA jezdim radeji s jinym pasem.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
13. 06. 2012, 09:54:55
Karel
Mám v pase izraelské razítko z loňského roku a íránské vízum jsem dostal teď v dubnu na letišti v Teheránu bez problémů - a to hned na následující stránku :) Upřímně si ale myslím, že to bylo štěstí jako pra*e, taky jsem celej let z Dubaje nemyslel na nic jiného než na záložní plán, když nás Írán nevpustí.
Určitě na to ale nespoléhejte, nerad bych nesl odpovědnost za něčí zkaženou dovolenou.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
30. 05. 2012, 19:58:12
Martin
Nazdar
Dnes som isiel poziadat o turisticke viza do Iranu na Iransku ambasadu vo Viedni. Predlozil som formulare vyplnene strojopisom, kopiu pasu, cestovne poistenie a fotku. Pytaju odo mna nejake referencne cislo na iransku cestovnu kancelariu www.orient-travel-pars.com
Tie viza sa inak vybavyt momentalne nedaju? Neviete mi prosim vas pomoct ako mam dalej pokracovat? Dakujem
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
30. 05. 2012, 21:28:37
dana
(Komentářů: 2)
ahoj Martin, prečítaj príspevky nad Tvojim, vycestuj bez víz a skús ich získať priamo na letisku. My sme sa rozhodli, že to vyskúšame, ale ideme (chceme) až v 9/2012... ak vydrží medz.-politická situácia.
Nepomôže Ti ani žiadna CK,lebo oni dostávajú víza len pre svojich "účastníkov zájazdu", každý indi-vindi cestovateľ musí žiadať osobne. Držím palce.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
01. 06. 2012, 00:24:28
Petr
ahoj Dano,
jak mam chápat tu tvou poslední větu? Ono nejde momentálně získat vízum přes cestovku, když pojedu individuálně? Pro mě padá i možnost získat vízum na letišti, protože předtim budu v Turecku nějakou dobu a chci jet po zemi.
Budu to teď řešit přes key2persia.com .. Uppersia mi neodpovídala na maily, tak nevim co si o tom mam myslet.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
02. 06. 2012, 08:23:06
dana
(Komentářů: 2)
Petr ahoj,
získať víza Ti nepomôže ČR cestovka, víza musíš žiadať osobne. Osobne musíš odniesť pas + fotky.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
03. 06. 2012, 12:59:11
Petr
Já myslel Íránskou cestovku, přes CZ bych to neřešil, dík za objasnění :)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
13. 06. 2012, 09:58:50
Karel
Vykašli se na tu všechnu byrokracii, v Teheránu na letišti je zatím dostal každý bez problémů. Já teď na konci dubna. Přesný popis je někde tady v diskuzi. Zdraví Karel
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
23. 09. 2012, 13:38:05
MA
Ja se z Teheranu vracel, vizum jsem nedostal, ale uz je to asi 3 roky, dle meho je velmi dulezite mit zarezervovany hotel a to ja jsem nemel. V pase jsem mel mnoho razitek z Egypta, myslel jsem, ze si jen koupim letenku a 5dnu se tam budu poflakovat a pak poletim domu, stejne jako tehdy fungoval EG. Letel jsem s Austrian, prisel si pro me kapitan letadla, nastesti vse v pohode a ja se tenkrat jen proletel. Do Iranu jsem se dostal az asi za 2 roky, bylo to letos v lednu, byly jsme dva a o vizum jsme zadali pres cestovku a iranskou cestovku (resil kolega, vse bez problemu, nicmene neusetrite - coz nebylo tentokrat cilem). Na druhy pokus bylo vse v pohode a ted premyslim, jak spojit Iran a Pakistan pri jedne cca tydenni ceste.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
01. 06. 2012, 23:23:43
Alena
Ahoj,
nebudete někdo v srpnu v Íránu. My tudy budeme projíždět někdy začátkem srpna. Přítel bude chvátat domů, ale já bych se tam ještě ráda zdržela. Ale nechce se mi tam zůstávat samotné. Již jsme v Íránu dvakrát byli, takže mohu i poradit, doporučit, atd.
Alča
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
20. 06. 2012, 20:16:16
Ondrej
Zdravim,
byl jste nekdo v Iranu o ramadanu? Ja tam jedu ted v srpnu a konci az 19. Muzete nekdo rict zkusenosti?
diky, Ondrej
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
14. 06. 2012, 07:43:10
Jana
Ahoj všem,
v Po jsme se vrátili z Iránu a zbylo nám 492000 rialů, které jsme na letišti už neměnili (vyděračský kurz). Nemá někdo zájem o něco malého do začátku? Podle ČNB je 1000 rialů 1,692 Kč, tzn. 492000 rialů 832 Kč. Nabízím za 750 Kč ;-).
Jana
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
14. 06. 2012, 08:36:23
Jana
Ahoj všem,
v Po jsme se vrátili z Iránu a zbylo nám 492000 rialů, které jsme na letišti už neměnili (vyděračský kurz). Nemá někdo zájem o něco malého do začátku? Podle ČNB je 1000 rialů 1,692 Kč, tzn. 492000 rialů 832 Kč. Nabízím za 750 Kč ;-).
Jana
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
14. 06. 2012, 15:27:17
Thom
Nabídka Jany má smysl skutečně do začátku, na letišti je kurz ještě o něco horší, ale jinak v každém městě bude směnárna a alespoň před měsícem se kurz pohyboval takřka bez výkyvů na hladině cca. 1 Kč je 1000 riálů a neznám nikoho, kdo by v Íránu vyměňoval v bance, kde je kurs oproti směnárně mimořádně nevýhodný.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
18. 07. 2012, 21:58:58
iran
koupim tak za 400 :-)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
13. 08. 2012, 09:38:59
ahoj Jano,
je stale nabidka rialu platna?...za 2 tydny razime a par cmuncu do zacatku by se hodilo:)
dik
sladkova.helena@seznam.cz
Helena
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
18. 06. 2012, 11:20:22
Kamil Remeš
Ahoj slyšel jsem , že na iránské ambasádě v Praze nově vyžadují biometrické pasy. Je to pravda? nebo jim stačí ještě ten starší typ? Máte aktuální zkušenost?
díky Kamil
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
18. 06. 2012, 13:47:39
Thom
Ne, stačí starší typ.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
18. 06. 2012, 22:58:17
Ondrej
Zdravim vsechny,
jedeme v srpnu s pritelkyni na 25 dni do Iranu. Chci se zeptat, je lepsi si vizum zaridit tady pres nejkou cestovku, nebo az na letisti v Teheranu? Jak je to pak s prodluzovanim? A mate zkusenosti s cestovanim kluk/holka pokud nejsou manzele? Slysel jsem famy, ze vam pak neprodaji jeden pokoj apod. a ze je lepsi sehnat si "fake" prstynky, kazdopadne do toho formulare se stejne musi napsat rodinny stav z pasu. Jinak stanovani je ok?
diky moc predem,
at se vam dari
Ondrej
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
19. 06. 2012, 11:33:00
Thom
Ahoj, ja jsem si po dost sileny anabazi v dubnu nakonec zaridil vizum pres iranskou cestovku, coz funguje pomerne bez problemu. Rozhodne nezadej na ambasade bez cestovky. Ostatni pisou, ze funguje celkem v pohode i vyrizovani viza na letisti v Teheranu. Ja jsem chtel mit jistotu i kvuli tomu, ze jsem slysel, ze s tim muzou delat problemy aerolinky pri prestupu na let do Iranu, to si pripadne over u konkretni aerolinky. S prodluzovanim psali ostatni v jinych vlaknech. Cestovali jsme s pritelkyni a v hotelech jsme nenarazili na zadny problem, na prstynky bych se vykaslal, mozna pokud se chystate do nejakych odlehlejsich oblasti. Se stanovanim nemam zkusenosti.
Stastnou cestu!
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
19. 06. 2012, 22:58:57
Ondrej
Díky! My jedeme v srpnu, bude tam ramadan, tak jsme zvedavi.
mej se dobre
Ondrej
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
07. 07. 2012, 15:38:18
Martin
Ahoj, Taky tam budeme v srpnu kdyz bude ramadan. Viza jeste nemame ale resime pres cestovku. Ptal se primo iranske cestovky a nesezdany par neni problem. Prstynky bych neresil, akorat se do toho muzete pak zamotat, kdyz mate ruznz prijmeni atd. Hodne stesti¨
\m.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
07. 07. 2012, 15:38:19
Martin
Ahoj, Taky tam budeme v srpnu kdyz bude ramadan. Viza jeste nemame ale resime pres cestovku. Ptal se primo iranske cestovky a nesezdany par neni problem. Prstynky bych neresil, akorat se do toho muzete pak zamotat, kdyz mate ruznz prijmeni atd. Hodne stesti¨
\m.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
19. 06. 2012, 20:15:27
Lopata
Ahoj,
v září(celý měsíc) bychom s přítelem chtěli do Íránu, ale o vízum jsme si ještě nepožádali. Chceme si zažádat tady na ambasádě, osobně, bez cestovky a co nejdříve. Jak dlouho může trvat vyřízení, jaká je úspěšnost?:) Nějaké rady nebo tipy pro vyplňování formulářů? Budu ráda za cokoli!
Díky a zdar cetovatelům
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
20. 06. 2012, 00:20:08
Thom
Bud to riskni a vyrid si vizum v Teheranu a letisti a pak prodluzuj nebo to vyrizuj pres iranskou cestovku. A uspesnost pri osobnim zadani na ambasade? Nula procent! Pokud ma nekdo jinou zkusenost, sem s ni. V letosnim roce se podminky vyrazne zprisnily, bohuzel tuhle informaci zjistis po nekolikatydennim cekani na viza. Nevim o nikom, kdo by takto letos vizum dostal.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
20. 06. 2012, 15:07:24
ty podmínky jsou opravdu přísný, to je fakt. ale nebyl by problém, pokud bychom měli zpáteční letenky až za měsíc a žádali o 14ti denní vízum na letišti, a pak teprve ho chtěli prodlužovat?
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
20. 06. 2012, 22:49:34
Thom
S prodlužováním nemám zkušenost, jen s vyřizováním přes ambasádu. Pokud chceš být v klidu, vyřizuj přes agenturu, já jsem vzal na doporučení Touranzamin a dal jsem za vyřízení 50 eur. Doporučuju neškudlit, vynaložené výdaje na tuhle administrativní pitomost se ti vrátí v podobě ušetřených peněz v Íránu díky výhodnému kurzu.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
21. 06. 2012, 14:21:13
Lopata
a jak dlouho trvalo vyřízení přes cestovku? jestli bysme to ještě vůbec stihli...
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
21. 06. 2012, 15:17:32
lizi
ahoj, ja som mala za tyzden elektronicky kod, dalsi tyzden ambasada (Vieden) = spolu 2 tyzdne
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
20. 06. 2012, 22:03:47
Ondrej
Zdravim,
byl jste nekdo v Iranu o ramadanu? Ja tam jedu ted v srpnu a konci az 19. Muzete nekdo rict zkusenosti?
diky, Ondrej
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
27. 06. 2012, 17:55:36
Alča
Ahoj,
byli jsme o ramadánu v Iranu. není zas až takový problém. Dá se to. Je s tím třeba počítat, přizpůsobit se. Nejíst přes den moc na veřejnosti. Večer si nakoupit dost jídla na další den. Většina obchodů je pak přes den zavřená. Letos jedeme do Iranu zase. Také v srpnu. A už se dost těšíme :)
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
18. 07. 2012, 22:51:00
xxx
Ahoj vsem,
koncem srpna planujeme cestu do Iranu na cca 16_17dni.
mate nekdo zkusenost nebo alespon predstavu o cestovani 2 holek po Iranu?...mam na mysli, jeslti je neco, na co si dat special pozor, na co se pripravit, kde by mohly vzniknout komplikace?
Vizum budemem resit az na letisti, prodluzovat v Shirazu...foto na prodlouzeni viza staci ksichtik plus satek?Nebo cela figure?:)
diky
H.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
06. 08. 2012, 15:27:43
dan
Zdravím, neznáte náhodou někdo odkaz, kde lze žádat o letištní víza předem elektronicky?
Že to jde, mi tvrdili v Aeroflotu a na stránkách velvyslanectví je uvedeno, že "o letištní víza lze požádat elektronickou cestou, a to prostřednictvím internetového portálu Ministerstva zahraničních věcí". Na stránkách MZ jsem ale nic nenašel. Díky
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
08. 08. 2012, 01:27:15
Možné by to teoreticky bylo..kdyby na těch stránkách Íránského MZV nebyla zpáva ,,under construction¨¨
http://www.mfa.gov.ir/Default.aspx?lang=en
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
08. 08. 2012, 10:27:06
dan
Na toto jsem taky narazil, ale jak v Aeroflotu, tak i na velvyslanectví v Praze mi tvrdili, že ten odkaz má být na stránkách českého MZV, i když se mi to taky moc nezdá. V Aeroflotu mi diktoval odkaz www.indp-direct.com, ale ten nefunguje, tak nevím. Asi mi nezbyde, než to risknout a doufat, že mě pustí do latadla a v Teheránu víza dostanu.
Odpovědět
Íránské vízum červenec/srpen 2012
24. 08. 2012, 16:04:26
Petr Š.
NÁVOD NA NEJLEVNĚJŠÍ/NEJSNAŽŠÍ ZÍSKÁNÍ VÍZ DO ÍRÁNU
1. Vykašlete se na Íránskou ambasádu v Praze, proces je zdlouhavý, nejistý a drahý. Pro zajištění úspěchu navíc ještě musíte zaplatit nehorázné peníze íránské cestovce.
2. VISA ON ARRIVAL - PATNÁCTIDENNÍ
Po příletu na letiště IKA projděte až k hraniční kontrole, na pravé straně chodby uvidíte kukaň s nápisem VISA. Sedí tam dva nebo tři úředníci, kteří umí lámanou angličtinu. Dají vám formulář, který vyplníte. Do kolonky "sponsor" vyplňte adresu a telefonní číslo vašeho hotelu - předchozí rezervace hotelu je nutností!! Bude je hlavně zajímat telefonní číslo, na které na 90% zavolají a budou si ověřovat vaši rezervaci.
Pokud budete chtít v Íránu cestovat déle než 15 dní, bude dobré udělat následující fígl: Udělejte si přes nějaký server (např. královna.cz) neuhrazenou rezervaci letu, který vychází nejpozději na poslední den platnosti víza. Do kolonky "departure flight" ve formuláři pak vyplňte číslo tohoto letu a mějte připravený výtisk této rezervace pro sichr u sebe. Rezervaci pak můžete v klidu nechat propadnout.
Vyplněný formulář odevzdáte do okýnka a čekáte cca 20 minut. Pak obdržíte pas s vízy a projdete pasovou kontrolou.
3. VISA EXTENSION - PATNÁCTIDENNÍ
Podle doporučení LPlanet a HStezky jsme o prodloužení víz žádali v Shirazu. Policejní stanici najdete docela snadno podle instrukcí v Lonely Planetu, poznáte jí mj. tak, že se před ní vždy povaluje několik desítek Afghánců. Ukážete na vrátnici vaše pasy a řeknete "visa extension". Strážníci vám seberou mobilní telefony a provedou vás přes dav afghánských a pákistánských žadatelů přímo do kanceláře důstojníka, který má prodlužování víz na starosti. Ten umí dobře anglicky a vysvětlí vám celý proces a potřebné dokumenty. Musíte mít:
a. vyplněný formulář, který rozdává babka v přízemí u kopírky
b. 2 pasové fotografie, ženy zahalené vlasy hidžábem nebo čadór
c. potvrzení o zaplacení správního poplatku ve výši 300 000 RLS (cca 300 Kč), vyřídíte v nejbližší Bank Melli - stačí tam dojít a u přepážky říct "visa".
d. Dvě kopie pasu a íránského víza. Kopie dělá rovněž babka v přízemí za mírný poplatek.
Všechny uvedené dokumenty odevzdáte policistům, kteří sedí na chodbě za stoly a kompletují žádosti. Zeptají se vás na pár otázek a pak vás posadí do kanceláře nadřízeného důstojníka a nechají vás prohlížet si obrázkovou knížku o provincii Fárs. :) Pak někdo přinese vaše žádosti a důstojníci vpíšou prodloužení víz do pasů. Při vydání se platí dalších 5000 RLS/os. za vydání pasu (nezjistili jsme, jestli šlo o další správní poplatek nebo úplatek, ale de facto šlo o 5 Kč a platili je i úspěšní Afghánci). Celá procedura včetně návštěvy banky nám bez komplikací trvala 2,5 hod a všichni na nás byli moc milí.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
25. 08. 2012, 16:15:13
helena
Ahoj Petre a vsichni, kdo chcete postupovat podle bodu 2. pripadne 3. - zni to bajecne, jednoduse, levne, ale bohuzel to nefunguje.
Z vlastni vcerejsi zkusennosti z 24.8.jsme ani nenastoupili do letadla na Ruzyni, protoze po nas jiz u odbaveni chteli:
REFERENCNI CISLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
..toto cislo se da dostat bud tedy pres cestovni ir.kancelar, nebo pres e-visa na strankach mzv v iranu, ktere jsou under construction, tedy druhou variantu rovnou, alespon tedy prozatim, vylucte.
Cestovni iranska kancelar si na to dava cca 3-10 dni ... pro nas tedy velka casova ztrata..
Pokud by se Vam nahodou stalo, ze by to clovek na letisti, kter yVas odbavuje neohlidal a pusti...coz se nam take stalo...mely jsme uz bagaz v letadle...stopli nas o 10 min dele...tak jisto jiste budete mit problem bud na prestupove destinaci...v nasem pripade Dubaj..a jste docela ve velkem prusvihu- vraci Vas domu, propada letenka, a oni vysoce pokutovani...proto ani neumluvite vstup do letadla...pokuta je 10 000eur na osobu..
Vsechno toto je nova zmena, o ktere nevedeli ani na ambasade v Teheranu, prestoze situaci overovali pred tydnem, snazili se nam vsemozne pomoci-kontaktovali i ministerstvo v iranu, aerolinky... Volali jsme na Mimisterstvo zahr.veci v Teheranu hned z letiste, ale tam se anglicky nedomluvite.Emirates se take zaangazovali a pres Anglii urgovaly Iran, neuspesne.Odkazali nas na iranskou ambasadu v CR s tim, ze jim staci potvrzeni, ze nas Teheran prijme, ale po vsech referencich pochybuji, ze cokoliv udelaji, navic jejich prac.doba zacina v pondeli.
Tedy zaver: Pokud chcete vyuzit visa on arrivals, kontaktujte bud hotel, kde budete mit rezervaci a budete ho psat do kolonky sponsor...dejte jim alespon 10 dni, anebo zkuste nejakou iranskou cestovku.
Ale bez referencniho cisla na letiste ani momentalne nechodte.
My cestu prebookovavame na rijen...takze, pokud se nekdo chcete pridat(berem muze:) ) , piste:) ...po vsech telefonatech jsme docela zkusene:)
Snad jsme posledni, kdo se do teto situace dostaly, bylo to dost zoufale...prejem good luck on your way..
Kdyby cokoliv, muzete psat na sladkova.helena@seznam.cz.
Zdravi
Helena a Lucka
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
25. 08. 2012, 16:34:26
helena
...jeste dodavam...
toto referencni cislo je Emirates oznacovano jako :
E-VISA PRE-APPROVAL CODE...
tak doufame, ze to je jen synonymum pro referencni cislo. Aerolinky rikaji, ze ma byt obdrzeno od www.mfa.gov.ir ...coz, mrknete,je nerealne... Ambasada v Iranu netusi, co to je...ale snad tedy reference number:}
...
helena
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
25. 08. 2012, 16:59:24
jedunatrip
stejna zkusenost pred par dny. udajne visa on arrival funguji jako drive pro jine staty, ale pro CR jiz ne. tzn. minimalne musi mit clovek pres iranskou ambasadu vyrizeno ono referencni cislo. jinak nenastoupi do letadla.
(timto dekuji nasi dementni TOP vlade za stupidni a nikam nevedouci humanrights politiku, ktera akorat ztezuje cestovani - jedina to vyhoda soucasneho mafianskeho systemu, viz. nedavne ztizeni vydavani viz pro Cechy do Ciny)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
27. 08. 2012, 08:36:56
kralda
Ahoj, víš něco nového? Mám letět zítra !? Kralda
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
27. 08. 2012, 13:22:46
Bohjuzel od nasi teheranske anbasady...je tam ted nejak akonference nezucastnenzch statu z astudene valky...a snazi se vyklidit celej teheran..potvrzeno jednim mistnim clovekem, kterej se nam snazi pomoci: referencni cislo bude, ale minimalne za dva tydny, az bude po vsem ...tot je rozhodnuti ministerstva:(
Tobe doporucuju, prebookovat let...na jinej termin, aby Ti nepropadla letenka, a zaridit si referencni cislo, kterym oni se zavatuji, ze ti vizum na priletu daji.
Ale obavam se ze ted je NO CHANCE dostat se do Iranu :(
Tak ahoj...
Helena
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
28. 08. 2012, 16:30:31
Ivča
Ahoj, my máme přílet 22.9., nevíš, zda již bude po všem? Mám tedy zažádat o referenční čísla na www.key2persia.com nyní? Když ty refenční čísla stojí 30 Euro, tak pak už nebudeme muset platit ty landing víza na místě? Stačí tedy poté letět s refenčním číslem a až na místě vyřídit landing visa? Předem moc díky za dovysvětlení!
Ivča
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
01. 09. 2012, 15:07:18
Kralda
Ahoj, odpovedel jsem si sam. 28. 8. Jsem letel z vidne pres ista. Do teheranu. Vsechno bez problemu. Viza na letisti za 60€. Musite mit ale rezervaci hotelu a jeho telef. Cislo. Oberovali si to. Ja jsem udelal rezervaci hotelu atlas, a zavolal tam, at mi poslou obratem mail o zabuko ani. Viza na letisti jsme meli za hodinu a pul. Nebojte se je to tu v pohode. Kralda
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
05. 09. 2012, 22:15:05
Tomas
Ahoj, nevies, ci nebude problem dostat vizum v Teherane na letisku, ked mam iba jednosmernu letenku? Planujem pokracovat dalej cez Pakistan do Indie...
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
12. 12. 2012, 12:28:59
igor8111
Tomas, uz si absolvoval trasu Iran-Pakistan-India, alebo sa este iba chystas? mas predstavu ako dlho ti to bude trvat?
tuto trasu, no este dalej do Ciny by som chcel zrealizovat.
nedari sa mi zatial ale zohnat spolujazdu do Turecka, odkial by som chcel zacat komercnymi linkami dalej.
vie niekto, ako je to s vizami (Iran, Pakistan), pri ceste po zemi?
dakujem a zelam stastne cesty!
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
27. 08. 2012, 12:00:25
Martin
Salam, pred par dnami som sa vratil z Iránu. Doporucujem na vybavenie ref.cisla iránsku cestovku Key2Persia na www.key2persia.com vybavenie stoji 30e,peniaze treba poslat na ucet do nemeckej banky. Absolutna spokojnost, referencne cisla sme mali za 10 dni...Pre tych ktorý majú na cestovanie cas: cena za autobus first class Istanbul-Tabriz 35e/os, Teheran-Istanbul 44e/os ide o super nabusene moderne iranske busy Scania a Volvo.Chodá Háfez
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
27. 08. 2012, 15:19:27
Milon
Ahoj,
ta cestovka chce i itinerar cesty... Jak podrobne jste to tam zadavali? Osobne vim kdy tam chci jet, ale kam a kdy pojedu budu teprve planovat a nemam ted moc cas ani naladu toto resit:) Prvni potrebuji viza a letenku pak resim zbytek;)
Dik za info:)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
28. 08. 2012, 16:04:55
Ivča
Ahoj,
jedeme na 21.9. na 16dní, resp, zpáteční let ve 3 ráno, tak snad uznají 15 denní vízum na letišti. Na www.key2persia.com nám mohou tedy pouze vygenerovat referenční číslo a pasy nikam posílat nemusíme? Předem ještě jednou díky za vysvětlení celého procesu. Že musíme mít referenční číslo je pro mě dnes nová informace:(
Ivča
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
28. 08. 2012, 22:16:49
helena
jj, presne tak...pro udeleni viza nejdrive musis mit referencni cislo...tedy pokud chces vizum on arrivals, staci ti od ir.cestovky toto cislo. Nebo pripadne i referencni cislo i vylepeni viza muze zaridit ambasada v praze.
Vzhledem k tomu, ze mas odlet za necelej mesic, nechala bych to na arrival, ale od iranske cestovky si stoprocentne vyzadej toto cislo.
Mas na to dost casu, myslim, ze to nebude takovej problem.
Po zkusennostech ze soboty bych si ale na 15 dni netroufala bez prodlouzeni...mohou delat opravdu velke problemy.Ale treba to bude ok.
helena
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
29. 08. 2012, 09:40:06
Ivča
Ahoj Heli,
už jsem zažádala u key2persia, každopádně tady v diskuzi nabízí holčina 2 referenční čísla, že nejedou. Kontrolujou někde, k jakým jménům jsou čísla vystavena? Nabízí je k prodeji....díky za názor!
Ivča
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
31. 08. 2012, 20:04:30
mutant
jak tak sleduju tvoje prispevky, tak snad do toho Iranu ani nejezdi. vis o te zemi vubec neco? kazdopadne hodne stesti pri ukacavani pobytu 16 dni a v pase s vizem na 15 dni.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
12. 12. 2012, 12:33:18
igor8111
martin, zaujimalo by ma viac o busovom spojeni, ktore spomynas.
hlavne, to, akym sposobom sa daju riesit visa, ak prechadzam hranice po zemi.
nemas informacie o moznosti ist dalej podobnym sposobom do Pakistanu?
dakujem a zelam stastne cesty!
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
29. 08. 2012, 11:03:48
Martin
Cau Ivča
Ten uvedený pár nepredáva referencné čísla, ale poplatok za udelenie víz na Iránskej ambasáde v Prahe, myslím že jednému z nich nebolo udelené vízum preto to asi už neriešia...referenčné čísla sa nedajú meniť na iné osoby ide v podstate o pozívací list(reference number) pre konkrétnu osobu/osoby
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
29. 08. 2012, 13:36:41
Ivča
Juju, myslela jsem si to. Čekám na odezvu key2persia, ale moc se mi nezamlouvá, že na poslední chvíli zavedli povinost referenčních čísel, akorát komplikace, když jsme chtěli pouze landing víza. Jestli fakt není válka na obzoru:(
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
31. 08. 2012, 09:29:54
Tak tak...referencni cislo vydavaj naproti pasu...tedy predani neni mozny ...a na predani poplatku....popravde pres iranskou ambasadu tady v praze se mi nechce vubec nic...
Ambasada v iranu a i hotel, kterej jsme si bookovali rikaji, ze by to melo byt spojene spis s tou jejich mkonferenci nezucastnenyc h statu, ktera ted probiha...a bude koncit koncem tohoto tydne, pak uz by meli normalne referencni cisla poskytovat...snazili se vylidnit celej teheran...ve statni sprav edavali hromadne dovolene s tim, abz vyjeli za mesto...viza on arrivals znamenaj, ze nemaj tuseni, kdo jim prijede, tak si to posichrovali touto podminkou - ref.no. predlozit uz proi nastupovani do letadla. Neni to ale pro vsechny staty. Myslim, ze s valkou to nema uplne tak nic spolecneho. Docela bych i rekla, ze zas po te referenci se to muze vratit do starych koleji. Pokud se tam nekdo o tuto zmenu postara:)Takze vlastne asi mozna ani ne:)
A key2persia uz Vam dali odpoved?
Helena
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
31. 08. 2012, 20:08:55
jedunatrip
mozna tam je nejaka konference, ale moje informace z ambasady je jina - Cesi (a jeste nejake dalsi narodnosti) uz musi do Iranu s vyrizenym ref. cislem. tuto verzi potvrzuje i to, ze kamaradka (svycarsky pas) odletela vcera do Iranu a zadne ref. cislo nemela. takze to urcite neplati pro vsechny kvuli nejake konferenci.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
31. 08. 2012, 15:45:48
Iva
Netusite nekdo jestli nekoho bude zajimat, ze je moje zpatecni eltenka z jine destinace nez z Iranu, z Teheranu chci pokracovat dale letecky do Asie a odtamtud se vracet....Jdu zarizovat referenci cislo, chystam se cestovat v rijnu.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
24. 09. 2012, 11:23:39
Kuba
Zdravím,
právě jsem se vrátil z Íránu, tak si dovolím shrnout své zkušenosti se získáváním víza.
Na zač. července asi měsíc a půl před odletem jsem kontaktoval Pars Tourist Agency (keytopersia.com) a zažádal si o referenční číslo podle všech náležitostí. S agenturou byla skvělá spolupráce, byli milí, ochotní, vždy odpovídali a číslo mi asi za 10 dní zajistili. Poté mělo být nafaxováno na ambasádu do Prahy. Když jsem tam zavolal, číslo tam nebylo. Podle instrukcí jsem vyčkal týden a zavolal tam. Číslo tam stále nebylo. Urgoval jsem tedy PTA, aby ho nafaxovali znova. Pak přišel týden mého odjezdu do Turecka. Na ambasádu jsem volal každý den, zda už to přišlo, vždy připraven ihned vyrazit do Prahy a vízum si vyzvednout, ale nic. Nakonec mi po mých dotěrných otázkách tam ten člověk řekl něco ve smyslu: "Že čekáte tři týdny? To je (doslova) nic! To může trvat měsíc." Tak jsem se rozčílil a odjel do Turecka a paní Zahře Vesal z FTA jsem napsal, aby mi RN nafaxovali do Erzurumu, kde je rovněž íránský konzulát. Když jsem asi o čtrnáct dní později dorazil do Erzurumu, řekli, že číslo nemají, že si mám přijít zítra. Tak jsem přespal v parku a přišel jsem zítra. Číslo tam nebylo. Žádal jsem je, ať zavolají na MZV a vyžádají si ho tam. Bohužel byl čtvrtek, v Íránu svátek. Následoval pátek a pak zase pro změnu turecký víkend. Nebudu zastírat, že jsem z toho byl už značně znechucený. Nakonec z toho pána ale vypadla podstatná věc. V Trabzonu vám vydají vízum na počkání bez RN.
A je to vskutku tak. Jel jsem ze sebe vymačkal poslední zbytky vůle a peněz a jel ještě téhož dne do Trabzonu, ráno jsem přišel na konzulát, vyplnil jakýsi hodně osekaný formulář, dal jsem jim jednu fotku a pas a zatímco jsem zašel zaplatit do banky 75, nalepili mi ono vytoužené vízum bez jakéhokoliv dalšího ověřování do pasu. Na 15 dní, lze ho prodloužit.
Ještě podotknu, že o RN jsme si žádali společně s kamarádem a on v Istanbulu vízum bez problému dostal. Je to ale, jak se zdá, loterie. Rozhodně doporučuji to neřešit přes Prahu, znám mnoho lidí, kdo nepochodili. Kdyžtak přes Vídeň. A kdyžtak tedy ten Trabzon, kde je to na počkání, bez jakéhokoliv předchozího zajišťování. Alespoň tedy nyní, může se to kdykoliv změnit.
Hodně štěstí na Vašich cestách!
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
24. 09. 2012, 14:21:16
Tomas
Cau,
to je zaujimave ze v Trabzine takto bez problemov.Tych 75 za vizum je Euro nebo Turecka Lira?
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
24. 09. 2012, 20:21:41
Ivana
Bohužel do Vídně i Trabzonu to máme daleko, kontaktovali jsme taky Key to Persia, chtějí poslat peníze na soukromý účet a nezmiňovat ani je ani Írán, je to běžný postup?
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
25. 09. 2012, 09:01:43
Martin
Ano, měli jsme to úplně stejně u Touranzaminu. Je to kvůli mezinárodnímu embargu.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
24. 09. 2012, 19:28:18
Martin
No moje skusenosti su pozitivne. Taktiez som kontaktoval key2persia a vsetko prebehlo v poriadku a mi sme mali reference number do 10 dni vo Viedni. Inak komunikácia s ludmi z prazskej ambasady sa z roka na rok zhorsuje. Myslim ze celkova komunikacia s irancami na ambasadach je divna, ale radsej by som zasiel namiesto Prahy do Viedne a mal vacsie sance ze viza do Iranu dostanem.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
08. 10. 2012, 15:09:42
Petr
Přiletěl jsem do Teheránu z Berlína přes Istanbul (22.9.). Nikdo po nás jak v Berlíně, tak i v Istanbulu na letišti nějaké referenční číslo nechtěl. A to jsme v Berlíně dostali palubní lístky až do Teheránu. Po příletu jsem na letišti v Teheránu vyplnil žádost o vízum, chtějí tam adresu a telefon prvního ubytování, zaplatil 50 Euro a za cca.15 minut odcházel s vízem na 15 dnů. Příště pokud poletím, tak si vízum zajistím v Praze přes agenturu a zaplatím 50 + 30 Euro za vyřízení. Mám to v klidu a bez starostí, které si prožila Helena.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
02. 11. 2012, 08:44:03
Petr
Leteli jsme z Istanbulu do Teheránu bez žádného kódu, s rezervovaným hotelem. Po cca 15 minutách čekání nás poslali zpět,aniž bychom dostali jakékoliv vysvětlení. Teď to jedeme zkusit do Trabzonu.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
28. 11. 2012, 22:54:53
Petr
Jen doplním, že v Trabzonu jsme dostali víza bez problémů, ten samý den za 75 EUR.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
05. 12. 2012, 19:37:35
Hnk
Ano, opravdu, pokud pojedu znovu do Iranu (a doufam, ze ano!), vubec viza dopredu resit nebudu. Pokud se nic nezmeni, tak Trabzon v Turecku (75E ten samy den) a Batumi v Gruzii (50E 1-4 dny) jsou sazka na jistotu!
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
04. 11. 2012, 19:32:19
iwanv
Ahojte,
po 17krat som sa prave vratil z Iranu. Ten kto potrebuje viza - konfirmacny kod odporucam www.touranzamin.com. Je to absolutne bez problemov, vybavujem u nich viza 4x rocne. Majitelka Mrs.Nahid ponuka aktualne specialnu cenu = 30 euro/os. pre vsetkych Cechov a Slovakov.
Inac ja som ten Ivan z jej stranky http://touranzamin.com/en/?page_id=1097 .
Tymto jej chcem aspon z casti vratit vsetku laskavost a ochotu, ktoru uz dlhe roky pocitujem od miestnych. Viza nie je problem predlzit o dalsie dva tyzdne. Ak nieco rad poradim.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
04. 11. 2012, 21:03:30
iwanv
Na doplnenie - samozrejme jedna sa o online airport viza bez nutnosti vyplnenia dotaznika a navstevy ambasady. Jedna sa o confirmation number = istota ziskania viz na IKA. Takze pripadne Izrael a Usa viza v pase nie su problem. Staci do agentury zaslat farebney JPEG scan dvojstranky pasu s fotom. Staci uz len poslat agenture meno Vasho otca Vase zamestnanie a trasa ktoru nemusite dodrzat.Zaplate 30e na ucet ktory vam zaslu - nemusite sa nicoho obavat tato agentura TOURANZAMIN je v najnovsom LONELY PLANET. Je dobre mat mailom zarezervovany hotel-hostel /staci kludne aj najlacnejsi hostel MASHAD/ aspon na prvu noc= obcas to overuju. Zalezi kto prave ma na colnici sluzbu. Na ambasade som osobne nebol uz 10 rokov .Naposledy som to mal cez TOURANZAMIN za 4 pracovne dni / pocitajte s tym ze v Piatok maju volno/
Odporucam = vybavte online cez agenturu a na miete predlzte naj je Shiraz. Netreba tam ani foto na mieste vas odfotia. Na IKA airport pri ziskani viz trvajte na cene viz 50 euro casto si nas pletu zo Slovincami ti platia 60 e. Cesi a slovaci = 50 euro.
KHODA HAFEZ.
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
13. 12. 2012, 00:07:33
jan
mam takovej hloupej dotaz. Nikdy jsme si víza nezařizoval, vlastně jsem nebyl nikdy na žádné ambasádě. Mluví v Praze na Iránské ambasádě někdo česky nebo se to řeší celé v AJ? dík
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
06. 01. 2013, 13:50:17
MK
Ahoj,
my byly na ambasade na konci srpna a v pohode jsme se domluvily cesky :)
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
14. 12. 2012, 03:38:28
Vladimír
Zdravím, v csob mi dnes rekli ze ucet tourzaminu, ktery mi poslali nemaji v databazi a tak jsem penize nemohl poslat.
Jaky je presne ten ucet na ktere se posilaji penize pro tourzamin?
Mě poslali v emailu Account Number: 235-460801.M2 E a to banka nenasla...
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
07. 01. 2013, 22:28:02
burtie
(Komentářů: 18)
IBAN: CH53 0023 5235 4608 01M2 E
ja som to sice neplatila, ale kamarat sa nestazoval, ze by platba nepresla
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
09. 01. 2013, 11:38:15
Lukáš
nazdar všetci,
mám jednu otázku ohľadom vybavovania víz na ambasáde. Slovensko spadá pod Viedeň, kde som dnes telefonoval a bol som požiadaný pred podaním žiadosti o vízum kontaktovať akúsi agentúru Orient Travel Pars v Teheráne a získať od nich nejaké "reference number". Máte s tým nejakú skúsenosť, o čo ide a naozaj to treba?
díky za info
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
09. 01. 2013, 15:03:31
Michal
Nazdar,
ja som vcera dostal ref. number od cestovky Touran Zamin.
Zaplatis im 50 €, oni daju ziadost na ministerstvo ZV. Potom ti poslu mejl s ref. cislom s tym, ze sa mas dostavit osobne do Viedne s pasom, kde ti viza daju - zaplatis dalsich 50 €.
S tou cestovkou je to rychle a jednoduche, akurat tych 50 € poplatok neusetris, ale mas pokoj..
Ja som vyplnal ich online formular minuly stvrtok, piatok poslal prachy a vcera mi uz odpovedali ze ref. number je ready :)
Letim 8 marca
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
09. 01. 2013, 19:59:00
Lukáš
Takže ak tomu dobre rozumiem, tých 30-50 dolárov (záleží od agentúry) slúži na to, aby sa aj domáci trochu nabalili a aby sa to vybavovanie víz urýchlilo a zjednodušilo...
som sa najprv tomu poriadne čudoval, pretože na stránke ambasády nič takéto nie je spomínané. ktovie ako by zareagovali ak by som povedal, že o žiadne referenčné číslo nemám záujem... :D možno nakoniec požiadame o vízum len na letisku...
my ideme 23.2.-9.3.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
09. 01. 2013, 20:10:38
Romana
Ahoj,
zkus se tedy zeptat letecké společnosti, jestli tě vezme na palubu bez referenčního čísla .. Pár lidí tu psalo, že už je nutný i na palubu .. Ale co sem koukala, tak každý má jinou zkušenost :-///
Já chci letět v létě a patrně se na ambasádu vybodnu a zkusím po cestě v třetí zemi ...
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
10. 02. 2013, 08:17:01
PaV
Pohybuje se tady hodně nahaněčů zprostředkovatelů íránských víz. A straší lidi!
Postup je naprosto jednoduchý: Před nákupem letenky si u zamýšleného dopravce (NIKDY U PRODEJCE LETENEKK!!!) vynutit ujištění, že mne akceptují na palubu pro VISA UPON ARRIVAL.
Každá normální aerolinka to ověřuje (i při check-in na letišti) zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Timatic (přístupné i pro smrtelníky např. zde http://www.skyteam.com/cs/Vae-cesta/Services/Visa-and-Health/ ).
Neexistuje, že Janko v Bratislavě pustí a Gertruda na Schwechatu nepustí. Proto není od věci si to vytisknout. Aerolinka se tím jen sychruje, protože patrně hodně Čechů Slováků je v Íránu povýšených nad Íránce při ověřování ubytování na první noc. A na povýšenost jsou Íránci chytlaví a pak je šupe lifrují zase odkud přiletěli. Je to jediný důvod, pro který jim vyjímečně nedávají víza. Další by mohl být, že jsou uvedeni jako exponenti nějaké kompromitované neziskovky /Člověk v tísni, Freedom House apod./. Anebo byli dříve nachytáni v Íránu při něčem nelegálním (špionáž, drogy, pomlouvání režimu...) - aniž by o tom, že jsou odhaleni, i třeba věděli.
Jiný důvod na odmítání víz UPON ARRIVAL neexistuje/ ověřováno u bezpečnostních složek v Íránu/.
A žádná aerolinka nevede žádné blacklisty, že Slovákům a Čechům Íránci nedávají víza UPON ARRIVAL. A Rakušákům a Lichtensteinům ano. ALE ve Vídni mohou mít neblahou zkušenost, že se Slováci a Češi chovají při vyřizování víz UPON ARRIVAL/reservace noclehu na první noc arogantně - a že je často Íránci pak pošlou šupem domů. A aerolinka je pak přebookovaná. Stačí nesockovat s prvním noclehem - a je klid. Zvací dopis nestačí - musí být ověřený Ministerstvem zahraničí v Tehránu! Stačí vytištěný email z hotelu o reservaci. Pozor ale na pokusy a sockování s fake!!! 99% ověřují telefonicky něžli vlepí vízum!
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
09. 01. 2013, 20:36:56
burtie
(Komentářů: 18)
nazdar Lukas,
kamarat vybavoval viza par dni dozadu, skus agenturu touranzamin, ako Slovaci mame zlavu a plati sa 30e.
viza mozes vybavovat aj na letisku, ale zisti ci ta letecka spolocnost pusti na palubu bez referencneho kodu
postup som spisala tu http://cestaokolosveta.backpackeri.sk/iranske-viza/
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
09. 01. 2013, 21:15:00
Lukáš
Ďakujem za info, už som poslal do touranzaminu mail s otázkou, či tých 30€ naozaj platí... btw, veľmi dobre popísané možnosti na blogu, na doplnenie: volal som dnes na iránske veľvyslanectvo vo Viedni, kde pánko potvrdil, že poplatok za vystavenie víza je pre Slovákov 50€...
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
09. 02. 2013, 09:42:39
Petr H.
Ahoj lidičky,
na konci března se chystáme s kolegou na cestu do Íránu. Jakožto správní železniční nadšenci chceme celou cestu z Prahy do Teheránu absolovat vlakem. Vyřídit víza na letišti v Teheránu tudíž pro nás padá.
Proto se chci zeptat jestli už jste si někdo letos žádal o vízum na ambasádě v Praze? Jestli vám bylo uděleno/nebylo a jak dlouho to trvalo?
Jak tady někdo píše schůdná by byla i varinta vyzvednou si ho ve Vídni. Musí se tam žádat taky osobně nebo stačí po netu?
Kdyby se chtěl někdo na náš vláčkařskej výlet přidat, je vítán.
Díky za rady.
Petr
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
15. 05. 2013, 11:04:18
Martin L.
Ahoj Petře,
chtěl bych se zeptat jak jsi dopadl se svojí žádostí v Praze? Máme letos v červenci v plánu cestovat do Íránu z Turkmenistánu, takže pro nás víza na letišti taky padá..
Odpovědět
Íránské vízum 2013
14. 06. 2013, 10:23:30
Zdenda Bouda
Včera jsem získal íránské vízum na pražské ambasádě, tak sem vložím své zkušenosti. Třeba to někomu pomůže.
Zvažoval jsem možnost vykašlat se letos na víza a nechat to na letiště v Tehranu. Minulý rok jsme totiž víza na pražské íránské ambasádě zaplatili 50€ a víza nedostali (respektive do našeho odletu jsme byli bez vyjádření íránské strany). Ale nakonec jsem pro jistotu zkusil zařídit víza dopředu. Letos lze již víza dopředu získat pouze přes prostředníka - íránskou cestovku (my využili Touran Zamin, ale je jich daleko více), který poskytuje tzv. referenční číslo. Časový sled událostí:
březen-duben 2013 - komunikace po mailu s íránskou cestovkou, vyplnění žádosti o víza (po mailu)
konec dubna 2013 - platba íránské cestovce 50€/osobu, švýcarské bance se něco nezdálo, tak za doplnění informací o majiteli účtu jsem platil dalších 40€ (ať mi někdo vykládá, že české banky mají vysoké poplatky)
půlka května 2013 - získali jsme referenční číslo, se kterým jsem se hlásil při každém telefonickém dotazu na pražské íránské ambasádě
11. 6. 2013 jsme podali žádost (papírově, osobně) na íránské ambasádě v Praze, 2 fotky, cestovní pojištění na dobu pobytu v Íránu, letenka, kopie pasu, potvrzení o platbě 50€/osobu na účet ambasády u ČSOB, pasy jsme nechali na ambasádě
13. 6. 2013 telefonát z ambasády, že víza máme v pasech, vyzvednutí pasů s vízy, hurá!
Odpovědět
Íránské vízum jaro 2012
14. 06. 2013, 12:59:36
petr
Ahoj,
nevíte, zda je možné se do Íránu dostat po zemi přes Turecko (Bazargan)? O referenčním čísle vím, vloni jsem ho dostal, ale bohužel jsem si nestihl dojít na ambasádu pro víza, takže Írán nakonec padl.
Nemá s tím někdo z posledních měsíců zkušenost?
Díky za odpověď
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
14. 06. 2013, 13:52:10
Ivan Brezina
Proc by to nemelo jit? Co ja vim, aktualne muze byt omezeni jen v souvislosti s volbami, ale to s te uz casove netyka. Navic tam nechteji poustet jen novinare, coz asi nejsi. Pokud chces popis cesty pres Bazargan, napis mi na ivan.brezinaZburdamedia.cz.
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
14. 06. 2013, 15:42:23
petr
četl jsem v nějakém vláknu na LP (asi), že by to mohl být problém, ale asi to bylo v souvislosti s volbami. Píšu mail o ten popis)
Odpovědět
Re:Íránské vízum jaro 2012
14. 06. 2013, 15:45:34
Ivan Brezina
JJ, jen jsem misto zavinace dal Z, kvuli robotum, ale to jsi asi pochopil:-)
Odpovědět